Sivu 1/3

4.0 cologne

Lähetetty: 01 Touko 2011, 19:57
Kirjoittaja kiima
millä tavalla 4.0 cologne eroaa 2.8 tai 2.9 moottorista? käykö samat tiivisteet keskenään?

Lähetetty: 01 Touko 2011, 20:09
Kirjoittaja Hessu
Onhan se läheistä sukua 2.9 kanssa jos puhutaan alkupään OHV-koneesta. Männän halkaisija vaan esimerkiksi on sen verran isompi että kansipahvit ovat varmuudella erilaiset. Tiivistesarjan voisi saada edullisesti jenkeistä.

Lähetetty: 01 Touko 2011, 20:11
Kirjoittaja Sumu
Täällä jotain infoa

Lähetetty: 01 Touko 2011, 21:28
Kirjoittaja astriel
mjoo, pitää päivitellä tuo taulukko josain vaiheessa. reissuhommat loppuu meikäläisen osalta 2-3:n viikon päästä joten sitte on aikaa taas harrastuksille.

-vk-

Lähetetty: 05 Touko 2011, 20:08
Kirjoittaja samiharju
tuolla joitain kuvia neljälitraisesta http://www.netikka.net/samih/explorer.html

Lähetetty: 05 Touko 2011, 20:40
Kirjoittaja kiima
onkohan kukaan foorumilainen virittänyt näitä koneita? ja mistä mahtaa saada hyd. nostimia näihin? en meinaa itse löytää mistään.. ylipäätään mitään.. ja mikä man. laatikko mahtaa kestää yli kolmesataa horsepoweria ja 400 nm. vääntöjä?

Lähetetty: 05 Touko 2011, 22:22
Kirjoittaja Jari H
Nostimia löytyy esim. Summitilta, kotimaasta vaikka US Partsista. Joskin saattaa suoraan usasta tulla halvemmaksi, jos joutuu täällä paikallisessa maksamaan hyllyhinnan..

Millä meinasit 300hv murjasta tosta koneesta? Vaparina?
Timpallahan on mallisuoritus Coupessa tehokkaan 24V Colognen yhdistämisestä V8:n T5:een.
Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä, mulla on gemssun automaatti oman viinaanmenevän 24V:n perässä..
Normi Cossun T5 taitaa olla yksinkertaisin kytkeä kiinni ja kestää ton 300/400 ilman sepityksiä.

Sinänsä sangen epäkiitollinen harrastettava, 4.0 bolt on ralliosia aikä vähän tarjolla eli pääsee ainakin soveltamaan. Eikä se hecho en mexico työn laatu välttämättä pärjää vertailussa eurooppalaiseen..
Mutta semmonen lepposa vääntökone tosta kyllä tulee helposti.

Lähetetty: 05 Touko 2011, 22:43
Kirjoittaja samiharju
9:1 puristussuhde, kestäiskö se vakiokuntoisena kilon remmillä tehtyä painetta..? :-)

Lähetetty: 05 Touko 2011, 22:50
Kirjoittaja Jari H
samiharju kirjoitti:9:1 puristussuhde, kestäiskö se vakiokuntoisena kilon remmillä tehtyä painetta..? :-)
Jos ei ole mikään eatonin remmi ja tekijä osaa asiansa, niin miksikä ei kestäisi.

Lähetetty: 06 Touko 2011, 14:08
Kirjoittaja Sumu
Jari H kirjoitti:Millä meinasit 300hv murjasta tosta koneesta? Vaparina?
Timpallahan on mallisuoritus Coupessa tehokkaan 24V Colognen yhdistämisestä V8:n T5:een.
Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä, mulla on gemssun automaatti oman viinaanmenevän 24V:n perässä..
Normi Cossun T5 taitaa olla yksinkertaisin kytkeä kiinni ja kestää ton 300/400 ilman sepityksiä.

.
Noista T-5:sta löytyy eri "tehonkestosia" mm. erilaisilla laakeroinneilla. Eli kannattaa tarkastaa ostaako kossun T-5:n vai vähän jykevämmän V8 T5:n

Tosta nyt nopealla haulla yksi taulukko http://www.allfordmustangs.com/Detailed/349.shtml

Lähetetty: 06 Touko 2011, 20:25
Kirjoittaja Luhtis
Jari H kirjoitti: Luhtiksella on Stw Tane verstaalla jotain kehitteillä
Ei täällä mitään puuhata ;D


4.0 on sikäli joo hankala aihio, nokkia on tarjolla tasan 2 kpl, ja niistä kansista ei saa hyviä oikeen millään. Ei virtauksien puolesta eikä keston puolesta. Jenkeissä on joku firma, mikä tekee uustuotantona vahvempia kansia ja muistaakseni lohkoja myös, en vaan kuollaksenikaan muista ko. firman nimeä.
Jossain oli osuvasti kirjotettu, että tossa koneessa on yhdistetty hyvän potentiaalin alakerta olemattoman potentiaalin kansiin.

Lähetetty: 06 Touko 2011, 21:33
Kirjoittaja Hessu
Akateemisen mielenkiinnon aspektin nojalla tiedustelisin, että voiko 2.9 24V BOA/BOB kannet istuttaa 4.0 alakertaan? Luulisi ainakin hengittävän.

Lähetetty: 06 Touko 2011, 21:45
Kirjoittaja Jari H
Älä perkele, eikö kukaan ole keksinyt tämmöstä.. :)

Lähetetty: 06 Touko 2011, 22:01
Kirjoittaja Luhtis
:lol: :lol:

Lähetetty: 06 Touko 2011, 23:13
Kirjoittaja Sumu
Kuinkas kätevä jätkä istuttais tohon neljälitraseen kaasari-imusarjan? Meneekö mikään heittämällä?