Sivu 15/15

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 15:21
Kirjoittaja Riku
Mois kirjoitti:
vtormane kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
Joo, biltemasta 50mm paksut volvon kumit. Hyvin on pelannu mulla monessakin taunuksessa.
Taunuksen omat taitaa olla 45mm?
Taunuksen omat kumityynyt on 35mm paksut ja 200-sarjan Volvossa 45mm paksut. Volvon kumityynyisä on sellainen ylimääräinen nupikka, mikä pitää rälläkällä sipaista pois.

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 15:51
Kirjoittaja Mois
Mittasin Motonetist ostetut kumit ja ne on 38mm paksut. Ruotsissa valmistetut Scan Tech merkkiset.
Noi siis Taunuksen kumit Paketissa tosin lukee et vaihdelaatikon tukikumi ja niin lukee Motonetinkin sivuilla :lol:

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 16:37
Kirjoittaja isoatlas
Alkuperäisiä Ford kumityynyjä mittailin, niin niitä on 35mm, 37/38mm ja 47/48mm paksuja...pieniä heittoja näkyy olevan paksuuksissa, tietysti osa on voinut vähän painua kasaan koneen painosta.

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 16:40
Kirjoittaja Vermilion
Varoituksensana Volvon kumityynyistä osa niistä on aivan naurettavan pehmeitä. Moottori tärisee/lulluaa niitten jälkeen aivan älyttömästi.

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 19:38
Kirjoittaja zmuli
Onko kukaan modaillut noita panssareita mitenkään erityisemmin? Hiekkapuhallutin ja maalasin oman viimekesänä uusiksi ja se oli suurinpiirtein vielä alkuperäisessä muodossaan

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:03
Kirjoittaja Mois
Mul on jossain tommoset Heavy Duty kumit, ne näkyy olevan 54mm paksut.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-10347

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:25
Kirjoittaja Vermilion
zmuli kirjoitti:Onko kukaan modaillut noita panssareita mitenkään erityisemmin? Hiekkapuhallutin ja maalasin oman viimekesänä uusiksi ja se oli suurinpiirtein vielä alkuperäisessä muodossaan
Mulla on pidennetty pohjapanssari joku 5 - 10 cm että suojaa paremmin moottoria.
On siinä muistaakseni isommat pultitkin jolla se on kiinni, kun kiereet menny.

Itsellä ruma pohjapanssari ruostetta alla sitten maalattu päälle mustalla ja vielä vedetty päälle massat.
Ei tekis pahaa hiekkapuhalluttaa sitä. Mutta ei ole vehkeitä siihen ja santapaperilla menee henki ja terveys...

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:45
Kirjoittaja Mois
Toi Rautaheimo hiekkapuhaltaa suht edullisest ja tarvittaessa maalaa pohja sekä pintamaalilla. Maalaus tosin nosti hintaa aika paljon. Kysyin kerran vanteiden 4 kpl hiekkapuhallusta ja ei se hinta ollu paha. Nyt en enää kyl muista minkä hinnan sano, muistan vaan et ei tuntunnu kalliilta :lol:

Lavarakenne Rautaheimo Ky
puh. 05 345 8107
Metsäkyläntie 467, 49540 METSÄKYLÄ

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:54
Kirjoittaja taunus 78
Mä en taida panssaria laittaa, ainakaan orkkista.
Apurungon ja vaihteistokannakkeen välille vois tietysti jonkinmoisen värkätä niin ois c3 öljypohja ainakin turvassa.
Mulla tulee kaikki tuon runkopalkki linjan yläpuolelle.
https://www.dropbox.com/s/ykdt7ibi056jiff/2014-02-20%2013.07.47.jpg

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 15:27
Kirjoittaja Mois
Mult oli aikanaan pohjapanssari pois ja Tane lähti vähä lapasest talvel ja "hyppäs" tien penkalle. Etuhiekkapelti meni kurttuun, mut ei ois luultavast menny jos olis ollu pohjapanssari paikoillaan, Taunus olis liukunnu sen panssarin varas sen penkan päälle :D

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 15:37
Kirjoittaja zmuli
En muista itse firman nimeä missä käytin, mutta pakosarjan ja panssarin ukko puhalsi 20e:llä. Samaan hintaan sain myös 4 kpl peltivanteita. Eli ei kyllä mitään kallista huvia.
Ja onhan se aina mukavampi hiplailla sitten puhtaita vehkeitä!


Mulla on panssari noin pirun likellä jo leimakorkeudella. Kyl jotain temppui tarvii tehdä keväällä
Kuva

Re: Matalampi taneli

Lähetetty: 11 Elo 2017, 00:38
Kirjoittaja JiiTee
Nostetaan vanhaa, mutta aina ajankohtaista aihetta.

Mitä takaiskareita ootte laitellu pätkityille/madallusjousille? Pitäis laittaa taakse hieman lyhyemmät iskarit mitä alkuperäiset. Alkuperäisen iskarin mitat kiinnostaa kanssa, jos vaikka löytäis jotkut passelit lyhyet jo valmiina. 200-sarjan Volvon takaiskari on ilmeisesti sopiva yläpään kiinnityksen lievällä modaamisella.

Re: Matalampi taneli

Lähetetty: 17 Elo 2017, 10:45
Kirjoittaja Hokki_74
Spax:it tai gaz:it ainakin pelaa. Mulla on Gaz:it madallusjousien kanssa. Ei ole tosin mikään huippu matala..