taunuksen etuiskunvaimentimet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mth_84
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2010, 09:41

taunuksen etuiskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja mth_84 »

Olisiko jollain irtonaiset taunuksen iskarit josta vois mitata iskaripatruunan mittoja?

Tarkoituksena olisi löytää 17m -64 lyhyemmät, mahdollisimman helpolla asennuksella.

tärkeät mitat ovat nuo yläpään halk. 12mm ja patruunan halk. 43mm.
Kuva
Kuva 17m iskarista.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Näissä TC1/2/3 Taunuksissa ei ole MacPherson etujousitus, kuten on M-sarjalaisissa...eli ei sovellu keskenään mitenkään.

Kuva
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
mth_84
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2010, 09:41

Viesti Kirjoittaja mth_84 »

Katos vaan ei olekaan mcpherssonia.. Joka päivä oppii uutta :)

Onkos tietoa noista scorpion iskareista? niissä ainakin pherssonit löytyy, mutta onko niissä ilman patruunoita?
tai muista sopivista iskareista?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Scorpion ja Sierran tolppa ja iskari on yhtä puuta, ei erillisellä patruunalla.

Caprissa ja mk1/2 Escortissa on iskari patruuna.

Samoin Cortina mk1/2...Cortinaan ovat ainakin sovittaneet jotain Volvon iskareita...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mitäs mä nyt käsitän väärin, kyllä sierran iskari irti lähtee.
Joku peltilipare siinä on jonka läpi menee pultti, sen voi rälläköidä irti
ja kiinnitys sen saman pultin kautta kun se kiristää reikää pienemmälle ja se pultti pitää sitten varmistuksena vielä paikallaan.
Taunus Maximus =)
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Voi olla,että se vanhempi malli -82 >-84 on purkautuva...niistä ei kokemusta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No mulla on 90 ja 91x2 ja tuossa on parit iskarit niistä irrallaan, vaan hangessa eli ei jaksa mittailla.
Taunus Maximus =)
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Ford johtaa.
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Mk1 Cortinan iskari varmaan on aika lähellä, ei nyt ole käsillä että pääsis mittaamaan.
Ainakin 240 Volvon sopii kohtuullisen pienellä vaivalla Cortinan tolppaan.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllähän sinne sopii melkein mikä vaan, kunhan runko ei ole liian pitkä tai paksu.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tosiaan tuo volvon iskari käy.tarvii muistaakseni jonkunlaisen lätkän sinne iskarin alle.ja hivenen on lyhyempi muistaakseni kun alkuperänen.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Janzamar kirjoitti:No mulla on 90 ja 91x2 ja tuossa on parit iskarit niistä irrallaan, vaan hangessa eli ei jaksa mittailla.
mä voisin kyllä olla eri mieltä, Sierran etupäässä ei takuulla olie vaihdettavia patruunoita, ellei sitten ole laitettu jotain Bilsteinin kisatolppia..

www.oldcars.de voi auttaa metrisen iskariasioissa ehkä. ja sitten toki ebay -> http://cgi.ebay.de/Stossdampfer-Ford-17 ... 2a0caddd62
Vastaa Viestiin