Jarrut, ne perkeleen jarrut!!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo unohin mainita et oli yön aikana jäykistyny se polin pikkasen itestään, oli semmonen tahmee/pehmyt... Tolla niksillä se sit korjaantu
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mulla oli yhessä jarruletku murtunu sielt sisältä, silleen että aina ku paino jarrua niin semmonen murtunut kumilirvake kääntyi poikittain sinne letkuun, ja sit taas oikeni ku päästi polkimesta. Eli toimi ikäänku venttiilinä. Tuo vika se sit tovin haetutti selitystä puoltaviin jarruihin. :)
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

Jatketaan tähän topikkiin kun on niin hyvä nimikin.
Eli ongelmana olis Tanen takajarrut. Kävin katsastukses ja mittarit näytti et oikea takajarru ottaa liikaa no ei
se mittään. Kotona avasin takajarrut ja huomasin et se oikeen puolen sylinteris oli toinen mäntä jumis.
Avasin kyseisen sylinterin,putsailin ja laitoin kiinni. Kaikki ok? Sittenhän ne ongelmat alko ilmauksessa.
Alettiin pojan kans ilmailee kahdestaan ja ilmaa tuli ihan normaalisti ulos MUTTA KUN SITÄ ILMAA TULEE AINA VAAN! Eikä vuoda mistään ei sylintereistä eikä putkista/letkusta. Tänään jatkettiin ja ilmaa tulee joka polkaisulla
ihan kun pääsylinteri työntäs sitä sinne?? Jarrunestettä menny jo litran verran ja aina vaan tulee ilmaa*??
Onko ideoita? Jarrut toimi ennen remonttia ihan hyvin!
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

RUMPALI74 kirjoitti:Jatketaan tähän topikkiin kun on niin hyvä nimikin.
Eli ongelmana olis Tanen takajarrut. Kävin katsastukses ja mittarit näytti et oikea takajarru ottaa liikaa no ei
se mittään. Kotona avasin takajarrut ja huomasin et se oikeen puolen sylinteris oli toinen mäntä jumis.
Avasin kyseisen sylinterin,putsailin ja laitoin kiinni. Kaikki ok? Sittenhän ne ongelmat alko ilmauksessa.
Alettiin pojan kans ilmailee kahdestaan ja ilmaa tuli ihan normaalisti ulos MUTTA KUN SITÄ ILMAA TULEE AINA VAAN! Eikä vuoda mistään ei sylintereistä eikä putkista/letkusta. Tänään jatkettiin ja ilmaa tulee joka polkaisulla
ihan kun pääsylinteri työntäs sitä sinne?? Jarrunestettä menny jo litran verran ja aina vaan tulee ilmaa*??
Onko ideoita? Jarrut toimi ennen remonttia ihan hyvin!
Kyl se Pääsylinterivialta kuitenkin vaikuttais.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Kokeilitko tuossa ekalla sivulla Moisin neuvomaa kikkaa? Mulla rupes silleen jarrut toimimaan
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

Kullanderi kirjoitti:Kokeilitko tuossa ekalla sivulla Moisin neuvomaa kikkaa? Mulla rupes silleen jarrut toimimaan
Joo kokeilin kyllä tuli sielt nestettä mut ei auttanu.
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Tyhmä kysymys :D mutta, onko sielä järjestelmässä ilmaa vai näyttääkö se vain ilmatessa että tulis ilmaa? Onko ilmaus suoritettu ns. oikein?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

p3 kirjoitti:Tyhmä kysymys :D mutta, onko sielä järjestelmässä ilmaa vai näyttääkö se vain ilmatessa että tulis ilmaa? Onko ilmaus suoritettu ns. oikein?
On näit tullu jo jonkun verran ilmailtua niin eiköhän. :D
Lisähuomiona kerrottakoon et ilmatessa nestesäiliöstä nousee ilma kuplia?
Taidan vaihtaa ton pääsylinterin ja kokeilla uudestaan kuhan täs jaksaa.
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

No niin edistymistä on tapahtunu. Kummipojan kaverilla on semmoinen paineilmalla toimiva ilmaus vehje.
Sillä sai ainakin nyt ilmattua noi jarrut. :) Mut tuntu et tarvitaan viälä vähän säätöä. Ottaa viäläkin
vähän enemmän toi oikea puoli. No ajellaan viikko töihin ja jatketaan ens vkl säätöjä :lol:
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Jos on vuotanut jarrunestettä kengille niin täytynee vaihtaa uudet, tai sitten uittaa ne toisen puolen kengätkin.

Mun autossa oli semmonen vika ennen kuin se mulle tuli.
Ja se jarrunestettä saanut puoli piti siis paremmin ja tietenkin ensin yrittivät korjata sitä puolta mikä ei pitänyt niin hyvin. No vika ei ollut siellä puolella. :roll:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ite oon vaan putsannut jarrucleanerillä jos on vuotanut kengät märiksi. tosin autosta riippuen eihän ne uudeett kengätkään kalliita oo. farkkuun vaihdoin ihan vaan siks märät kengät ettei niissä enää pintaakaan ollut montaa milliä. ja rumpukin oli aika loppu mut se sai vielä jäädä :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

Kengät ei ollu kastunu ei ollut vuotoa sylintereistä :o
Mut putsaan ne kuitenkin viäl varmuuden vuoksi.
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

No niin tämäkin ongelma ratkaistu. Pesin molempien puolien liinat cleenerillä ja säädin vasemman
puolen liinoja viälä lähemmäksi. Tänään sainkin sitten leiman paperiin :D :D .
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
Vastaa Viestiin