turbotus?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

turbotus?

Viesti Kirjoittaja kana12 »

elikkäpä!mitä on asiantuntiat mieltä!pysyykö 2,0 is ohc läjässä jos vaan tekee mäntiin palopesät et saa puristuksia alemmaks ja matalat ahtopaineet!n:200hp olis tavote ja turboks tulis 2,2 audin vakio ja sitte megruutta tietysti ja jonkunlaine välijäähytin ja jotkut isommat suuttimet!noita vanhoja topikkeja tuolta jotai löysin mut en oikee löytäny selvää vastausta!
taunus is my obsession!
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tämmöseen kysymykseen et voi selvää vastausta saadakaan, muuten kuin kokeilemalla.

Mut kaipa sen pitäis kestää helposti tuommoset tehot, jos muuten on asiat kunnossa.
Vaan hajoileehan noita vakioitakin.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

näihä se vissii on mut aattelin et kai joku on jo kokeillukki :lol: onha noita ohc vehkeitä turbotellu muutki!kone on täys rempattu mut ny pitäs saaha lisää tehoja :D
taunus is my obsession!
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Anna mennä vaan,ei tarvi ees moottoria avata tuon takia,0.7 ylipainetta ja säädöt kohdalleen niin siin on 200hp,jopa ylikin.

Kun mikään ei riitä... :D ,onkin sitte oma juttunsa.............................. :lol:
#2
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Timppa kirjoitti:
Kun mikään ei riitä... :D ,onkin sitte oma juttunsa.............................. :lol:
Höpöhöpöjuttuja, mulla ei ainakaa oo tosta asiasta mitää käsitystä


:lol:
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

taitaa kuitenki männät antautua ainaki jos vakio puristuksilla tuuttaa ahtoja?
taunus is my obsession!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

kana12 kirjoitti:taitaa kuitenki männät antautua ainaki jos vakio puristuksilla tuuttaa ahtoja?
Kilolla menee vakio ohari ihan sujuvasti, puristuksia ei saa/kannata mennä laskemaan. Säädöt vaan pitää olla kohillaan, kun noilla vakio männillä ei saa sitä takosten ryssintä varaa.
Puhaltimeksi ei kannata mitään kovin pientä hommata.
Kompura sais olla sielä 50mm korvilla ja turbiinikin lähemmäs 60mm, a/r .60-.65

Onhan BOA:ssakin 9.7 vakio ruttu ja kilolla mennään ettei mitään.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

ookoo!tosson n:10/1 puristukset!mites kannen tiiviste!tarviiko jonku yber tiivisteen vai meneekö vakiolla!
taunus is my obsession!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kai sinne Cossun tiivisteen voi varoiks laittaa :D Esim. tommosen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

jooo vois toi kossun olla parempi jos noi kanavat kerta natsaa!turbosta sen verra tarkennusta et se on kkk k24.20vt turbo 5 sylinterisestä audista!mites sen nakutuksen herkkyyden kanssa et onkoha eroo palopesällisellä ja tasasella männällä?
taunus is my obsession!
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

mites muute dieselin kannen tiiviste?onkos se lähelläkää samanlainen/kokonen esim 1,8 kiisseli sierrassa?
taunus is my obsession!
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

kana12 kirjoitti:mites muute dieselin kannen tiiviste?onkos se lähelläkää samanlainen/kokonen esim 1,8 kiisseli sierrassa?
Tuskin käy, eikös tuo 1.8 riekeli perustu jossain määrin kent lohkoon.. Ainakin näin muistelisin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

Taunusmies Jussi kirjoitti:
kana12 kirjoitti:mites muute dieselin kannen tiiviste?onkos se lähelläkää samanlainen/kokonen esim 1,8 kiisseli sierrassa?
Tuskin käy, eikös tuo 1.8 riekeli perustu jossain määrin kent lohkoon.. Ainakin näin muistelisin.
aikonaan kasasin 1,8 alakerran ja 2,o kannen kaverin sierraan ku siitä meni kone ja mulle ainaki sanottiin et se olis diisselistä mut en oo sit varma ja aikaaki on melkee 10v asiasta!ainakaa siinä ei ollu yhtää tehoo enää!puristukset jäi jonnekki 8 tienoille!
taunus is my obsession!
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

kana12 kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:
kana12 kirjoitti:mites muute dieselin kannen tiiviste?onkos se lähelläkää samanlainen/kokonen esim 1,8 kiisseli sierrassa?
Tuskin käy, eikös tuo 1.8 riekeli perustu jossain määrin kent lohkoon.. Ainakin näin muistelisin.
aikonaan kasasin 1,8 alakerran ja 2,o kannen kaverin sierraan ku siitä meni kone ja mulle ainaki sanottiin et se olis diisselistä mut en oo sit varma ja aikaaki on melkee 10v asiasta!ainakaa siinä ei ollu yhtää tehoo enää!puristukset jäi jonnekki 8 tienoille!
Liekö ollut 1.8 ohc lohko.. Mun mielestä siinä diesel lohkossa on vielä työntötankojen reijät valussa ja ne toimii öljyn paluukanavina.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

kana12 kirjoitti:ookoo!tosson n:10/1 puristukset!mites kannen tiiviste!tarviiko jonku yber tiivisteen vai meneekö vakiolla!
Vai että tämmönen vakio..
Noilla puristukslla 85:sta tankkiin tai se höyläämätön 20 kansi paikalleen.
Mieluummin jälkimmäinen vaihtoehto, oot sen kanssa vähemmän kusessa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vastaa Viestiin