Sivu 1/2

Weber 38/38 dgms suuttimet

Lähetetty: 10 Syys 2012, 18:39
Kirjoittaja J.L
Minkä kokoisia suuttimia normi 2.8sissa on ollu?.
Ittellä uuden kaasarin mukana tuli 45 tyhjäkäyntisuuttimet, 142 pääsuuttimet, 185 ilmasuuttimet.
Tyhjäkäyntisuuttimet on ainakin liian pienet mutta muista en tiedä.

Lähetetty: 10 Syys 2012, 19:36
Kirjoittaja tauno82
50 tai 55 vois olla jo lähempänä,mulla oli 2l koneessa 55 tyhjät 38/38 dgasissa

Lähetetty: 10 Syys 2012, 19:54
Kirjoittaja Hessu
Jouduin kyseisen mallisesta kaasarista 3.0 Essexin kanssa poraamaan tyhjäkäyntisuuttimia viitosen verran isommaksi kun ei meinannut saada seoksia kohdilleen järkevillä säätöruuvin kierroksilla. Ilmeisesti nykyinen "bensa" on vähän eri ainetta kuin 70-luvulla.

Lähetetty: 11 Syys 2012, 20:37
Kirjoittaja J.L
ok. mitenköhän nuo muut suuttimet olis.
niin sais tilailla kaikki tarvittavat kerralla.

Lähetetty: 11 Syys 2012, 21:21
Kirjoittaja duster73
multa löytys yhdestä weber-kirjasta 2,6 ja 3-litraisten moottorien vakiosuuttimien koot weber dgas-kaasarille.tuo lienee sama kaasari,mut automaattiryypyllä.olisko niistä tiedoista mitään hyötyä?

Lähetetty: 12 Syys 2012, 18:42
Kirjoittaja J.L
juu auttais paljonkin.

Lähetetty: 12 Syys 2012, 19:15
Kirjoittaja duster73
näyttää 2,6-litraiselle tyhjäkäyntisuuttimen kooksi 50,lisäilma 175 ja pääsuutin 145.
3-litraiselle tyhjä 45,lisäilma 185 ja pääsuutin 142

aika veikeästi on 2,6-litraiselle rikkaammat suuttimet...

Lähetetty: 12 Syys 2012, 23:44
Kirjoittaja Muurahainen
duster73 kirjoitti:näyttää 2,6-litraiselle tyhjäkäyntisuuttimen kooksi 50,lisäilma 175 ja pääsuutin 145.
3-litraiselle tyhjä 45,lisäilma 185 ja pääsuutin 142

aika veikeästi on 2,6-litraiselle rikkaammat suuttimet...
2.6L (RS) tuottaa 150hp kun taas 3.0L 138hp...

Tosin silloin 2.6 ruisku joten ei tuollaisia suuttimia :twisted:

Lähetetty: 12 Syys 2012, 23:53
Kirjoittaja duster73
niin,tuossa oli kyse ihan perus 2,6-litraisesta 38 dgas kaasarilla.

Lähetetty: 14 Syys 2012, 16:56
Kirjoittaja J.L
kiitoksia vastanneille. Pistin parit suuttimet tilaukseen niin ehkä taunuskin alkais pian kulkeen omin voimin

Lähetetty: 01 Loka 2012, 18:54
Kirjoittaja Paussi
Mulla on nyt nuo 145 pääsuuttimet 38dgms kaasarissa ja tuntu menevän huonompaa suuntaan. Kovemmas vauhis tuntuu sellast nykimistä nyt pinta/puolikkaal kaasulla. Ja tukehtumista, vai miten sitä kuvailee. Alunperin oli taas liian isot (175 kokoset) aattelin laittaa joko 155 tai 160 jos sitä kokoo löytyy myös. Ja niin, kone on vakkari 2.8 :)

Lähetetty: 01 Loka 2012, 19:02
Kirjoittaja duster73
ja tuo lisäilman kokohan vaikuttaa myös tuohon pääsuuttimen vaikutukseen.kärjistettynä 145 pääsuutin 100 lisäilmalla on selvästi rikkaampi,kuin sama pääsuutin 200 lisäilmalla.

Lähetetty: 02 Loka 2012, 04:56
Kirjoittaja Paussi
duster73 kirjoitti:ja tuo lisäilman kokohan vaikuttaa myös tuohon pääsuuttimen vaikutukseen.kärjistettynä 145 pääsuutin 100 lisäilmalla on selvästi rikkaampi,kuin sama pääsuutin 200 lisäilmalla.
Siis kyllä tuon ymmärrän :) itellä taitaa suuttimet olla nyt ohjearvoissaan, lisäilma täytyis viel varmistaa että mitkä siel on ollu kokoaika kiinni. Sehän selittäis liiallisen seoksen laihuuden jos nyt ne lisäilma suuttimet o liian isot.

Lähetetty: 02 Loka 2012, 07:13
Kirjoittaja poikelin
Mistä löytyis noita dgas/dgms tyhjäkäyntisuuttimia? Pitäis löytää 50 tai 55 suuttimet.

Lähetetty: 02 Loka 2012, 11:00
Kirjoittaja duster73
jokuhan täällä taunus-clibin sivullakin puhui,että nykyiset bensat vaatis vähän isompaa suutinta.itse en ole nyt vähään aikaan kaasaripelien kanssa ajanut,niin en osaa sdanoa.tosin viime talven ajoion ladalla ja siinä nyt oli jo tehtaalta lähtiessä liian pienet suuttimet,mitkä korvasinkin isommilla ja toimi kyllä paremmin.