Mul taas kävi uus Weber suoraan Solexin tilalle Tosin siin Taunukses ei oo vivustoa ollenkaan, vaijeri menee suoraan kaasarille.Paussi kirjoitti:Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa
Weber ja hölmöt kysymykset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
itse joskus laitoin taunukseen 1-kurkkuisen tilalle 2-kurkkuisen dgv:n,niin kaikki kävi oikeastaan suoraan.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Mun taunuksessapa ei ole vaijeria ollenkaan. Pelkkää vivustoa polkimelta kaasarille.Mois kirjoitti:Mul taas kävi uus Weber suoraan Solexin tilalle Tosin siin Taunukses ei oo vivustoa ollenkaan, vaijeri menee suoraan kaasarille.Paussi kirjoitti:Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Kannattaa vilkaista, onko kaasarin ja vaijerin välinen tanko suorassa linjassa. Mulla jäi vähän vinoon vipu kun oli vaihdettu 1-kurkkusen Ford-kaasarin tilalle 2-k Weber ja vanhalla taakilla laitoin. Homman sai korjattua vinguttamalla imusarjaan tulevan kiinnikkeen pultinreikiä vähän soikeaksi.fonzie kirjoitti:Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Mulla näyttää olevan tuo vivusto kaikin puolin kiero. Huomasin jo asennellessa. Täytynee jostain yrittää hommata parempi aihio..Riku kirjoitti:Kannattaa vilkaista, onko kaasarin ja vaijerin välinen tanko suorassa linjassa. Mulla jäi vähän vinoon vipu kun oli vaihdettu 1-kurkkusen Ford-kaasarin tilalle 2-k Weber ja vanhalla taakilla laitoin. Homman sai korjattua vinguttamalla imusarjaan tulevan kiinnikkeen pultinreikiä vähän soikeaksi.fonzie kirjoitti:Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
- taunusstyle
- Viestit: 1429
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Jatketaa nyt viel tätä Weeberi hommaa. Elikkä, kun ajelee surruttaa tanarilla niin esim. hitaammas vauhdissa tai kierrokset alhaalla, kun antaa napakasti kaasua niin se meinaa tukehtua. Tapahtuu sellanen "BOO" -ilmiö, mopo ajoista vaan muistan että se tarkotti usein sitä että saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan. Eli olen tarkistanut niin hyvin kun pystyin, ettei ole ilmavuotoa itse kaasarissa tai alipaine puolella. Venttiilit on säädetty kohilleen ja sytytys on myös kohillaan. Kaasarin putsauksen jälkeen tuo ilmiö ei kadonnut mihinkään.
Muuten toimii kyllä ihan ok, mutta tosiaan kaasua saa käyttää todella tasaisesti ettei se pätkäse. Ja moottori lämpösenä tekee ihan samaa, kylmänä tekee tota pahemmin.
Tai voisiko vika olla kiihdytyspumpussa?
Pääsuuttimet ovat 165, ilmasuuttimet 185 ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat kokoa 45.
Sellaisen erikoisuuden havaitsin kyllä kun ei vielä ollut minullakaan tietoa näistä kuvassa näkyvistä ruuveista että mikä niiden tarkotus on. Eli niitä tyhjäkäyntisuuttimien ruuveja kun avasi vähän vaan, niin tämä kuvailemani BOO -ilmiö katosi ja tuntu paljon tehokkaamalle muutenkin ja kaasua sai käyttää miten halusi. Eli bensa pääsi silloin virtaamaan tyhjäkäyntisuuttimien ohi? Sellaista silloin kokeilin.
Muuten toimii kyllä ihan ok, mutta tosiaan kaasua saa käyttää todella tasaisesti ettei se pätkäse. Ja moottori lämpösenä tekee ihan samaa, kylmänä tekee tota pahemmin.
Tai voisiko vika olla kiihdytyspumpussa?
Pääsuuttimet ovat 165, ilmasuuttimet 185 ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat kokoa 45.
Sellaisen erikoisuuden havaitsin kyllä kun ei vielä ollut minullakaan tietoa näistä kuvassa näkyvistä ruuveista että mikä niiden tarkotus on. Eli niitä tyhjäkäyntisuuttimien ruuveja kun avasi vähän vaan, niin tämä kuvailemani BOO -ilmiö katosi ja tuntu paljon tehokkaamalle muutenkin ja kaasua sai käyttää miten halusi. Eli bensa pääsi silloin virtaamaan tyhjäkäyntisuuttimien ohi? Sellaista silloin kokeilin.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Hirveen isot ilmasuuttimet sulla on.. Ne ei kyllä vaikuta vasta kuin kovilla kierroksilla. Vaihtaisin ensiökurkun tyhjäkäyntisuuttimen isommaksi. Itellä on tuossa vakio 1600-koneessa ko. suutin kokoa 50. 45-koolla vastaavanlaiset oireet.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Kiitos vastauksista, tuossa ei ole ensiö ja toisiokurkkuja. Molemmat läpät aukee yhtaikaa, tää on siis Weber Dgms kaasutin. Ehkä niitä ilmasuuttimia vois samalla ottaa pykälää pienemmät. Taitaa ollakin tuolla tallilla.vtormane kirjoitti:Pienet on tyhjäkäyntisuuttimet. 50-55 vois kokeilla.
Ja juu kävin tänää Moposportista hakee nuo 50 ja 55 tyhjäkäyntisuuttimet, hyvä oli tietää että niissä vois vika olla. No aloin sit asentaa nii toisel puolel oliki isompi se suutin kooltaan, reiät oli molemmissa kyllä sen 45 mut toinen oli kooltaan paksumpi. Täytyy huomen käydä hakee sit viel sellaset paksummat nii saa kokeiltuu miten toimii. Se myyjäki siin meinas tiskillä et onko se just noin et toisel puolel on isompi ku toisel, muistin väärin ja sanoin et ne suuttimet on saman kokoset, prkl
Otin sit samal huoltosarjanki, saa samal senki puolen kuntoon
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Oon ollu töissä Moparissa, Monipalvelu Ripatti. SLO:n heput kirjotti aina MOPAR kaikkien tarvikelaatikoiden päälle Anteeksi asiaan liittymätön kommenttiPaussi kirjoitti:Noniin nyt on tyhjäkäyntisuuttimetki 55 molemmat, kävin eilen vaihtamassa suuttimet oikeiksi moparissa. Nyt toimii taas eikä enää tee sitä ärsyttävää pätkäsyy, kiitos vielä kerran avusta jälleen
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hehe no nii joo joo mä oon sanonu moposporttia aina mopariks, tunturi super sportilla sinne ekat kerrat kuljettiinMois kirjoitti:Oon ollu töissä Moparissa, Monipalvelu Ripatti. SLO:n heput kirjotti aina MOPAR kaikkien tarvikelaatikoiden päälle Anteeksi asiaan liittymätön kommenttiPaussi kirjoitti:Noniin nyt on tyhjäkäyntisuuttimetki 55 molemmat, kävin eilen vaihtamassa suuttimet oikeiksi moparissa. Nyt toimii taas eikä enää tee sitä ärsyttävää pätkäsyy, kiitos vielä kerran avusta jälleen
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74