taunuksen maalaus...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

1m4s0
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 22:41

Viesti Kirjoittaja 1m4s0 »

Eiköhän tuohon vuosimalliin vielä löydy kohtuudella kun pistät kyselyä maaliliikkeeseen.
Esim automaalit.net.. myös paikalliset kannattaa käydä kysymässä, ne jotka itse sekoittelevat noita.
Omaan 67 eurofordiin on hitusen kiven alla.
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Shocked_ kirjoitti:Lievä aiheen kaappaus mutta mistä/miten olette saaneet Taunoihinne original maaleja Etelä-Pohjanmaan alueella? Oman -82 Tanen värikoodi muistaakseni J2 perus "foordinsininen" mutta koodi otettu kuulemma uudelleen käyttöön joskus -90 luvun alussa eli ei auttanut enää edes kysyä Foordilta.
Tossa mitä löysin PPG:n sivuilta:

Description: CARIBBEAN BLUE, KARABIKBLAU
Start Year: 1982
End Year: 1983
Usage: Body
Manufacturer Code: J2
Brand Code: FOR.1579
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Shocked_
Viestit: 132
Liittynyt: 01 Syys 2004, 18:07
Paikkakunta: Kauhajoki / Turku

Viesti Kirjoittaja Shocked_ »

Moisille kiitokset! Kävin tosiaan Seinäjoella kyselemässä maalia tuossa kuukausi pari takaperin. Oli jopa mallikappaleena bensaluukku mukana. Liikkeessä myyjä halusi muistaakseni juuri värin nimen koska koodilla J2 löytyi vaikka millaisia värejä. Foordin huollossa tosiaan ei osattu auttaa senkään vertaa. Pitääpä mennä uudestaan paikalliseen tuon nimen kanssa. Paljonkohan tarvitsen MK3 etulokarin maalaukseen? Halpa IKH maaliruisku löytyy (muttei kokemusta) jolla pitäis kokeilla.

PS tuosta väristä ei kyllä tule Karibia mieleen sitten kirveelläkään :P
Taunus 2.3v6 -82 konevikaa kilvet pois
Taunus 1.6 -77 konevikaa, syöpää kilvet pois
Taunus 1.6 -76 moottoriton varaosa
Taunus 1.6 -kasikytäjotain varaosa

Focus 2.0 -99 käyttis
Jawa Chopper 350cc -02 seisonnassa
Jawa Classic 650cc -07 huvipeli
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Riippuu maalista ja maalarin taidoista :wink: 3desiä pitäis kuitenkin riittää maalilla kuin maalilla ja maalarille kuin maalarillekin
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Beornegar kirjoitti:Riippuu maalista ja maalarin taidoista :wink: 3desiä pitäis kuitenkin riittää maalilla kuin maalilla ja maalarille kuin maalarillekin
Mihin? Auton maalaukseen tuskin riittää... Taitaa olla sen 3l lähempänä...
Itse taisin jo tuon 3dl vetää konehuoneeseen, 5dl taka akseliliin+tukivarsiin...
Tosin en halunut että pohja kuultaa läpi =)

Edit... lokasuojan maalauksesta olikin kyse, siihen kyllä 3dl riittä hyvin, 5dl kun käyttää ja maalaa sisäpuolelsta myös.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Mitä sitä sisäpuolelta maalaamaan, pohjamaali ja paljon kiveniskumassaa
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Beornegar kirjoitti:Mitä sitä sisäpuolelta maalaamaan, pohjamaali ja paljon kiveniskumassaa
Mitäpä niitäkään laittamaan... Luonto kyllä hoitaa =)

Jos minä maalaisin maalaisin kunnolla samalla vaivalla, pohjamaali,pintamaali + ruosteen estomassa niin mielestäni paras.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

mulla oli ooppelin etulokarissa sisäpuolen pelkkää pohjamaalia ja jotaki mäskiä ja sentin paksu kerros mutaa yms mutta ruosteetonta peltiä siellä alla oli vaikka jo yli 40v varmaan ollu kiinni siinä autossa ja vielä opelissa!! tulipahan vaa mieleen että kai se taunuksessakin menee
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Itekin automaalarina ihmettelen monesti näitä harrastajia jotka ylientisöi autoaan... Että jokaikinen osa pitää vähintään kuumasinkitä, sen jälkeen sinkkiepoksia, epoksia, jäänmurtajamaalia, hiomaväriä, värimassaa, lakkaa ja vahaa ainakin kolmea eri merkkiä, ettei nyt ihan heti vaan ruostu... :roll:

Ei niihin tehtaallakaan alunperin ole vedetty kuin joku pohjamaali ja pintamaali kevyesti pintaruosteisen pellin päälle ja hyvin on kestänyt nämäkin 40-vuotta.

Pointtina nyt vaan oli se, että ei jokaikistä osaa tarvi aina molemminpuolin niin viimeisen päälle tehdä, vaikka nyt menisikin "samalla vaivalla".
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Kai siinä harrastepelissä onkin kyse siitä tyydytyksestä minkä saa kun tekee kaikki ihan vimpan päälle :wink:

Mut kukin taplaa tavallaan.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

mutta asiaan.itelläkin ois edessä lokarin hiekkapuhallus ja maalaus.ainoa että ei ole tiloja/taitoja eikä välineitä millä maalata :D mutta koitetaan telalla.mikä tahansa halpa ja kestävä väri kävis niin ekana tuli mieleen peltikattomaali..se on sitä "harrastamista"
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tossa on lähinnä kyse siitä ettei niitä autoja suunnitella enään kovinkaan pitkäikäisiksi, joten pienikin säästö on iso suurissa tuotantomäärissä. Ja jos nykyautot on alle 10v vuoden jälkeen yhtä mätiä kuin 40vuotta vanhat oikeat autot, niin säästöt on nykyään melko isoja.

En sekottaisi tuotantoautoja ja harrasteautoja toisiinsa lainkaan. 3l ei riittäny itelle lähellekään koko autoon, sisustaa en vetäny ollenkaan oikeastaan korin värillä.

Beornegar kirjoitti:Itekin automaalarina ihmettelen monesti näitä harrastajia jotka ylientisöi autoaan... Että jokaikinen osa pitää vähintään kuumasinkitä, sen jälkeen sinkkiepoksia, epoksia, jäänmurtajamaalia, hiomaväriä, värimassaa, lakkaa ja vahaa ainakin kolmea eri merkkiä, ettei nyt ihan heti vaan ruostu... :roll:

Ei niihin tehtaallakaan alunperin ole vedetty kuin joku pohjamaali ja pintamaali kevyesti pintaruosteisen pellin päälle ja hyvin on kestänyt nämäkin 40-vuotta.

Pointtina nyt vaan oli se, että ei jokaikistä osaa tarvi aina molemminpuolin niin viimeisen päälle tehdä, vaikka nyt menisikin "samalla vaivalla".
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

riippuu ihan kuinka pikkutarkka ja perfektionisti on..ja millanen vitutus päällä :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

mutta tottahan se on mitä sultzi kirjoitti.joskus kun oon töihin uskaltautunu mun vm70 c rekordilla niin ollaan kahvi pyödässä ihmetelty kun toisten 08 mondeot ei toimi pakkasella ja toisen yli 40v vanha rekordi toimii.niin tultiin siinä siihen tulokseen että kylläne autotehtataat tekee nykyjään autot sillai että mitä sitä paskaa kunnolla tekemään kun näitä vois enemmänki myyvä jos ihmiset uusii autoja tihiämpään.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei taida olla hirveästi yli 5vuotta jota nykyautot tehtailla suunnitellaan olevan käytössä. Siihen malliin ne sitten alkaakin hajoamaan. Mutta kukin tavallaan, taidan tästäkin eteenpäin ite maalata omat autoni, niin tulee ylientisöityä sitten ja itelle hyvä mieli kun on maalia joka paikassa tukevasti. Jatkakaa :)
Vastaa Viestiin