iskarin jäykennysjousi?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

iskarin jäykennysjousi?

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Mikäs ihme tuo kuvassa näkyvä jousi oikein on? Onko tuolla yritetty jäykistää alustaa tms.? Kaiken kukkuraksi tämä on vain oikeassa takaiskarissa, vasemmassa ei (vasen on kylläkin selvästi vaihdettu vastikään uuteen).


Kuva
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Jäykennystä alustaan niillä on haettu...erään tuttuni Chevrolet Luminassa oli samanlaiset patentit, koska takapään poikittainen hiilikuitu lehtijousi oli kuoleentunut.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Muistan jollainlailla kun mutsin ja faijan kanssa kierrettiin
Suomea 70-luvun lopulla asuntovaunu perässä.
Systerin kanssa istuttiin takapenkillä.
Faija hommas vetoautoon tollaset iskarit taakse koska
takapyörien roiskeläpät laahas maata.
Auto oli Ford Taunus -73 4D 2.0 V6.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

"Asuntovaunuiskarit", mul on yhet tommoset käytetyt jemmas :D
Mul oli Mustangis kans tommoset, ku lehtijouset oli kuoleentunnu, tai on vielkii, mut onhan alusta nyt sit madallettu :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Joopasen joo. Oikeaan osui arvaus.. On tuo kyllä selvästi jäykempikin tuo oikea puoli. Nuo ovat tosiaan vain irtomalliset, tuli toisen puolen jousi kiinnitysrautoineen mukaan, kun autosta kaupat tein.
Täytynee varmaan vaan vaihtaa molemmat iskarit vielä takaa ennen seuraavaa leimaamista. En usko, että konttorilla kovin hyvällä katsotaan tollasia eriparivirityksiä..
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

fonzie kirjoitti:Joopasen joo. Oikeaan osui arvaus.. On tuo kyllä selvästi jäykempikin tuo oikea puoli. Nuo ovat tosiaan vain irtomalliset, tuli toisen puolen jousi kiinnitysrautoineen mukaan, kun autosta kaupat tein.
Täytynee varmaan vaan vaihtaa molemmat iskarit vielä takaa ennen seuraavaa leimaamista. En usko, että konttorilla kovin hyvällä katsotaan tollasia eriparivirityksiä..
Niis mun iskareis ne on ihan tehdasasenteisena noi jouset, eli hitsattu ylä- ja alapään "laipat"
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin