Kiilahihnapyöristä?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Kiilahihnapyöristä?

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Mitenkäs eroaa ohc ja V6:sen kampiakselin kiilahihnapyörät toisistaan? Meneekö ohc:sta ko pyörä V6:sen kampiakselin päähän? Meneekö laturin/vpumpun hihna enää linjassa?

Kokeilemallahan se selviäs, mutta kun ei ole sitä oohooceenkaan pyörää..

Ei oikein tunnu löytyvän noita V6:sen 2-rivisiä kampiakselinpyöriä? Tarvis ohjaustehostimen pumpulle saada voimaa...
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Elikkä kyse oli siis tosta 2-rivisestä kampiakselinpyörästä..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei onnistuis sorvauttaa ohuemmaksi "keskeltä"
kahta tavallista ja hitsata kiinni toisiinsa?
jos ei löydy .. .. osuisko joku sierran
vastaava kohdalleen?
vois ford-clubin puolelta kysyä?
Taunus Maximus =)
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Sitä kans mietin, mut ne tarvis sit saada just eikä melkein kohdakkain, taikka tarvii ruveta pitää nippua remmejä mukana..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

kyllä se sorvissa onistuu, keskittäminen nimittäin.
se hihnapyörä vaan taitaa olla valurautaa, hieman hankalampi hitsailtava.
nuo sierran tuplahihnapyörät on varustettu sillä kumivaimentimella.
yks vaihtoehto ois pultata siihen alkuperäseen peltinen vesipumpunhihnapyörä.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

p3 kirjoitti:kyllä se sorvissa onistuu, keskittäminen nimittäin.
se hihnapyörä vaan taitaa olla valurautaa, hieman hankalampi hitsailtava.
nuo sierran tuplahihnapyörät on varustettu sillä kumivaimentimella.
yks vaihtoehto ois pultata siihen alkuperäseen peltinen vesipumpunhihnapyörä.
Jos ei oikeenlaista löydy niin tuotakin voisin kokeilla, kun noita 1-rivisiä peltisiä on muutama jemmassa.
Valurauta on kyl aika kinkkistä hitsattavaa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Pakkohan tommonen hihnapyörä on jollain olla ylimääräsenä??? Jokuhan se kauppasi joku aika taperin kaiken näköstä Taunusosaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Oon ihmetellyt ihan samaa. Luulis nyt jollain olevan tommoinen ylimääräinen 2-rivinen pyörä jossain varaosakoneessa kiinni. Jos haluaa pitää koneensa muuten ehyenä ja esim käyntikuntoisena niin multa kyllä saa 1-rivisen vaihdossa niin voi ainakin vesipumppua ja laturiakin käytellä..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin