4.0 cologne

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kiima
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Loka 2009, 18:16
Paikkakunta: IISALMI

4.0 cologne

Viesti Kirjoittaja kiima »

millä tavalla 4.0 cologne eroaa 2.8 tai 2.9 moottorista? käykö samat tiivisteet keskenään?
No Can Do!
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onhan se läheistä sukua 2.9 kanssa jos puhutaan alkupään OHV-koneesta. Männän halkaisija vaan esimerkiksi on sen verran isompi että kansipahvit ovat varmuudella erilaiset. Tiivistesarjan voisi saada edullisesti jenkeistä.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Täällä jotain infoa
Sedan GT '73
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

mjoo, pitää päivitellä tuo taulukko josain vaiheessa. reissuhommat loppuu meikäläisen osalta 2-3:n viikon päästä joten sitte on aikaa taas harrastuksille.

-vk-
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tuolla joitain kuvia neljälitraisesta http://www.netikka.net/samih/explorer.html
kiima
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Loka 2009, 18:16
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja kiima »

onkohan kukaan foorumilainen virittänyt näitä koneita? ja mistä mahtaa saada hyd. nostimia näihin? en meinaa itse löytää mistään.. ylipäätään mitään.. ja mikä man. laatikko mahtaa kestää yli kolmesataa horsepoweria ja 400 nm. vääntöjä?
No Can Do!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Nostimia löytyy esim. Summitilta, kotimaasta vaikka US Partsista. Joskin saattaa suoraan usasta tulla halvemmaksi, jos joutuu täällä paikallisessa maksamaan hyllyhinnan..

Millä meinasit 300hv murjasta tosta koneesta? Vaparina?
Timpallahan on mallisuoritus Coupessa tehokkaan 24V Colognen yhdistämisestä V8:n T5:een.
Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä, mulla on gemssun automaatti oman viinaanmenevän 24V:n perässä..
Normi Cossun T5 taitaa olla yksinkertaisin kytkeä kiinni ja kestää ton 300/400 ilman sepityksiä.

Sinänsä sangen epäkiitollinen harrastettava, 4.0 bolt on ralliosia aikä vähän tarjolla eli pääsee ainakin soveltamaan. Eikä se hecho en mexico työn laatu välttämättä pärjää vertailussa eurooppalaiseen..
Mutta semmonen lepposa vääntökone tosta kyllä tulee helposti.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

9:1 puristussuhde, kestäiskö se vakiokuntoisena kilon remmillä tehtyä painetta..? :-)
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

samiharju kirjoitti:9:1 puristussuhde, kestäiskö se vakiokuntoisena kilon remmillä tehtyä painetta..? :-)
Jos ei ole mikään eatonin remmi ja tekijä osaa asiansa, niin miksikä ei kestäisi.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Jari H kirjoitti:Millä meinasit 300hv murjasta tosta koneesta? Vaparina?
Timpallahan on mallisuoritus Coupessa tehokkaan 24V Colognen yhdistämisestä V8:n T5:een.
Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä, mulla on gemssun automaatti oman viinaanmenevän 24V:n perässä..
Normi Cossun T5 taitaa olla yksinkertaisin kytkeä kiinni ja kestää ton 300/400 ilman sepityksiä.

.
Noista T-5:sta löytyy eri "tehonkestosia" mm. erilaisilla laakeroinneilla. Eli kannattaa tarkastaa ostaako kossun T-5:n vai vähän jykevämmän V8 T5:n

Tosta nyt nopealla haulla yksi taulukko http://www.allfordmustangs.com/Detailed/349.shtml
Sedan GT '73
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Jari H kirjoitti: Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä
Ei täällä mitään puuhata ;D


4.0 on sikäli joo hankala aihio, nokkia on tarjolla tasan 2 kpl, ja niistä kansista ei saa hyviä oikeen millään. Ei virtauksien puolesta eikä keston puolesta. Jenkeissä on joku firma, mikä tekee uustuotantona vahvempia kansia ja muistaakseni lohkoja myös, en vaan kuollaksenikaan muista ko. firman nimeä.
Jossain oli osuvasti kirjotettu, että tossa koneessa on yhdistetty hyvän potentiaalin alakerta olemattoman potentiaalin kansiin.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Akateemisen mielenkiinnon aspektin nojalla tiedustelisin, että voiko 2.9 24V BOA/BOB kannet istuttaa 4.0 alakertaan? Luulisi ainakin hengittävän.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Älä perkele, eikö kukaan ole keksinyt tämmöstä.. :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

:lol: :lol:
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Kuinkas kätevä jätkä istuttais tohon neljälitraseen kaasari-imusarjan? Meneekö mikään heittämällä?
Sedan GT '73
Vastaa Viestiin