Muutama kysymys ohc-moottorin remontista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ite oon nykyään vetäny kaikkiin akryyliamidi muoviputkea, eli sitä sinistä muovista paineilmatuubia. Kestää melkee mitä liuotinta tahansa ja taipuu paikalleen hieman mukavammin kuin metalliputki, eikä hapetu ajan saatossa miksikään. Päihin vaan laittaa helmiliittimet niin siihen taas voi ruuvata ihan mitä haluaa. Painetta ne kaikki polttoainelaitteet kestää kyllä ihan hyvin, ainoastaan niihin muovisiin kaasarimallin bensansuodattimiin en mitään kolmea baaria työntäisi. Suuttimet valkkaat vaan sitten ihan mitkä vaan työntää tarpeeksi soppaa oletetuille tehoille...
Jäähdytyksestä, se kennon paksuus ei sinällään auta jäähdytystehoon juuri mitään, toki tilavuuden lisääntyessä se lämpenee hieman hitaammin mutta pinta-alaa siihen pitää saada joko kennoa tihentämällä tai pinta-alaa kasvattamalla.
Jäähdytyksestä, se kennon paksuus ei sinällään auta jäähdytystehoon juuri mitään, toki tilavuuden lisääntyessä se lämpenee hieman hitaammin mutta pinta-alaa siihen pitää saada joko kennoa tihentämällä tai pinta-alaa kasvattamalla.
Mertie pub & 3D
eipä niitä runkolaakeripukkien pultteja oo tullut koskaan vaihdettua. ne on sen verran ärjyt ettei pitäis mihinkään venyä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Niin joo pulteissa aika hyvä nyrkkisääntö on, että jos ohjearvomomentti annetaan nyyttonmetreinä niin sen voi käyttää uudestaan, ja jos taas asteina niin sitten ne on roskiskamaa.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Juu selvä nuo pultit. Arvelin että paksumpi jäähdytin olisi tuonut helposti lisää jäähdytystä, mutta melkeinpä on sitten pakko ottaa palat pois pellistä mikäli pelataan ennemminkin pinta-alalla. Kävin tuossa just mittailemassa, ja ainakin 40mm puoleltaan saisi siististi otettua pois, ja samalla saisi muutaman millin lisää syvyyttä konehuoneeseen. Sähköflekti(t) näyttäisi mahtuvan etupuolelle kivasti. Tuo kennoston tiheys pitää ottaa huomioon. Aika harvahan tuo taunuksen alkuperäinen on, mutta eipä ole jäähdytystehokaan kummoinen ja nostaa lämpöjä jo tällä (1,6) koneella. Termarin kunnosta en tosin tiedä.
Oliskohan kaverilla ollu sierran syyläri +300hv puskevassa turpo oohoocee taunuksessa..
Siinämielessä menis mukavasti että saisi sovitettua siekkisen letkuilla..
ei tietääkseni ollu lämpöongelmia vaikka toimi kesän jokapäiväisenä käyttöautonakin ja
ahvenistolla veti ringissä kumitkin puhki..
http://www.youtube.com/watch?v=xxG2aleqPTg :twisted:
Siinämielessä menis mukavasti että saisi sovitettua siekkisen letkuilla..
ei tietääkseni ollu lämpöongelmia vaikka toimi kesän jokapäiväisenä käyttöautonakin ja
ahvenistolla veti ringissä kumitkin puhki..
http://www.youtube.com/watch?v=xxG2aleqPTg :twisted:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Parempi ihan sähköflekti tai tuplana omilla ohjauksilla...Vermilion kirjoitti:Jos haluaa että lämmöt ei nouse kannattaa ottaa visco. Se ei vingu kuin sika.
Minulla on 2kpl, toista ohjaa jäähdyttimessä oleva anturi ja toista Mega eli jos toinen tilttaa niin toinen on aina...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Mulla on BMW X5 3.0 Turbo dieselin Visco tossa Colognen kaverina +25 pihalla lämmintä ja seisoon liikennevaloissa niin lämmöt näyttää sellasta 25% lämpömittarista. Termari on säädetty 78-astetta. Sitte kaverina on vielä yks sähkö lefta joka lähtee päälle jos ahdot nousee, tai sitte nappulasta laittaa päälle. Vielä kun vaihtais Syylärin alumiiniseks sitte olisis aika jeesh.ft79 kirjoitti:Vermilion kirjoitti:Jos haluaa että lämmöt ei nouse kannattaa ottaa visco. Se ei vingu kuin sika.
roskiin sellaset joutaa..
