tane nykii

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

tane nykii

Viesti Kirjoittaja Vieras »

auto nykii tasasella kaasulla ajaessa. sitten toinen vika on ettei oikein ota kierroksia kunnolla. on varmaan liian myöhäsellä sytkä? minä hieman pyörittelin jakajaa, seosruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia kun piti saada päästöt kohalleen. ei se silti ihan optimissaan ole toiminnan kannalta, päästöt alitti nipin napin, co:t 4.4. venttiilit säädin, ehkä vähän nakuttaa. olisko se vaa liian myöhäsellä. mutta jos laittaa aikasemmalle niin tyhjäkäynti menee yli 1000 k/min. sitten jos pienentää tyhjäkäyntiä niin ei pysy käynnissä. melkoista säätelyä ja kyllähän tän saiskin ihan ok toimimaan jos ei päästöistä tarviis välittää. miten lie tuo kaasari? mulla ei oo bensansuodatinta että jos se neulaventtiili olis vähän tukossa tai jotain? ei oo vielä ollu aikaa tutkia.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ota ilmanputsari pois,toisella kädellä kierrokset ylös,ja päästät
kaasun pois,samalla laitat toisen käden kaasarin päälle ja just ennenkun sammuu niin päästät irti..pari kertaa noin niin pitäis pienten roskien lähteä.katkojan kärkiväli oikein,ja voi kokeilla tulpanjohdot jos päästää läpi..virranjakajan kansi ehkä uusiksi?
seosruuvi kiinni,ja puolitoista kierrosta siitä auki.mieluummin alle kuin yli..
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

jatkoa samaan aiheeseen..taas alko sama että
kierrokset vähän yli 4 tuhatta..elikkä moottoritiellä
kun pitäisi lähteä ohittamaan jne..varsinkin kun polkaisee vähän nopeammin..kauhia röpötys alkaa ja putkessa paukkuu..
ja ohitukset jää tekemättä aika usein ja naama punottaa häpeästä...
onkos sytkä myöhäsellä vai vaan paska kaasari..?!!
hitto..kyllähän tuon pitäisi kulkea enempi kun 120....
eikä mittareihinkaan ole mitään luottamista..vaihdan kohta oharin tilalle..
:evil: :evil: :evil:
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:jatkoa samaan aiheeseen..taas alko sama että
kierrokset vähän yli 4 tuhatta..elikkä moottoritiellä
kun pitäisi lähteä ohittamaan jne..varsinkin kun polkaisee vähän nopeammin..kauhia röpötys alkaa ja putkessa paukkuu..
ja ohitukset jää tekemättä aika usein ja naama punottaa häpeästä...
onkos sytkä myöhäsellä vai vaan paska kaasari..?!!
hitto..kyllähän tuon pitäisi kulkea enempi kun 120....
eikä mittareihinkaan ole mitään luottamista..vaihdan kohta oharin tilalle..
:evil: :evil: :evil:
todenäköisesti loppuu bensakesken, tai sitten saa liikaabensaa.. :lol:

kokeileppa vaihtaa pääsuuttimia vaikkapa eka isommiksi 10numeroa kumpaakin ja kato mitä tapahtuu jos meni huonommaks niin vaihda sitten pienempiin..

-siis hä? onks sulla 120vauhdissa 4000rpm? mul on vissii jotain 2000 :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

joo..kierroksia on tosiaan..
ei varmaan tiheämpää välitystä taunukseen olekkaan... :(
pitää laittaa varmaan se weber taas ja rakentaa se paluuputki...
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:joo..kierroksia on tosiaan..
ei varmaan tiheämpää välitystä taunukseen olekkaan... :(
pitää laittaa varmaan se weber taas ja rakentaa se paluuputki...
paluuputki? siis ylivuoto putki? pistä mielummin paineensäädin ettei se kaasariuita yli, niin se toimii paremmin ja ei neulaventtiilikään ala vuotamaan, weber kaasareihin kannattaa 0.2baria pistää paineeks yleensä noi vakio pumput puskee painetta 0.3-0.5bar ja uittaa kyllä yli.
matalan pudjetin kulkineet...
veeqs
Viestit: 443
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Mikähän moottori tyyppi kyseessä?

Jos ei ota kierroksia kannattaa virranjakajasta katsoa että keskipakosäätö toimii. Ja alipainesäätö myös. Elikkäs se pohjalevy mihin kärjet tulevat kiinni liikkuu kun alipaineletkusta imaisee. Tarvittaessa voi puhdistella paikoillaan Break Cleanerillä.

Jos kaasarina on Solex EEIT sarjalainen, voi olla lisä suuttimet tukossa kohokammion alapuolla http://www.incarace.co.uk/2005%20Techni ... 20Rods.pdf
sivu 3 kanava 15
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

niin joo..2.0 v6..vanha kun taivas ja solexin kaasari..mikä lie yhtäaikaa aukeeva..
jakajat sun muut toimii ja alipaineet..
tulpat ja johdot ei oo kovin vanhat jne..
kaasari se vaan varmaan on,just joko liikaa tai sitten ei tarpeeksi.
sitä letkua just että ylimääräset menee takasin tankkiin oon ajatellu..sähköpumppu siinä nyt on,mekaanisella teki ihan samaa.
pitää kattoa onko kaasari kunnolla kiinni,putsattu on niin hyvin kun ikinä mahdollista..mutta vanha ja vähän väljähän tuo jo on..
jonkun korjaussarjankin laitoin..ja viimeksi kun laitoin paikoilleen niin alko pysyä kuivana ulkopuoleltakin,eikä bensa haise ihan niin paljoa enää :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vähä vaikuttaa ettei nokka oo oikeissa ajotuksissa :D , ainakin tässä parin promillen kännissä :lol: :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:
janzamar kirjoitti:jatkoa samaan aiheeseen..taas alko sama että
kierrokset vähän yli 4 tuhatta..elikkä moottoritiellä
kun pitäisi lähteä ohittamaan jne..varsinkin kun polkaisee vähän nopeammin..kauhia röpötys alkaa ja putkessa paukkuu..
ja ohitukset jää tekemättä aika usein ja naama punottaa häpeästä...
onkos sytkä myöhäsellä vai vaan paska kaasari..?!!
hitto..kyllähän tuon pitäisi kulkea enempi kun 120....
eikä mittareihinkaan ole mitään luottamista..vaihdan kohta oharin tilalle..
:evil: :evil: :evil:
todenäköisesti loppuu bensakesken, tai sitten saa liikaabensaa.. :lol:



-siis hä? onks sulla 120vauhdissa 4000rpm? mul on vissii jotain 2000 :roll:
sittenhän sulla on 3500 kirrroksilla nopeutta 210km/h
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:niin joo..2.0 v6..vanha kun taivas ja solexin kaasari..mikä lie yhtäaikaa aukeeva..
jakajat sun muut toimii ja alipaineet..
tulpat ja johdot ei oo kovin vanhat jne..
kaasari se vaan varmaan on,just joko liikaa tai sitten ei tarpeeksi.
sitä letkua just että ylimääräset menee takasin tankkiin oon ajatellu..sähköpumppu siinä nyt on,mekaanisella teki ihan samaa.
pitää kattoa onko kaasari kunnolla kiinni,putsattu on niin hyvin kun ikinä mahdollista..mutta vanha ja vähän väljähän tuo jo on..
jonkun korjaussarjankin laitoin..ja viimeksi kun laitoin paikoilleen niin alko pysyä kuivana ulkopuoleltakin,eikä bensa haise ihan niin paljoa enää :)
onko sulla bensanpaineensäädin?
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei..pumppu vaan raksuttaa hiljempaa kun on kammio täynnä,
tai siis se neulaventtiili (kai) sulkee..
ht-Mazdassa oli samanlainen pumppu ilman ongelmia..kone oli 2-litranen ohc..ja kaasari nyt oli tietysti erilainen,muttei periaatteessa niin paljoa..
oli siinä solenoidi jälkikäyntiä varten mutta tuommoinen peruskaasari kumminkin..ei muita sähköosia.
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:ei..pumppu vaan raksuttaa hiljempaa kun on kammio täynnä,
tai siis se neulaventtiili (kai) sulkee..
ht-Mazdassa oli samanlainen pumppu ilman ongelmia..kone oli 2-litranen ohc..ja kaasari nyt oli tietysti erilainen,muttei periaatteessa niin paljoa..
oli siinä solenoidi jälkikäyntiä varten mutta tuommoinen peruskaasari kumminkin..ei muita sähköosia.
kannattaa kuitenkin varmastikkin ensin kokeilla sitä paineensäädintä :wink: esim tän mun nykyisen taunuksen "paukutus" ongelma hävis paineensäätimellä ja uudella neulaventtiilillä..
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

paljos se sellainen suurinpiirtein maksaa?
voishan sitä kokeilla tosiaan..neulaventtiili olis olevinaan uusi..
pitää kai purkaa sen verran ja tarkistaa kumminkin..vähän vesihiomapaperilla jos sitä venttiilinreikää pyyhkäsis vielä..
tai jollain tahnalla..jos siellä jotain knööliä olis tullu jostain..
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

janzamar kirjoitti:paljos se sellainen suurinpiirtein maksaa?
voishan sitä kokeilla tosiaan..neulaventtiili olis olevinaan uusi..
pitää kai purkaa sen verran ja tarkistaa kumminkin..vähän vesihiomapaperilla jos sitä venttiilinreikää pyyhkäsis vielä..
tai jollain tahnalla..jos siellä jotain knööliä olis tullu jostain..
moposportis -004621 Petrol King 0-0,6 bar 37,00 €
http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu62.html
matalan pudjetin kulkineet...
Vastaa Viestiin