Solex turbo käyttöön??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eihän tohon solexiin saa vissiin
koko Per****en paineistus sarjaa...

kyl noihin webereihin mut ei oo
paljoo iloo....

lyön tohon kiinni tollasenaan ton volvon(linjaauto)
turbon ilman hukkaporttia...
siinä on solexille paineistusta kerrakseen... :evil: :evil: :evil: :evil:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hessu kirjoitti:Bensanpaineen pitää sitten nousta ahtopaineiden mukana tai muussa tapauksessa turbo työntää ilmaa tankkiin pahimmassa tapauksessa :) Eli riittävä bensapumppu ja ahdon tunnistava paineensäädin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että turbo + kaasutin on viime vuosituhannen juttuja enkä viitsisi kovin paljon vaivaa nähdä semmoisen systeemin eteen joka ei ikinä tule toimimaan optimaalisesti.
'Man gotta know his limitations' sano jo Dirty Harrykin viime vuosituhannen puolella.
Turbo+kaasari(t) on aivan toimiva systeemi, pätee sama kuin ruiskun kanssakin, pitää tietää mitä tekee.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

eihän kaasarin paineistuksessa ole periaatteessa muuta, kun paineletku siitä ahtoputkesta uimurikammion kylkeen.
Ongelmat tulee eteen vanhojen (kuluneiden) kaasareiden kanssa, kun vuotaa ja falskaa joka välistä.
Ruiskuun vaan säädettävä bensanpaineen säädin ja ahdin kiinni.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Viipo kirjoitti:eihän kaasarin paineistuksessa ole periaatteessa muuta, kun paineletku siitä ahtoputkesta uimurikammion kylkeen.
Ongelmat tulee eteen vanhojen (kuluneiden) kaasareiden kanssa, kun vuotaa ja falskaa joka välistä.
Ruiskuun vaan säädettävä bensanpaineen säädin ja ahdin kiinni.
ja kohot painuu kasaan paineet vuotaa läppäakselin juuresta papertiivisteet ei todennäköisesti pidä ja muuta pientä :wink:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

rupesin etii vähä tietoo ja törmäsin
tollaseen: Megasquirt V2.2
olis aika halpa
vastaaviin valmiisiin
paketteihin....

kun pystyisin vielä ite tekemään
ton...

onko kokemuksia??? :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tän verran http://www.finsquirt.net/ :)
Tuolla oli foorumikin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

joo.. kyllä mä ton huomasin...
aattelin vaan jos täällä olis
jollain kokemuksia....

kun ei toi kaasari turbo
oikeen vakuuta, niin
täytyy lykätä ruisku....

suunnitelmat on jo pitkällä..... :D :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Minä olen squirtatulla autolla ajellut nyt joku 5000 km ja ihan hyvin toimii. Parasta on tietenkin säädettävyys sitä mukaa kun koneeseen tehdään muutoksia.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onko mikä auto????
teitkö itte sarjan vai
oliko valmis?
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin