Mondeo käynnistys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Mondeo käynnistys

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Taunus miehet tietää aina ni kysellään täältä jos ette pahastu...

Eli mondeo 2.0 zetec 98 Lähtee hyvin käyntiin mut sammuu heti. Kaasulla saa härnättyä sen pysymään käynnissä ja flekti rupee heti huutamaan ja hetken käytön jälkeen alkaa toimimaan normaalisti.
Vikatesteri sanoo et lämpötilaanturi. Ja niitähän tuossa 2kpl joist se alempi on vaihdettu kun Ford mulle sen myi et se on oikea. Minust se ylempi on se "ohjaava" ja alempi mittarille... Molempia mittailin ja mun taidot sanoo vaa et molemmissa vastus muuttuu lämpötilan mukaan. Viat nollaamalla toimii taas päivän pari mut sit alkaa taas. Ideoita?
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ehkä vois kokeilla vaihtaa sen toisenkin anturin, tai ainakin tarkastella kontaktit liittimistä. :?:

Tai sit suosiolla vaihtaa Taunukseen tommoset kötöstykset, niin ei ainakaan anturit hirveesti vaikuta käyntiin.. :wink:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Suosittelen myös tuota JeeSen mainitsemaa viimeistä vaihtoehtoa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Sehän täs hauskaa onkin ku tää kötöstys jäi vaimolle avioerossa ja mä sain pitää Taunukset ja muut romut. Joten pitää sitä vähän toista jelppiä...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Mitään tommosista poikittaismoottorisista tiedä, mutta yleensä taitaapi olla kaksnapainen anturi ECUlle ja yksjohtoinen mittarille. Joltain siihen viittaavalta anturi- kontakti- tai maahäriöltä kuulostaa, jos kerran flektikin lähtee heti huutamaan..?
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

2 napaisia ovat molemmat. Pitänee tilata se toinen anturi ja lähtä siitä eteenpäin... Aattelin vaa jos jollain ois ollu vastaavia murheita.
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Toisen kun nappaa töpselistä ja kattoo virrat päällä mitä mittaristossa tapahtuu niin sillähän se selviää? Turhaa sitä mittarin anturia on vaihtaa tuossa tapauksessa...
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Joo muistaakseni siitä ylemmästä töpselin aikoinaan pois otin ja mittari toimi silti et sehän viittais kans siihen anturiin. Kumma tyyppivika noi lämpötilaanturit ku kukaa ei osaa myydä oikeeta. Yhes varaosaliikkees myyjä sano et tähän 5 eri vaihtoehtoa. Mä sit vein mallin sinne ja toinen myyjä sano suoraan et ei oo ku yks vaihtoehto ja se oli väärä. Toinen varaosaliike ei tienny koko antureiden olemmassa olosta ja Fordillakin kai myyty väärä nyt... Jaa että tyyppivika!
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kukaan ei koskaan tajua puhutaanko lämpömittarin vai ecun anturista. Myyjä varsinkaan, mutta usein myös ostaja on kujalla :lol:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jossain autoissa on samassa anturissa molemmat toiminnot...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jeps.. ei oo mondeossa ihan yksiselitteinen juttu noi lämpöanturit..
taitaa molemmat mennä ecu:lle.
Toinen "master" ja toinen "slave" eli varalla...

myöskään jos tämän ns. flektin anturin ottaa irti niin flekti lähtee
pyörimään ja jos laittaa hyppylangan liittimeen niin flekti pyörii edelleen..
Olikohan niin että jos molemmat anturit otti irti niin auto sammui..

näin ainakin mk1 1.8 -96 (loppupään malli joka sähköjen osalta sama kun mk2)

tulipellistä löytynee purkki josta menee letku EGR:lle (pakokaasunkierrätys venttiili)
tämän purkin pyöreän kannen alla putki pystyssä jos tämän purkin päähän
laittaa esim sormen niin auto sammuu.. (vika lienee voi olla tässäkin)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin