taunuksen maalaus...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tossa mitä löysin PPG:n sivuilta:Shocked_ kirjoitti:Lievä aiheen kaappaus mutta mistä/miten olette saaneet Taunoihinne original maaleja Etelä-Pohjanmaan alueella? Oman -82 Tanen värikoodi muistaakseni J2 perus "foordinsininen" mutta koodi otettu kuulemma uudelleen käyttöön joskus -90 luvun alussa eli ei auttanut enää edes kysyä Foordilta.
Description: CARIBBEAN BLUE, KARABIKBLAU
Start Year: 1982
End Year: 1983
Usage: Body
Manufacturer Code: J2
Brand Code: FOR.1579
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Moisille kiitokset! Kävin tosiaan Seinäjoella kyselemässä maalia tuossa kuukausi pari takaperin. Oli jopa mallikappaleena bensaluukku mukana. Liikkeessä myyjä halusi muistaakseni juuri värin nimen koska koodilla J2 löytyi vaikka millaisia värejä. Foordin huollossa tosiaan ei osattu auttaa senkään vertaa. Pitääpä mennä uudestaan paikalliseen tuon nimen kanssa. Paljonkohan tarvitsen MK3 etulokarin maalaukseen? Halpa IKH maaliruisku löytyy (muttei kokemusta) jolla pitäis kokeilla.
PS tuosta väristä ei kyllä tule Karibia mieleen sitten kirveelläkään
PS tuosta väristä ei kyllä tule Karibia mieleen sitten kirveelläkään
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa
Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Mihin? Auton maalaukseen tuskin riittää... Taitaa olla sen 3l lähempänä...Beornegar kirjoitti:Riippuu maalista ja maalarin taidoista 3desiä pitäis kuitenkin riittää maalilla kuin maalilla ja maalarille kuin maalarillekin
Itse taisin jo tuon 3dl vetää konehuoneeseen, 5dl taka akseliliin+tukivarsiin...
Tosin en halunut että pohja kuultaa läpi =)
Edit... lokasuojan maalauksesta olikin kyse, siihen kyllä 3dl riittä hyvin, 5dl kun käyttää ja maalaa sisäpuolelsta myös.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Mitäpä niitäkään laittamaan... Luonto kyllä hoitaa =)Beornegar kirjoitti:Mitä sitä sisäpuolelta maalaamaan, pohjamaali ja paljon kiveniskumassaa
Jos minä maalaisin maalaisin kunnolla samalla vaivalla, pohjamaali,pintamaali + ruosteen estomassa niin mielestäni paras.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Itekin automaalarina ihmettelen monesti näitä harrastajia jotka ylientisöi autoaan... Että jokaikinen osa pitää vähintään kuumasinkitä, sen jälkeen sinkkiepoksia, epoksia, jäänmurtajamaalia, hiomaväriä, värimassaa, lakkaa ja vahaa ainakin kolmea eri merkkiä, ettei nyt ihan heti vaan ruostu...
Ei niihin tehtaallakaan alunperin ole vedetty kuin joku pohjamaali ja pintamaali kevyesti pintaruosteisen pellin päälle ja hyvin on kestänyt nämäkin 40-vuotta.
Pointtina nyt vaan oli se, että ei jokaikistä osaa tarvi aina molemminpuolin niin viimeisen päälle tehdä, vaikka nyt menisikin "samalla vaivalla".
Ei niihin tehtaallakaan alunperin ole vedetty kuin joku pohjamaali ja pintamaali kevyesti pintaruosteisen pellin päälle ja hyvin on kestänyt nämäkin 40-vuotta.
Pointtina nyt vaan oli se, että ei jokaikistä osaa tarvi aina molemminpuolin niin viimeisen päälle tehdä, vaikka nyt menisikin "samalla vaivalla".
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Tossa on lähinnä kyse siitä ettei niitä autoja suunnitella enään kovinkaan pitkäikäisiksi, joten pienikin säästö on iso suurissa tuotantomäärissä. Ja jos nykyautot on alle 10v vuoden jälkeen yhtä mätiä kuin 40vuotta vanhat oikeat autot, niin säästöt on nykyään melko isoja.
En sekottaisi tuotantoautoja ja harrasteautoja toisiinsa lainkaan. 3l ei riittäny itelle lähellekään koko autoon, sisustaa en vetäny ollenkaan oikeastaan korin värillä.
En sekottaisi tuotantoautoja ja harrasteautoja toisiinsa lainkaan. 3l ei riittäny itelle lähellekään koko autoon, sisustaa en vetäny ollenkaan oikeastaan korin värillä.
Beornegar kirjoitti:Itekin automaalarina ihmettelen monesti näitä harrastajia jotka ylientisöi autoaan... Että jokaikinen osa pitää vähintään kuumasinkitä, sen jälkeen sinkkiepoksia, epoksia, jäänmurtajamaalia, hiomaväriä, värimassaa, lakkaa ja vahaa ainakin kolmea eri merkkiä, ettei nyt ihan heti vaan ruostu...
Ei niihin tehtaallakaan alunperin ole vedetty kuin joku pohjamaali ja pintamaali kevyesti pintaruosteisen pellin päälle ja hyvin on kestänyt nämäkin 40-vuotta.
Pointtina nyt vaan oli se, että ei jokaikistä osaa tarvi aina molemminpuolin niin viimeisen päälle tehdä, vaikka nyt menisikin "samalla vaivalla".
riippuu ihan kuinka pikkutarkka ja perfektionisti on..ja millanen vitutus päällä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
mutta tottahan se on mitä sultzi kirjoitti.joskus kun oon töihin uskaltautunu mun vm70 c rekordilla niin ollaan kahvi pyödässä ihmetelty kun toisten 08 mondeot ei toimi pakkasella ja toisen yli 40v vanha rekordi toimii.niin tultiin siinä siihen tulokseen että kylläne autotehtataat tekee nykyjään autot sillai että mitä sitä paskaa kunnolla tekemään kun näitä vois enemmänki myyvä jos ihmiset uusii autoja tihiämpään.
Ei taida olla hirveästi yli 5vuotta jota nykyautot tehtailla suunnitellaan olevan käytössä. Siihen malliin ne sitten alkaakin hajoamaan. Mutta kukin tavallaan, taidan tästäkin eteenpäin ite maalata omat autoni, niin tulee ylientisöityä sitten ja itelle hyvä mieli kun on maalia joka paikassa tukevasti. Jatkakaa