1.6/2.0 Kannet
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1.6/2.0 Kannet
Yritin tuossa haullakin etsiä,mutta en satavarmasti
saanu vakuutta.
Eli,voiko kakslitraseen laittaa suoraan
ilman mitään "sorvauksia"1.6 kannen?
saanu vakuutta.
Eli,voiko kakslitraseen laittaa suoraan
ilman mitään "sorvauksia"1.6 kannen?
Serkku-Pojalla on ollut Escortissa 2.0 OHC:ssä 1.6:n vakiokansi jo pari vuotta ja hyvin on pelittänny! Lohkosta muistaakseni on vielä otettu jonkun verran pois eli vastaus kysymykseen on KYLLÄ!
Nokka on tietysti vaihdettu kirempään ja tupla kaasarit on kiinni!
Nokka on tietysti vaihdettu kirempään ja tupla kaasarit on kiinni!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kyllä minä suosittelisin 1.6 kansien muokkausta.Taitaa puristuksetkin ja palotilat olla päin prinkkalaa.Noi serkkupoikien ja tutun tuttujen virihommat on aina vähän sinnepäin.Yksikin "serkku" neuvoi yhdellä kerhosivulla että,pienennä öljypohjaa ja laita öljyä yli ylärajan???Niin on kuulema hyvä.Oli väärän mallinen öljypohja eikä mennyt kone paikalleen.Tietysti jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.Kanteen kannattaa hieman satsata.
REPA HILJAAREPA kirjoitti:Kyllä minä suosittelisin 1.6 kansien muokkausta.Taitaa puristuksetkin ja palotilat olla päin prinkkalaa.Noi serkkupoikien ja tutun tuttujen virihommat on aina vähän sinnepäin.Yksikin "serkku" neuvoi yhdellä kerhosivulla että,pienennä öljypohjaa ja laita öljyä yli ylärajan???Niin on kuulema hyvä.Oli väärän mallinen öljypohja eikä mennyt kone paikalleen.Tietysti jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.Kanteen kannattaa hieman satsata.
Kyllä ne kannet pelaa ainakin virinokalla! On niitä sen verran moni "Serkku-Poika" testannut menestyksellä
Tää on nimenomaan faktaa, ei fiktiota!
Vakionokalla voi sitten olla vaikeuksia!
taunuksessa on muutenkin niin jumalattoman isot imukanavat ja venttiilit vakiona, että kyllä ne riittää. Ainakin nää jokkerinrakentajat meilläpäin käyttää 1.6:n kansia 205-lohkon kera ekkereissä ja taunuksen venttiilejä esim nissanin 1.5 koneessa, kun niissä on niin isot lautaset.
Nuita imu- ja pakokanavia pitää kyllä hieman muotoilla, mutta eka pitää vähän täyttää, kun ovat vähän liiankin avaria.
1.6:n kannella ja 2.0:n vakionokalla pärjäilee kyllä paremman puutteessa ja halvalla, mutta pitemmän päälle kannattas rakentaa kunnon kansi, jos enempi tehoa halajaa
nuista 1.6/2.0 kansista ja kanavista juttua löytyy David Vizardin How to Modify Ford SOHC Engines -kirjasta
Nuita imu- ja pakokanavia pitää kyllä hieman muotoilla, mutta eka pitää vähän täyttää, kun ovat vähän liiankin avaria.
1.6:n kannella ja 2.0:n vakionokalla pärjäilee kyllä paremman puutteessa ja halvalla, mutta pitemmän päälle kannattas rakentaa kunnon kansi, jos enempi tehoa halajaa
nuista 1.6/2.0 kansista ja kanavista juttua löytyy David Vizardin How to Modify Ford SOHC Engines -kirjasta
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Itse kokeiltu 2,0 lohko ja 1,6 kansi. Valitettavasti en enää muista että oliko e-max vaiko tavallinen, varma olen ettei ollut GT-n kansi. Kansi oli ihan standardi muotoinen. Tuloksena oli auto joka veti pirusti alussa mutta max nopeus jäi jonnekin 130 paikeille, Elikkä kanavat ovat joko liian ahtaat tai sitten vaan huonosti muotoillut 2 litraiselle koneelle.