nelireikä fomoco vs ruisku ??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

palatakseni taas aiheeseen, onkos holleysta kokemuksia kenelläkään, lähinnä minkä kokonen ois ton paketin päälle sopiva, kun tosiaan tuo autolite voi olla vähä ylikokokonen.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Kaasarista ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Tällainen laitettiin kaverin V8-Granadaan, kun ei saatu isolla kaasarilla toimimaan joka paikasta hyvin:
http://jannenr1.kuvat.fi/kuvat/Projekti ... /y+002.jpg

Voisi olla toimiva ratkaisu sinunkin koneeseesi, kun suuttimet on kaasuläpässä ja ei tarvitse imusarjaa vaihtaa.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Esge kirjoitti:palatakseni taas aiheeseen, onkos holleysta kokemuksia kenelläkään, lähinnä minkä kokonen ois ton paketin päälle sopiva, kun tosiaan tuo autolite voi olla vähä ylikokokonen.
Pienin Holley mitä löytyy, 390cfm nelikurkkuinen tai 350cfm kakskurkkuinen. Ne on varmaan parhaimmat vaihtoehdot jos kaasarin pidät.

Tuossa on jotain tietoa ja Holleyn sivuilta löytynee lisää --> http://www.holley.com/data/types/pictur ... toZOOM.jpg
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

no eri vaihtoehtoja täs just mietitään, et pitääkö kaasarin vai rupeeko ruiskun kans pelaamaan, tietysti iha eka olis se että löytäis täält suunnalta jonkun joka osaa noita kaasareita säätää et sais sen ensin säätöihin. Ilmeisesti liikaa ainakin saa ainetta kun vähä tulvii ja bensa haisee mutta sit täyskaasulla toimii kyl hienosti.
Jotenki on vaa iso kynnys alkaa ruiskua asentaan ja varsinki sitä säätämään kun ei meinaa saada tota kaasariakaan säätöihin ;)
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Jos siinon kerran Autolite 4100 niin se on aivan liian suuri 2.8:iin. Etsi sellanen pieni Holley tai sitten adapterin kera Weber virikaasaria tms. Kaikkee voi kokeilla... :lol:
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

kyl mulla pelas hienosti 390cfm holley,seo muutenki hyvä ja yksinkertanen kaasari. semmonen hakuun vaan!

ja jos sulla ei oo jo sitä ruiskua ni varmaan tiät itekki ettei ihan puissa kasva niittenkään imusarjat nuihi jenkkikansiin..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

EFI:n hyvä puoli se joko toimii tehdas säädöillä tai ei toimi ollenkaan :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

joo ton paketin päälle se ruiskun ettiminen voi olla vaikeeta ja toisaalta kyl kaasarin kans pääsee aika helpolla :D
eli Holleyta ettimään sit, ne ei kyl uutenakaan iha kauheen kalliita onneks oo. jso vaik sais ton autoliten myytyä jollekki.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Eikös tuo SporttiJannen ehdottama systeemi oli miettimisen/kokeilemisen arvoinen? :roll:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Eikös tuo SporttiJannen ehdottama systeemi oli miettimisen/kokeilemisen arvoinen? :roll:
Jos on nuo paketit samoissa hinnoissa kun ne mitä crsc:llä ynnäiltiin ni tais maksaa tonnin jos toisenkii.
Mut sporttijannehan tämän tarkentaa :)
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

kokeilemisen arvonen kyl ois tosiaan mut ei nyt oo sitä pari tonnia ainakaa tällä hetkellä taskussa....pitää kattoo launtai-iltana oisko tilanne parempi :D
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Jos se kaasari tulvii ja kaamee bensankatku niin siinä vuotaa silloin todennäköisimmin kohokammion neulaventtiili.. tai liikaa polttoainepainetta kyseiselle neulalle. Tai voi myös olla koho väärin säädetty..
Autot ovat takavetoisia
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

veikkaan et on vika säädöissä koska kesällä vaihdettiin kaikki tiivisteet, kalvot ja neulat. Bensapumppu on kyl sähkönen jossa ei oo paineensäätöö ja tossa sen arvoja, eikä se bensa haise ellei anna kunnolla kenkää.
Max.paine 0,41-0,50 bar.
Max.tuotto 159l/h
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Esge kirjoitti:Max.paine 0,41-0,50 bar.
Kaasaria tarkemmin tuntematta tuntuisi olevan aika ylärajoilla. Puolet noista tuntuisi sopivammalta. Tietty mitä siellä sitten oikeasti on..? Tosin jos on purettu ja ropattu, niin kannattaa se bensapintakin tarkastaa. Onko neulaventtiili siis uusittu vai ei? Samankokoinen kuin vanha? Eihän ole asennuksessa käynyt fibaa? Joskus se toimivan korjaaminen on vähän kuin mopon virittäminen.

Mulla oli tuollainen 350 Holley ohc:n päällä. Ei koskaan selvinnyt miksi, mutta veti suuremmilla kierroksilla kiihdytyspumpun läpi lisäainetta. Kokeiltiin vaikka mitä, muttei tuota saatu kuriin.
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

kaasari siis kokonaan purettu palasiks puhdistettu kaikki osat ja tilattu korjaussarja jossa kaikki uudet tiivisteet kalvot ja neulat, samankokoset ku alkuperäset. bensapinta voi olla kyl syynä mut ei pääse nyt kattoon ku auto jo talviteloilla 120 km päässä...bensapaineen säädin kyl vois olla iha hyvä hankinta.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Vastaa Viestiin