Sivu 1/2

nelireikä fomoco vs ruisku ??

Lähetetty: 26 Loka 2011, 21:53
Kirjoittaja Esge
Eli voimaahan sitä pitäis saada, koneena 2.8 kutonen jenkkikansilla, offenhauser ja nelireikä fomoco.
Nyt mietinnässä että onko ruiskulla mahdollista saada lisää tehoja irti... nokka jo t3 ja kannet kevyesti muotoiltu. Oisko muita ehdotuksia kun turbo.

Lähetetty: 26 Loka 2011, 23:18
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Kait sillä ruiskulla jokusen ponin lisää saa, kun saa seokset säädettyä optimiksi. Samaten jollain elekrtoonisella sytkälaitteistolla, mutta ei puhuta kovin suuresta tehonkasvusta.
Uskoisin et JariH:lla on tähän jotain viisasta sanottavaa. :wink:

Lähetetty: 26 Loka 2011, 23:38
Kirjoittaja Luhtis
Luulisin että jos mietitään vaan huipputehoa, on melko sama millä sitä soppaa tarjotaan kuhan sitä tulee tarpeeks ja oikeessa suhteessa ilmaan nähden. Kyllä sen seoksen kaasarillakin saa jotakuinkin optimiksi, ainakin tyhjäkäynnin ja täyskaasun ja ehkä siitä väliltäkin jotain. =)
Ruiskulla pystytään sitten jonkunverran leventämään sitä käyttöaluetta kun on enemmän säätömahdollisuuksia.

Tai jotain.

EDIT: ainiin. paa sinne kilo ylipainetta. ;D

Lähetetty: 26 Loka 2011, 23:55
Kirjoittaja vtormane
Luhtis kirjoitti:plää..plää....
EDIT: ainiin. paa sinne kilo ylipainetta. ;D
Samaa mieltä tuosta kilon painosta pari vuotta paineen alla ajaneena :D

Lähetetty: 27 Loka 2011, 08:42
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Luhtis kirjoitti: Ruiskulla pystytään sitten jonkunverran leventämään sitä käyttöaluetta kun on enemmän säätömahdollisuuksia.
Tätä minäkin oikeastaan ajoin takaa, että ruiskulla mahdollista saadaa laajempi ja korkeampi vääntökäppyrä, ja tehokäppyräkin, eli enemmän potkua sinne alemmille kierroksille. Enemmän se vääntö alku kiihdytyksessä vaikuttaa kuin teho.

Juu, turbohan on se "helpoin" tehon kasvatusväline. :lol:

Lähetetty: 27 Loka 2011, 10:40
Kirjoittaja Esge
Joo, pieni alaväännön puutehan tuota vaivaa kyl, teho löytyy arviolta vasta kun kierrokset 5-6000, jenkakelloa kun ei oo. Toisaalta jos sen ruiskun laittais ni helpompi se olis kai saada toimimaan sit kun nälkä kasvaa ja joskus sitä turboo rupee sinne sovittaan. Olisko se sit k-jetti vai mitä kannattaa ruveta ettimään ??

Lähetetty: 27 Loka 2011, 16:16
Kirjoittaja Samu
Esge kirjoitti:Joo, pieni alaväännön puutehan tuota vaivaa kyl, teho löytyy arviolta vasta kun kierrokset 5-6000, jenkakelloa kun ei oo. Toisaalta jos sen ruiskun laittais ni helpompi se olis kai saada toimimaan sit kun nälkä kasvaa ja joskus sitä turboo rupee sinne sovittaan. Olisko se sit k-jetti vai mitä kannattaa ruveta ettimään ??
k-jetti jos haluat mekaaniset säädöt ja EFI jos haluat elektronisen ettei oo mitään mekaanista säätöä...paitsi taitaa EFIssä olla tyhjäkäynnin säätö tms. kaasuläppien vieressä

ja siihen alavääntöön jos tuplaputket niin ristiinliitos ennen takavaimentimia?

Lähetetty: 27 Loka 2011, 18:35
Kirjoittaja Esge
X-yhdys on vaihdelaatikon alla mutta sen jälkeen vaan läpivirtausvaimentimet ja putket kyljestä ulos, voi olla et virtaa liikaa ja siks alavääntö hukassa, nii ja 2" putkee kokomatkan.

Lähetetty: 27 Loka 2011, 20:58
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Taitaa johtua nokasta tuo alavääntö puute. Ja aika kierroskone tuo cologne kuitenkin on.

Lähetetty: 27 Loka 2011, 21:20
Kirjoittaja Samu
en tiiä tosta jenkki koneesta mut sierran 2.8 ja EFIssä on suht mukavasti vääntöä kun ei ykköstä meinaa tarvita muualla kun pihalle ajamisessa ja pahemmissa töyssyissä...tarkotus olis tehä toi x-liitos vaikka tossa tulevalla keväällä ja kattoa miltä sitten tuntuu. rahaa palo vähän turhan paljon tohon ruiskuhässäkkään joten tulee aika hiljasta rojektia seuraavat pari vuotta ennenkun pääsen töihin :oops:

Lähetetty: 27 Loka 2011, 21:30
Kirjoittaja Esge
Toi nokka kai suurin syy siihen alaväännön puutteeseen taitaa olla mut taidan sitä ruiskua ruveta ettimään ni vois kokeilla mitä sen kans sais irti.

Lähetetty: 27 Loka 2011, 22:08
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Samu kirjoitti:en tiiä tosta jenkki koneesta mut sierran 2.8 ja EFIssä on suht mukavasti vääntöä kun ei ykköstä meinaa tarvita muualla kun pihalle ajamisessa ja pahemmissa töyssyissä...
Juu, siis kyl siinä sillai vääntöä on et jaksaa pienillä kierroksilla vetää hyvin, onhan siinä sitä litratilavuutta. Tarkoitin sillä kierroskoneella sitä, kun rupee vedättään isolla vaihteella pieniltä kierroksilta niin kunnon vetopiikki (jos näin voi edes suht vakio mosasta sanoa :D ) tulee vasta jossain likempänä 3500-4000rpm.

Lähetetty: 27 Loka 2011, 23:05
Kirjoittaja Muurahainen
Ehjässä vakiossahan tuollaista piikkiä ei tule ollenkaan :)

Kannattaa vaihtaa isommalle viimeistään 5000rpm kohdalla.

Lähetetty: 28 Loka 2011, 11:34
Kirjoittaja Jari H
Taunusmies Jussi kirjoitti:Uskoisin et JariH:lla on tähän jotain viisasta sanottavaa.
Tokkopa..

Lisää tilavuutta tai ylipainetta imusarjaan. Mieluummin molemmat. EFI tyyppinen moottorinohjaus antaa vähän valinnanvaputta käytettäville osille. Vaikka kyllähän se K-Jettikin toimii turbon nokalla, mutta tulee sytkäpuolen jutut helpommin kuntoon EFI tyyppisellä ratkaisulla.

Tuo ekan viestin FoMoCo/Autolite kaasari on varmaan jostain pikku kasin päältä?
Kuulostaa vähän riskin kokoiselta 2.8:iin.

Lähetetty: 28 Loka 2011, 12:51
Kirjoittaja Esge
Joo autolite 4100 paketti toi on, isoilla kierroksilla toimii hyvin mutta alavääntö kyllä on hukassa. EFIä täs varmaa sit ruvetaan ettimään.