Sivu 3/3

Re: Vaihdelaatikon tuntijoita paikalla?

Lähetetty: 31 Joulu 2016, 13:22
Kirjoittaja Jari H
Vermilion kirjoitti: saati kuinka monta sellaisen omistajaa on ite omin kätösin purkanut ja kunnostanut?
Niitä tuskin on....
Onhan meitä..

C3:ssa kun irrottaa öljypumpun turbiinikopasta kannattaa kasatessa paneutua pumpun keskitykseen. Intermediate pannan asennus vaatii lehmän hermoja. Tai vähän tuuria.
Laatikon kuoresta kannattaa katsoa ulostuloakselin laakeri hela ja ettei keskipakosäätimen tiivisterenkaat ole sorvanneet uria kuoreen. Jos on urilla niin uutta casea tilalle.

Kuten tuossa edellä on todettu ei nämä vanhanliiton 3/4 vaihteiset tyhmät(=vähäsähköiset) laatikot mitään yliluonnollisia kykyjä vaadi.

Re: Vaihdelaatikon tuntijoita paikalla?

Lähetetty: 07 Tammi 2017, 21:53
Kirjoittaja kotiviima
Sumu kirjoitti:
Polara1970 kirjoitti: Etupannan säätö. Löysää säätöruuvin lukitusmutteri, löysää säätöruuvia vajaa pari kierrosta, kiristä säätöruuvi 13,5 Nm (10 lbs. ft) momenttiin, jonka jälkeen löysää säätöruuvia 1,5 kierrosta ja kiristä lukitusmutteri. Tosin tuohon kiristykseen ei varmaankaan välttämättä tarvitse momenttiavainta, vaan kääntää vaikkapa jakarilla sen kevyesti kiinni ja aukaisee sitten tuon 1,5 kierrosta.
Pannan säätöruuvin pää on ilmeisesti neliskulmainen, joten jos meinaat saada momenttiavaimella käännettyä sitä, joudut tekemään pultin kannasta poraamalla ja viilaamalla siihen sopivan adapterin hylsyä varten.
Hei osaatko lonkalta sanoa, minkä kokoinen tuo neliskulmainen säätöpultinpää on tuo pannan säätö?
Tuumanen 3/8 käy suoraan . Automaattikorjaaja PEKKA NÄTKIN ilmoitti pannan kiristys arvoksi C3 Kaikki laatikot

kaksikiloa ja avataan kaksi kierrosta ja lukitusmutteri kiinni.