Tanen Lämmöt.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Wingee
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2011, 20:49
Paikkakunta: Eurajoki

Tanen Lämmöt.

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Sellasta kyselisin että mikäs mahtaa mun tanessa olla kun lämmöt nousee vaikka vesi kiertää komiasti ja termarinkin oon ottanut pois. Ja kyseessä on 2.0 V6 motti. Ja hiukkasen se kyllä kerää painetta syyläriin. Huomaa kun on ajellu ja hiukan raottaa syylärin korkkia niin kyllä puhisee.

:?: :?:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Onko nesteen seassa öljyä taikka öljyn seassa nestettä? Tietää kansipaffi jumppaa.

Yks hyvin yleinen juttu on myös se että jos sulla on alkuperäinen lämpömittari josta seuraat, niin maadoitusongelmat aiheuttavat mittarin näyttämän vääristymistä, yleensä niin että mittari näyttää todellisuutta enemmän lämpöä.
Esimerkkitapauksia on varmasti monta, mutta esim yhdessä omassa taunuksessa aikanaan mittariston neula oli punaisella, ja laitoin lisämittarin ja sille kuuluvan anturin ja kas, lämmöt olivatkin ihan normaalit 85-90 astetta koko ajan. Ei se tarvii kun kosketushäikkää vähän jossain niin mittarit näyttää mitä sattuu.
Wingee
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2011, 20:49
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Nesteen seassa ei kyl ole mitään ja öljykin on ihan öljyn näköistä.
Juu muuten mäkin uskoisin sen mittarin muttakun se on ja pari kertaa päästänyt vedet pihalle.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kyl se sit melkeen paffi jumppaa tietää, osaa se hajota silleenkin ettei mene puurot ja vellit sekaisin.

Voi siellä olla tietysti ilmaakin ettei vesi kierrä, mutta on se pahvi kyrvähtänyt sillonkin suurella todennäkösyydellä jos sillä on ajettu tolleen.

käytä kone kuumaks ja kokeile meneekö yläletku kovaksi. Jos menee niin se on sit hatut pois ja uudet tilkkeet väliin.
Wingee
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2011, 20:49
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Oliskos mitään hyviä ilmaus vinkkejä?
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

lämmittimen kennosta ylempi letku irti kun täytät järjestelmän. Jotkut tekee myös niin että täräyttää koneen tulille ja raottaa sitten sitä lämppärin letkua sen verran että vesi alkaa tulla sieltä ulos.
Wingee
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2011, 20:49
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Juu kyllähän se kansipahvi on mennyt. Oiskos hajuakaan mistä saisin tuohon 2.0 v6 uuden pahvin?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Wingee kirjoitti:Juu kyllähän se kansipahvi on mennyt. Oiskos hajuakaan mistä saisin tuohon 2.0 v6 uuden pahvin?
Nimimerkki Turnipsilta löytynee, imusarjantiiviste taitaa muistaaksein kans löytyä:

viewtopic.php?t=11081&highlight=
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Wingee
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2011, 20:49
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Juu nyt on paffeja vaihdettu. Kolmella testilenkillä lämmöt nousi melkein tappiin asti. Mutta vikakin löytyi. Syyläri meni vaihtoon. Mutta nyt on sytkä päin...... ja tyhjäkäyntiä ei ole. Hmmm
Vastaa Viestiin