1.6/2.0 Kannet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

1.6/2.0 Kannet

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Yritin tuossa haullakin etsiä,mutta en satavarmasti
saanu vakuutta.
Eli,voiko kakslitraseen laittaa suoraan
ilman mitään "sorvauksia"1.6 kannen?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ainakin venttiilit taitaa jäädä liian pieniksi?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Serkku-Pojalla on ollut Escortissa 2.0 OHC:ssä 1.6:n vakiokansi jo pari vuotta ja hyvin on pelittänny! Lohkosta muistaakseni on vielä otettu jonkun verran pois eli vastaus kysymykseen on KYLLÄ!
Nokka on tietysti vaihdettu kirempään ja tupla kaasarit on kiinni!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tämä selvä,kiitän ystävällisyydestä!
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Kyllä minä suosittelisin 1.6 kansien muokkausta.Taitaa puristuksetkin ja palotilat olla päin prinkkalaa.Noi serkkupoikien ja tutun tuttujen virihommat on aina vähän sinnepäin.Yksikin "serkku" neuvoi yhdellä kerhosivulla että,pienennä öljypohjaa ja laita öljyä yli ylärajan???Niin on kuulema hyvä.Oli väärän mallinen öljypohja eikä mennyt kone paikalleen.Tietysti jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.Kanteen kannattaa hieman satsata.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

1.6 kannen voi laittaa 2 litraseen, jos ei haittaa että puristukset pompsahtaa yli 11. Joissain tapauksissa siitä on jopa hyötyä, mutta vakio nokalla on harmeja tiedossa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarkennus edelliseen, puritus suhde menee yli 11.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

REPA kirjoitti:Kyllä minä suosittelisin 1.6 kansien muokkausta.Taitaa puristuksetkin ja palotilat olla päin prinkkalaa.Noi serkkupoikien ja tutun tuttujen virihommat on aina vähän sinnepäin.Yksikin "serkku" neuvoi yhdellä kerhosivulla että,pienennä öljypohjaa ja laita öljyä yli ylärajan???Niin on kuulema hyvä.Oli väärän mallinen öljypohja eikä mennyt kone paikalleen.Tietysti jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.Kanteen kannattaa hieman satsata.
REPA HILJAA :lol:
Kyllä ne kannet pelaa ainakin virinokalla! On niitä sen verran moni "Serkku-Poika" testannut menestyksellä :)
Tää on nimenomaan faktaa, ei fiktiota!
Vakionokalla voi sitten olla vaikeuksia!
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Jos ne 1.6 kannet niin hyvät,miksi niitä ei käytetä suoraan esim ralliautoissa?Noi mopopoikien viriviri jutut joskus ihmetyttää.1.6 kannesta saa HYVÄN rakentamalla.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

taunuksessa on muutenkin niin jumalattoman isot imukanavat ja venttiilit vakiona, että kyllä ne riittää. Ainakin nää jokkerinrakentajat meilläpäin käyttää 1.6:n kansia 205-lohkon kera ekkereissä ja taunuksen venttiilejä esim nissanin 1.5 koneessa, kun niissä on niin isot lautaset.

Nuita imu- ja pakokanavia pitää kyllä hieman muotoilla, mutta eka pitää vähän täyttää, kun ovat vähän liiankin avaria.

1.6:n kannella ja 2.0:n vakionokalla pärjäilee kyllä paremman puutteessa ja halvalla, mutta pitemmän päälle kannattas rakentaa kunnon kansi, jos enempi tehoa halajaa

nuista 1.6/2.0 kansista ja kanavista juttua löytyy David Vizardin How to Modify Ford SOHC Engines -kirjasta
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
MrBungle

Viesti Kirjoittaja MrBungle »

Itse kokeiltu 2,0 lohko ja 1,6 kansi. Valitettavasti en enää muista että oliko e-max vaiko tavallinen, varma olen ettei ollut GT-n kansi. Kansi oli ihan standardi muotoinen. Tuloksena oli auto joka veti pirusti alussa mutta max nopeus jäi jonnekin 130 paikeille, Elikkä kanavat ovat joko liian ahtaat tai sitten vaan huonosti muotoillut 2 litraiselle koneelle.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

elikkäs parempi tulisi jos vaan laskee 2-litrasen kantta
niin paljon kun mahdollista.. :?:
Taunus Maximus =)
Master
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Marras 2004, 21:18

Viesti Kirjoittaja Master »

mulla on parasta aikaa 1.6:sen GT Tanarin kansi 2 litrasessa ja hyvin pelittää.
OHC Power
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jo nyt on perkele jos ei kaikki usko et 1.6:n kansi toimii 2.0 OHC:ssä? Halvalla vääntöä ja tehoa!!!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Itte oon laittamassa 1.6 kantta 205 päälle.
saa luvan toimia jos ei suosiolla
niin väkisin sitte... :evil:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin