Weber 38/38 dgms suuttimet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

J.L
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 13:11

Weber 38/38 dgms suuttimet

Viesti Kirjoittaja J.L »

Minkä kokoisia suuttimia normi 2.8sissa on ollu?.
Ittellä uuden kaasarin mukana tuli 45 tyhjäkäyntisuuttimet, 142 pääsuuttimet, 185 ilmasuuttimet.
Tyhjäkäyntisuuttimet on ainakin liian pienet mutta muista en tiedä.
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

50 tai 55 vois olla jo lähempänä,mulla oli 2l koneessa 55 tyhjät 38/38 dgasissa
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jouduin kyseisen mallisesta kaasarista 3.0 Essexin kanssa poraamaan tyhjäkäyntisuuttimia viitosen verran isommaksi kun ei meinannut saada seoksia kohdilleen järkevillä säätöruuvin kierroksilla. Ilmeisesti nykyinen "bensa" on vähän eri ainetta kuin 70-luvulla.
J.L
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 13:11

Viesti Kirjoittaja J.L »

ok. mitenköhän nuo muut suuttimet olis.
niin sais tilailla kaikki tarvittavat kerralla.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

multa löytys yhdestä weber-kirjasta 2,6 ja 3-litraisten moottorien vakiosuuttimien koot weber dgas-kaasarille.tuo lienee sama kaasari,mut automaattiryypyllä.olisko niistä tiedoista mitään hyötyä?
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
J.L
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 13:11

Viesti Kirjoittaja J.L »

juu auttais paljonkin.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

näyttää 2,6-litraiselle tyhjäkäyntisuuttimen kooksi 50,lisäilma 175 ja pääsuutin 145.
3-litraiselle tyhjä 45,lisäilma 185 ja pääsuutin 142

aika veikeästi on 2,6-litraiselle rikkaammat suuttimet...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

duster73 kirjoitti:näyttää 2,6-litraiselle tyhjäkäyntisuuttimen kooksi 50,lisäilma 175 ja pääsuutin 145.
3-litraiselle tyhjä 45,lisäilma 185 ja pääsuutin 142

aika veikeästi on 2,6-litraiselle rikkaammat suuttimet...
2.6L (RS) tuottaa 150hp kun taas 3.0L 138hp...

Tosin silloin 2.6 ruisku joten ei tuollaisia suuttimia :twisted:
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

niin,tuossa oli kyse ihan perus 2,6-litraisesta 38 dgas kaasarilla.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
J.L
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 13:11

Viesti Kirjoittaja J.L »

kiitoksia vastanneille. Pistin parit suuttimet tilaukseen niin ehkä taunuskin alkais pian kulkeen omin voimin
Avatar
Paussi
Viestit: 851
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Mulla on nyt nuo 145 pääsuuttimet 38dgms kaasarissa ja tuntu menevän huonompaa suuntaan. Kovemmas vauhis tuntuu sellast nykimistä nyt pinta/puolikkaal kaasulla. Ja tukehtumista, vai miten sitä kuvailee. Alunperin oli taas liian isot (175 kokoset) aattelin laittaa joko 155 tai 160 jos sitä kokoo löytyy myös. Ja niin, kone on vakkari 2.8 :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

ja tuo lisäilman kokohan vaikuttaa myös tuohon pääsuuttimen vaikutukseen.kärjistettynä 145 pääsuutin 100 lisäilmalla on selvästi rikkaampi,kuin sama pääsuutin 200 lisäilmalla.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Paussi
Viestit: 851
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

duster73 kirjoitti:ja tuo lisäilman kokohan vaikuttaa myös tuohon pääsuuttimen vaikutukseen.kärjistettynä 145 pääsuutin 100 lisäilmalla on selvästi rikkaampi,kuin sama pääsuutin 200 lisäilmalla.
Siis kyllä tuon ymmärrän :) itellä taitaa suuttimet olla nyt ohjearvoissaan, lisäilma täytyis viel varmistaa että mitkä siel on ollu kokoaika kiinni. Sehän selittäis liiallisen seoksen laihuuden jos nyt ne lisäilma suuttimet o liian isot.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
poikelin
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 10:48

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Mistä löytyis noita dgas/dgms tyhjäkäyntisuuttimia? Pitäis löytää 50 tai 55 suuttimet.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

jokuhan täällä taunus-clibin sivullakin puhui,että nykyiset bensat vaatis vähän isompaa suutinta.itse en ole nyt vähään aikaan kaasaripelien kanssa ajanut,niin en osaa sdanoa.tosin viime talven ajoion ladalla ja siinä nyt oli jo tehtaalta lähtiessä liian pienet suuttimet,mitkä korvasinkin isommilla ja toimi kyllä paremmin.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vastaa Viestiin