4-1 Putkisto 2,3v6

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

4-1 Putkisto 2,3v6

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

Onko kenelläkään kokemuksia miten mahtais toimia 4-1 putkisto v6 koneessa.?
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

taitaa olla käytännön syistä 4-2-1 miltei kaikissa, on suht ahdas tuoda alas asti neljällä putkella, usein siksi putket yhdistyvät puolittain jo ennen alas pääsyä.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No kyllähän se silläkin liikkuu, vakiokoneessa ei hirveästi vaikutusta pelkällä putkella...kunhan ei ahista.

Aina tietysti parempi mitä pidemmälle menee kahdella.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

2.8litrasessa sierrassa peltisarjalla(martelius) on ihan uskomaton vaikutus, ehkä paras "halpa" viritys siihen koneeseen.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tanari kirjoitti:2.8litrasessa sierrassa peltisarjalla(martelius) on ihan uskomaton vaikutus, ehkä paras "halpa" viritys siihen koneeseen.
komppaan tätä! pikkukoneessa ei suurta merkitystä, mutta kakskasi kärsii hengenahtaumasta vakio sarjoilla niin paljon, että peltisarjoilla kone vasta herää eloon.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

En muista kuka mutta joku oli dynottanut ennen-jälkeen-tulokset kun vakiosarjoista vaihdettiin peltisarjoihin 2.8i koneessa, vakioilla 150hv ja peltisarjoilla 175hv. Että ei ihme jos persdynossakin tuntuu..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tuosta mun Taunuksen kakskasista on k-jet ruiskulla, portatulla imusarjalla ja martelius peltisarjoilla + putkistolla mitattu Sierras korissa 185hp kuulopuheiden mukaan.. vakio ruiskun nokka jne. nykyäänhän se on 38/38 DGAS Weberillä varustettuna.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ensin 175 sitten 185 heppaa vakio koneesta .
Aamen.
Laittakaa nyt joku vielä paremmaksi.
Vaikka että ilmanputsari vaihdettu vapaavirtausmalliin
ja saatu 200 rikki.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

? :wink:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Hitto minäkin haluan sellaisen vapaariputsarin jolla saa lisää 15hp:tä.Taitaa olla vain harvassa niitä.Jotkut jopa huononpiakin kuin alkuperäinen.Ainakin jos on uskominen testeihin.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Niin no nämähän vain kuulopuheita.


En oo kyllä semmosta vakiokuntosta ikinä missään jarrutellut tai nähnyt jarrutettavan, ei hajuakaan mitä siellä todellisuudessa on, mutta tietääkseni sierra versiossa 150hv ja capri versiossa 160hv niillä valu kökkäreillä. Tehtaan ilmoituksia.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

REPA kirjoitti:Hitto minäkin haluan sellaisen vapaariputsarin jolla saa lisää 15hp:tä.Taitaa olla vain harvassa niitä.Jotkut jopa huononpiakin kuin alkuperäinen.Ainakin jos on uskominen testeihin.
Suurinosa on huonompia kun meinaavat horia turhan lämmintä ilmaa sisäänsä.
Myös yleensä niissä on aika pieni pinta-ala suodattamassa verrattuna esim. uusien autojen paneeli suodattimiin.
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Luhtis kirjoitti:En muista kuka mutta joku oli dynottanut ennen-jälkeen-tulokset kun vakiosarjoista vaihdettiin peltisarjoihin 2.8i koneessa, vakioilla 150hv ja peltisarjoilla 175hv. Että ei ihme jos persdynossakin tuntuu..
En oo kyllä semmosta vakiokuntosta ikinä missään jarrutellut tai nähnyt jarrutettavan, ei hajuakaan mitä siellä todellisuudessa on
Kannattaako tämmösiä edes huudella jos tietopohja on tuota luokkaa? Täältä foorumilta moni tuleva Frodisti/Taunustelia kumminkin hakee sitä tietoa ja jos jutut on tota luokkaa niin se ei lieneen kenenkään etu?
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tosta oli juttua jossain toisella foorumilla ja yritin sitä googlella ettiä mutten löytänyt, joten kirjotin vaan sen mitä muistin.

Sori jos pahotin jonkun mielen :lol:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jeps.. jos halutaan ruveta pillkua nussimaan niin voi
mennä twincam turbosierra clubin sivuille katselemaan.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin