Weber ja hölmöt kysymykset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Siinähä se kalvo kai on tuon kannen alla noitten neljän ristipääruuvin avulla kiinnitettynä. Tuos mihi toi letkukin menee..
Tosin noitten kans melkeen kannattais olla varaosa valmiina kun alkaa irrottelee, siinä ne viimeistään hajoo jos muuten ehjä oliskin. :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
Karjala
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28

Viesti Kirjoittaja Karjala »

Ok, jatketaan hölmöillä.. Eli suuttimien koko näkyy siinä päällä, kun ottaa ilmanputsarin pois? ainakin siinä oli numerot 185, mikä on sitten se seuraava koko?

Ja jos auto haisee ajossa bensalta, niin eikö se silloin saa liikaa bensaa? Emäntä vaan moitti kun ajoi tanikan perässä.. :lol:



Mutta, mutta..
Karjala kirjoitti: Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?

Kuva
Edelleen tuosta pitää avata puoli kierrosta niin tyhjäkäynnin saa kohdilleen. Ei ymmärrä?? :roll:
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja kankkis »

No siinä ruuvissa on se tyhjäkäynti suutin kiinni mikä on alunperin kokoa 45, kun avaat ruuvia niin bensa pääsee virtaamaan suuttimen ohi.
Kannattaisi nyt varmaan ihan ensimmäiseksi ruuvata kaasuttimen molemmilta puolilta kyseiset ruuvit pois ja tarkistaa ettei niissä kiinni olevat tyhjäkäynti suuttimet ole tukossa.
Ne mitkä näkyy ilman putsarin alta on ilmasuuttimet

http://cudist.com/products/WEBERDiagram ... mDGAS.aspx
Tuolta löytyy vanhemman tyypin räjäytys kuva missä ei ole sitä alipaine kiihdytys pumppua, muuten ihan saman lainen

http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Ja tuolta säätö ohje
Avatar
Karjala
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28

Viesti Kirjoittaja Karjala »

Tämä ongelma juontaa siis alipainesäätimen toimimattomuudesta.

Antakaas vinkkiä, mistä löytyy uusia alipainesäätimiä taunukseen? Motonet ei tunne.

Tai myykää mulle 1 vanha :lol:
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Ford johtaa.
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Weber ja hölmöt kysymykset

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Karjala kirjoitti:Pikkusen tyhjäkäynti ongelmaa ja weber on mulle ihan vieras käsite.

Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?

Kuva


Tuosta puoli kierrosta kun avaa, alkaa auto käymään mukavasti, mutta miksi mulla on sellainen kutina, että se kuuluisi olla tiukasti pohjassa?

Anteeksi, mä mitään weberistä tiedä, mutta hyvin hötkötti! :lol:

Noniin, nyt minullakin on tätä vikaa kun tuota nuolen osoittavaa tyhjäkäyntiruuvia kääntää aukipäin, tyhjäkäynti muuttuu paremmaksi. Ja Tane pysyy jopa käynnissä.. Täysin kiinni kun laittaa niin sammuu kun seinään. Mistähä tälläinen vika nyt sitten tuli? Aina ennen tuo ruuvi on ollut täysin kiinni kiristettynä ja hyvin on toiminut. Vika ilmeni sillä että Tane rupes sammuilee risteyksiin ja tyhjäkäynti tosissaan katosi kokonaan. Sitten alkoi kaasarin ruuvailu.

Alipaineletku on nyt vaihdettu ja on varmasti tiiviit liitokset, pääsuuttimet ovat 165 ja ilmasuuttimet 185.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa :)
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan :D
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

rasavili kirjoitti:Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa :)
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan :D
Aijaa hyvä tietää siis, kun eipä tuossa ollukkaa täyttä tietoa tästä ruuvista. Roskahan sen tekeekin yleensä et jos yhtäkkiä tulee bensapuolelle ongelmaa. Kaikki muut paikat tuli tuossa putsattuu kompuralla iha paitsi noi :D No kokeilen viel ottaa ne molemmat auki niin eiköhän rupee rokkaamaan tosiaan. Kiitti vastauksesta.

Eipä ihme että tane rupes gasoo brennaa vähä enempi kun tuohon ruuvin koski ja haistohan sen ajaessaki et nyt menee kyl vähä rikkaalla :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunus 78 kirjoitti:Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.
Kas ku et vaihtannu autoa :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

No nyt on käyty suuttimet puhaltamas puhtaaks, kyllähä se taas lähti rokkaamaa ja pysyy käynnissä. Kiitoksia avusta jälleen :) Pientä pätkimistä on vielä kuitenki havaittavissa, varsinki pienillä kierroksilla. Esim. ykköseltä kakkoselle kun vaihtaa ja antaa taas kaasua, niin pätkäsee kerran. Tämä alkoi kun tuli nämä syksyn sateet, ilmeisesti on sitä vettäkin siellä joukossa. Kesä kuumalla kun ei ollut mitään ongelmaa.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Loisto homma :)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

fonzie kirjoitti:Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?
Vanha vivusto luultavasti käy! Ainakin mun Hopean väriseen Taneen on laitettu 1-kurkkusen Fomocon vivusto ja kaasarina 2-kurkkunen DGAV.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Vastaa Viestiin