Paljonkohan painoa siinä myös katois toi messinkinen painaa meinaan aivan törkeesti.
10 Vuoden jäähdytysnesteen lantrattuna akkuveteen .
Mulla on viscolle tehty ilmanohjain, jota on vielä vähän yritetty parennella sellasilla reunuksilla että ei karkaa ilma mihinkään.
Joku sanoo että häviän tossa 30 heppaa, noh sen voin uhrata jäähdytykseen.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Minä kun oon aina luullut että moottorin olisi hyvä olla normaalissa käyntilämpötilassa että toimisi parhaiten ja kestäisi käyttöä.Vermilion kirjoitti:
Mulla on BMW X5 3.0 Turbo dieselin Visco tossa Colognen kaverina +25 pihalla lämmintä ja seisoon liikennevaloissa niin lämmöt näyttää sellasta 25% lämpömittarista. Termari on säädetty 78-astetta. Sitte kaverina on vielä yks sähkö lefta joka lähtee päälle jos ahdot nousee, tai sitte nappulasta laittaa päälle. Vielä kun vaihtais Syylärin alumiiniseks sitte olisis aika jeesh. ...
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Se pysyy siinä 25% aina elikä siis sopivassa käyytöläpötilassa. Ecu näyttää 74-84 astetta moottorin lämmöks. Sitä korkeemmaks ei nouse vaikka yrittäis. Tai noh... en oo paikallaan rajotinta vasten huudattannu sillee ehkä sais korkeemmaks.vtormane kirjoitti:Minä kun oon aina luullut että moottorin olisi hyvä olla normaalissa käyntilämpötilassa että toimisi parhaiten ja kestäisi käyttöä.Vermilion kirjoitti:
Mulla on BMW X5 3.0 Turbo dieselin Visco tossa Colognen kaverina +25 pihalla lämmintä ja seisoon liikennevaloissa niin lämmöt näyttää sellasta 25% lämpömittarista. Termari on säädetty 78-astetta. Sitte kaverina on vielä yks sähkö lefta joka lähtee päälle jos ahdot nousee, tai sitte nappulasta laittaa päälle. Vielä kun vaihtais Syylärin alumiiniseks sitte olisis aika jeesh. ...
Mutta joo, niin ahdetussa koneessa kuumasta koneesta saa sitte vähemmän tehoa... joten jäähdytys kannattaa. Ja kuumana sattaa nakutaa, elikä kuumuus ei oo hyvä juttu.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Jep tai sitten sontaa täynnä oleva vesipumppu tms tukos jossain kohtaa vesikiertoa. Se Tanen orkkis syylärikin on ihan jees kunhan ei ole ihan tukossa sisältä eikä ulkoa. Mulla on A Omegan syyläri, jossa on korkki kuten orkkiksenakin ja täyttää varsin hyvin sen koko tilan mitä sieltä keulasta löytyy, riittää vauhdikkaaseenkin ajoon mainiosti. Flektinä tosi lilliputtimalli Pösö 106:sta, joka viilentää kyllä risteyksissä valutellessa, mutta paikallaan kumia polttaessa väsähtää kesken.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Ei ainakaan päältäpäin tukossa ole, näkyy läpi. Toissa kesänä oli aika kelju kun jouduin jonottamaan noin 30 minuuttia. Ulkona lämmintä yli 20 ja tyhjäkäynnilläkin mittarissa lämmöt nousee vaikka oli lämppärikin täysillä. Eipä paljoa auttanut vaikka oli ikkunat auki, hieman oli hiki... Sammuttaa ei aina voinut.
Mut joo, Björkillä olisi syyläri, joka menisi taunuksen aikalailla bolt-on ilman rälläkkää. Eihän tuo ilmainen ole, mutta melko sopiva kyllä...
Pitää tuota ompun jäähyäkin vielä netistä ihmetellä. Sierrassa taitaa olla senverran iso että joutuu jo ihan tosissaan tekemään tilaa.
Mut joo, Björkillä olisi syyläri, joka menisi taunuksen aikalailla bolt-on ilman rälläkkää. Eihän tuo ilmainen ole, mutta melko sopiva kyllä...
Pitää tuota ompun jäähyäkin vielä netistä ihmetellä. Sierrassa taitaa olla senverran iso että joutuu jo ihan tosissaan tekemään tilaa.