Matalampi taneli

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7841
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

En tiiä, saattaa ottaa imusarja sun muut konepeltiin kiinni!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

noinkohan kukaan on koskaan sellasia puslia laittanutkaan paikoilleen asti.
nimittäin mikäli nyt oikein muistan niin vaikka sen reiän tekis mihin kohtaan hyvänsä sitä puslaa, niin ei se kelkka pääse yhtään menemään ylöspäin jollei sitten rupea palkkia muokkaamaan :roll:
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

vilunki78 kirjoitti:noinkohan kukaan on koskaan sellasia puslia laittanutkaan paikoilleen asti.
nimittäin mikäli nyt oikein muistan niin vaikka sen reiän tekis mihin kohtaan hyvänsä sitä puslaa, niin ei se kelkka pääse yhtään menemään ylöspäin jollei sitten rupea palkkia muokkaamaan :roll:
On siellä tyhjää tilaa palkkiin nähden, ei tosin montaa sentti. 3 koppases taitaa kelkan takakiinnikkees olla enempi kun vanhemmissa väliä runkoaisaan, ku eikös niis takapään kiinnitystä korotettu et saatiin suurempi casterkulma ja kait vähän parempi ohjauksen palautuminen..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
taunus 78
Viestit: 1234
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

ainakin mk1 ja mk2 on eri kulmassa etupalkki, tuli huomattua tuota coupea rakennellessa.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Keltteri
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 23:52

Viesti Kirjoittaja Keltteri »

Onko kukaan laittanu tommosia kolmos koppaseen?

http://www.burtonpower.com/parts-by-cat ... -2-25.html

Mittaillessa näytti siltä että vois ottaa edessä tukivarsiin kiinni...
Avatar
zmuli
Viestit: 649
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Millä keinolla tuota moottoria kannattaisi lähteä nostelemaan, jos sais edes hivenenkin liikkumaan ni kaikki ois plussaa. Saisi samalla sitä perkuleen panssaria ylemmäs ettei aina raapis kenturaan
-Pori Connection-
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Paksummat tyynyt tai prikat tyynyn ja palkin korvallisen väliin.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 649
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Puhutaanko senteistä vai milleistä, mitä noilla saa tehtyä ja paljonko siellä on edes varaa sitä nostella ettei ala ottamaan kiinni mikään mihinkään :roll: :think:
-Pori Connection-
Avatar
taunus 78
Viestit: 1234
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Kyllä jokusen sentin saa nostettua, vaihteistoa ja kardaania kannattaa varmaan kans säätää...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
zmuli
Viestit: 649
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Senttikin olisi jo paljon :) Sais vähän modattua sitä pohjapanssaria ylemmäs, ni sais sit taas muuta koria tuotua alemmas
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7841
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on jossain Jäykemmät ja paksummat moottorinkumit, kun vaan löytäis ne tuolta jemmasta :lol:
Voisin ne myydä jos jostain ne löydän.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

ardhu kirjoitti:Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
Joo, biltemasta 50mm paksut volvon kumit. Hyvin on pelannu mulla monessakin taunuksessa.
Capri -77 2.0
Firebird -69
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
Avatar
Mois
Viestit: 7841
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

vtormane kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
Joo, biltemasta 50mm paksut volvon kumit. Hyvin on pelannu mulla monessakin taunuksessa.
Taunuksen omat taitaa olla 45mm?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin