Pääjarru sylinterin purkaminen...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

juki87
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2010, 10:30
Paikkakunta: pohjois savo

Pääjarru sylinterin purkaminen...

Viesti Kirjoittaja juki87 »

aattelin vaihtoo uuvet tiivisteet sisuksiin nii mite lähtee nestesäiliö irti rikkomatta ja otin lukitusrenkaan piästä poes ja salpaus ruuvin nii ee tuu paketti ulos. ja mites nuo jarru putkien paikat on toisin päin kuin corttiinan omassa pääsylinterissä...
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Taunuksesta kai puhe?

http://www.netikka.net/samih/p%e4%e4syl1.jpg
http://www.netikka.net/samih/p%e4%e4syl3.jpg
http://www.netikka.net/samih/tehostin2.jpg

Muistaakseni se jarrunestekippo on ihan vain painamalla kiinni.
juki87
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2010, 10:30
Paikkakunta: pohjois savo

Viesti Kirjoittaja juki87 »

joo taunuksen sylinteri o kyseessä ate merkkinen .
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Lainataas vähän tätä kun mulla on kanssa pääsylinterin remontti(kin) kesken.
Purin pääsylinteristä sisuskalut pois ja sieltä toisesta männästä tuli sen ruuvin mukana melkein kaikki kierteet pois. Tuleekohan tähän kierteelle miten suuri rasitus? Kestääkö jos saa pari kierrosta kiinni vai tartteeko etsiä ehjempiä osia tilalle? Kai sinne sais vaikka helicoilinkin väännettyä. Saako näihin jostakin pelkkiä mäntiä, vai puranko toisen pääsylinterin? Fordin huoltosarjassa ei ainakaan tullut uusia mukana, kaikki muu sinne sisälle tuleva siinä olikin. Kyseessä siis MK3 Ate pääsylinteri.
juki87
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2010, 10:30
Paikkakunta: pohjois savo

Viesti Kirjoittaja juki87 »

sain viimein sisukset ulos ku vasaralla koputti. ja sit vielä tyhmä kysymys että mitä varten tuo salparuuvi on mikä on säiliön alla, onko sen tehtävä pitää etummainen mäntäpaketti omalla puolella vai mikä...

en tiiä onko joku kasanu väärin joskus tuon tuos on kuva toisiomännästä mite ol tavarat ku purin

A: https://lh4.googleusercontent.com/-cHVs ... s640/A.jpg

ite veikkaisin et tulis nuin päin...
B: https://lh4.googleusercontent.com/-Fg2C ... s640/B.jpg
juki87
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2010, 10:30
Paikkakunta: pohjois savo

Viesti Kirjoittaja juki87 »

toisiomäntään tulee painetta ku sormella tukkii putkien paikat ja paenaa mäntää liikkeelle mut ee ekaan
Vastaa Viestiin