jäähytysnestettä..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ranata1
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 17:06

jäähytysnestettä..

Viesti Kirjoittaja ranata1 »

öljykorkin reiästä tulee kuulema kaverilla vettä ulos ja ns"huohottaa moottori kovasti.käytti kansia irti ja sen jälkeen samoilla öljyillä mitkä jäi koneeseen ,on testannu ja alkanu tupruttaa melkolailla höyryä sen jälkeen.liekö kansien irrotusten jälkeen menny hiukka vedet ja öljyt sekaisin ja nytte ns kiehuttaa höyrynä pois vesiä?..koetin kyllä neuvomaan öljyn vaihtoa,mutta kun kuulema oli jo ennestää uudet öljyt sisällä ni ei tointanu vaihtaa :lol: ..liekö ykkös vikana nuo öljyt? nesteitä ei kuitenkaan pitäis hävitä syyläristä.ja se huohotus savu melkeen valkosta/vaalean harmaata
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Sano nyt vielä että oli niin nuuka kaveri että kasas ne kannetkin vanhoilla pahveilla :D Kyllä sen oljyn pitäs vaihtaa väriä jos siellä noin paljon olis vettä seassa.On muuten laakerit aika äkkiä entiset öljy/vesi seoksella kun ajelee.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ainahan nuo öljyt ja vedet kannattais vaihtaa kun on kansi/koneremppaa tehty...kyllähän ne siinä sekottuu kun kannen nostaa pois. tosin enemmän siinä menee öljyä veden sekaan :roll:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

just ja muutaman kympin säästämällä koko motti poikii,niin tulipa säästöt :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

itte ihmettelin samaa (2.8) öljyt ja vedet sekasi mut kans pahvit oli ehjät. eikä muuttunu uusilla pahveilla mihinkää
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

siis 2. 8
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

henkka kirjoitti:itte ihmettelin samaa (2.8) öljyt ja vedet sekasi mut kans pahvit oli ehjät. eikä muuttunu uusilla pahveilla mihinkää
Ventiilien välissä hiusmurtuma tai kannessa hionnan jäljiltä pienenpieni ura,vesipumpunpesä.
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Öljynjoukosta kyllä vesihäviää ajan kassa MUTTA MUTTA se glygoli jää sinne öljypohjaan ja muodostaa sellaista mustaatervaa.Kumpikaa ei vesi eikä glygoli ole hyväksi laakeereille.On tullut nähtyä noita öljynäytteitä missä on glykolia mukana.Oli moottorit kajahtaneet ja valittivat öljyistä.Siitä sekoituksesta tulee ajan ja kilometrien kassa ajanmittaan mielenkiintoista siirappia.
Vastaa Viestiin