Muutama kysymys ohc-moottorin remontista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Viritetystä koneesta ei oo tietoa, mut mul oli 1.6 OHC:n käytetty syyläri vakion 2.3 V6 koneen kaverina, eikä ollu koskaan lämpöongelmia. V6 syylärissähän on tiheämmässä putkia, mut hyvin tuntu silti riittävän OHC:n syyläri.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Mois kirjoitti:Viritetystä koneesta ei oo tietoa, mut mul oli 1.6 OHC:n käytetty syyläri vakion 2.3 V6 koneen kaverina, eikä ollu koskaan lämpöongelmia. V6 syylärissähän on tiheämmässä putkia, mut hyvin tuntu silti riittävän OHC:n syyläri.
Jos heinäkuussa pääsisi rullille niin sitten sen näkee karkaako lämmöt =)

Paksumpaa ei mahdu kun on jo muutenkin ahdasta mutta rakentamalla korkeampi ja leveepi.
Katsotaan sitten.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

niceman kirjoitti:
Mois kirjoitti:Viritetystä koneesta ei oo tietoa, mut mul oli 1.6 OHC:n käytetty syyläri vakion 2.3 V6 koneen kaverina, eikä ollu koskaan lämpöongelmia. V6 syylärissähän on tiheämmässä putkia, mut hyvin tuntu silti riittävän OHC:n syyläri.
Jos heinäkuussa pääsisi rullille niin sitten sen näkee karkaako lämmöt =)

Paksumpaa ei mahdu kun on jo muutenkin ahdasta mutta rakentamalla korkeampi ja leveepi.
Katsotaan sitten.
Mul on 2.3 V6 Sierran uusi syyläri ylimääräsenä, sekin kuulemma mahtuu Taunukseen :) On ainakin leveempi ku Taunuksen oma.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Katsotaan nyt onko lämpö ongelmia, tuo tuhnun on kanssa ihan uusi.
Sisällä 10% Glygoli + 90% akkuvettä
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Niin, ei liene mitään tiettyä tehorajaa mihin asti normisyylari piisaa. Mutta se on fakta että liian pientä syylaria ei parikaan flektiä auta.
Ford johtaa.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

moni poistaa termarin,että lämmöt pysyis kurissa.mutta kyllä sekin viittaa liian pieneen syyläriin,jos se auttaa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Arp pultit ja f-veivit: Kumminpäin nuo pultit pitää asentaa? Niinkö että kannat jäävät suoraan, vai niin että ne jäävät vinoon kiertokankeen nähden. Jos laittaa noinpäin että jää suoraan tuntuu että ne jäävät kantamaan, mutta toisaalta ei tuntuisi ihan oikealta jättää niitä vinoonkaan? :?
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Mutterit ulospäin.
Itse en termaria poista koska se ei auta mitään, hidastaa vaan käyntilämpöön saamista.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Arp pultit ja f-veivit: Kumminpäin nuo pultit pitää asentaa? Niinkö että kannat jäävät suoraan, vai niin että ne jäävät vinoon kiertokankeen nähden. Jos laittaa noinpäin että jää suoraan tuntuu että ne jäävät kantamaan, mutta toisaalta ei tuntuisi ihan oikealta jättää niitä vinoonkaan? :?

http://faq.ford77.ru/pdf/how_to_power_t ... d_SOHC.pdf

sivu 37
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Joo, eli suorassa pitäisi olla. Pahus kun ei nuo pultit tunnu istuvan oikein. Yhteen veiviin sain vielä siihen liitoskohdan tasopintaan lommon kun käytin aluksi hylsyä alustana pulttia asentaessa... Ei mee hyvin.

e: Jännä sinänsä tuollainen epäsymmetrinen pultinkanta. Ihan on millin osista kiinni, mutta ei sitten lopulta mun nähdäkseni kuitenkaan käy kuin yksin päin, eli niin että niillä on mahdollisuus pyörähtää kiristäessä. Pari ei ihan suoraan jäänyt, mutta jäljistä päätellen ei ollut olleet kaikki edellisetkään ihan suorassa linjassa. Ruuvipenkissä puristin paikoilleen, toivottavasti menivät pohjaan. Selviäähän se tosin jos eivät...
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Lämpösovitteellako nuo männäntapit ovat kiinni? Millaisilla otteilla ja työkaluilla olette noita irroitelleet?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Lämpösovitteellako nuo männäntapit ovat kiinni? Millaisilla otteilla ja työkaluilla olette noita irroitelleet?
vaatii prässin irrotukseen ja asennuksessa pitää kangen lenkki lämmittää ja tappi kylmettää.ja kannattaa tehä stoppari sille tapille että menee kerralla oikiaan kohtaan kangessa ja männässä
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Tämä selevä :)
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Nyt mennään ihan ot:n puolelle aiheeseen nähden, mutta kuinka sierran peltisatsi istuisi taunukseen? Taunukseen olisi ainakin yksi oma sarjansa, mutta sierraan löytyisi laajemmin valikoimaa. Tuollainen 4-1 satsi olisi kiikarissa...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Nyt mennään ihan ot:n puolelle aiheeseen nähden, mutta kuinka sierran peltisatsi istuisi taunukseen? Taunukseen olisi ainakin yksi oma sarjansa, mutta sierraan löytyisi laajemmin valikoimaa. Tuollainen 4-1 satsi olisi kiikarissa...
tiiä tosta 4-1 sarjasta mutta 4-2-1 sarja ottaa vähä lattiaan kiinni.. ei paljosta jää paitsi..
pieni kulman muutos tai lattipeltiin vähä lekaa niin sopii.. martelliuksen (ei XL) sarja oli kyseessä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin