voiskos joku valaista palikkaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Huhti 2005, 09:50
voiskos joku valaista palikkaa
juu juu aattelin tossa jos löytys hyvä taunus ni laittas siihe v6 ja vaidelaatikon. ni mittees kaikkee pitäs rakentaa ja muutenkin joku vois valasta noista v6 mulle vähä jotai pientä tiedän ja aika paljon on asiaa mitä en ku oon tämmönen pässi datanomi opiskelija
no, jos rupeet 1.6:sta kasaamaan, niin joutuu vaihtamaan aika reippaasti osia, ja menee helposti yli 35%
Eti mieluummin valmiiksi 2-litrasen papereilla oleva tai jopa v6-papereilla.
1.6 -> V6 joutuu vaihtamaan takarummut, koneen, laatikon (tai pelkän kauluksen) ja konttorista riippuen etujouset.
tarkottaa käytännössä uutta taka-akselia, konetta ja laatikkoa.
Eti mieluummin valmiiksi 2-litrasen papereilla oleva tai jopa v6-papereilla.
1.6 -> V6 joutuu vaihtamaan takarummut, koneen, laatikon (tai pelkän kauluksen) ja konttorista riippuen etujouset.
tarkottaa käytännössä uutta taka-akselia, konetta ja laatikkoa.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.
eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
matalan pudjetin kulkineet...
Eikö se nykymaailmassa ollu semmonentanari kirjoitti:moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.
eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
pykälä,että jarruista ei mene enää prosentteja.
Konttorikohtasta niiden sääntöjen tulkitseminenHerkko kirjoitti:Eikö se nykymaailmassa ollu semmonentanari kirjoitti:moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.
eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
pykälä,että jarruista ei mene enää prosentteja.
Pääsääntösesti prosentteja ei siis mene, jos haluaa pistää paremmat jarrut autoonsa, vaikka entisetkin välttäisi, mutta taasen jos ne pitää vaihtaa, niin menis prosentteja.
No tästäkin sitten seuraa kysymys, että jos ensin haluaa 1.6 taunukseensa pistää 9" rummut, niin sillon kai ei mee prosentteja, mutta sen jälkeen jos siihen autoon vaihtaa isomman tekniikan, niin siinähän on jo valmiiksi isot jarrut? pitääkö sitten vaihtaa uudestaan samanlaiset jarrut tilalle, vai prosentoidanko sillon autossa jo olevia osia, joita ei ole prosentoitu?
Periaatteessa kai prosentteja ei pitäisi mennä, koska sehän ois sitten sama, jos sulla ois joskus 80-luvulla rakennettu korinvaihtoauto, jossa ei ole prosentteja, ja sitten napsahtas 70% kun vaihat moottoria?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Oon kans tästä ko.prosentti asiasta tingannut
muuallakin jonkin verran ja itsekkin olin
ensin sitä mieltä että takajarrujen suurennuksesta
menis prosentteja,mutta laki on kuulemma
vasta muuttunut ihan oikiasti,että liikenneturvallisuuteen
parantavasti vaikuttavat osat esim.isommat/uudemmat
jarruosat,sekä paremmat/uudemmat ohjauslaitteiden osat
eivät "kuluta"prossia.
Mutta ymmärrettävästi löytyy aina jotain takahikiän
konttoreita joilla on omat lait.
muuallakin jonkin verran ja itsekkin olin
ensin sitä mieltä että takajarrujen suurennuksesta
menis prosentteja,mutta laki on kuulemma
vasta muuttunut ihan oikiasti,että liikenneturvallisuuteen
parantavasti vaikuttavat osat esim.isommat/uudemmat
jarruosat,sekä paremmat/uudemmat ohjauslaitteiden osat
eivät "kuluta"prossia.
Mutta ymmärrettävästi löytyy aina jotain takahikiän
konttoreita joilla on omat lait.