Pari kysymystä sierran osista taneen.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Pari kysymystä sierran osista taneen.
Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?
Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.
Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.
hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.
Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.
hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
Re: Pari kysymystä sierran osista taneen.
taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamallatollikka kirjoitti:Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?
Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.
Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.
hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
5vaihteinen vaihteisto menee taunukseen automaatti taunuksen vaihteistopalkin kanssa.
se 2.0 OHC moottori menee paikalleen muittamutkitta 1.6koneenkorvilla.
matalan pudjetin kulkineet...
Re: Pari kysymystä sierran osista taneen.
tanari kirjoitti:taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamallatollikka kirjoitti:Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?
Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.
Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.
hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
5vaihteinen vaihteisto menee taunukseen automaatti taunuksen vaihteistopalkin kanssa.
se 2.0 OHC moottori menee paikalleen muittamutkitta 1.6koneenkorvilla.
Eli sierran taka-akseli ei tosiaan mee taunukseen muutaku leikkaamalla sierrasta puoli autoa pohjalevyä mukaantanari kirjoitti: taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla
..ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.
Luhtis kirjoitti:Eli sierran taka-akseli ei tosiaan mee taunukseen muutaku leikkaamalla sierrasta puoli autoa pohjalevyä mukaantanari kirjoitti: taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla
..ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.
Selvä, mites käykös tuo minun nykyinen kardaani siihen sierran 5v-lootaan?
Ilmesisesti erillisjousitetun saa laittaa poikkeusluvalla alle ,muttei toisinpäin. Auton alustaa saa parantaa. Toki on aivan eri asia kumpaa pittää parannuksena.....ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
ei ainakaan jos kyse on sierran akselistostaohc205 kirjoitti:Onko erillisjousitetun akselin vaihto jäykkään akseliin huonontamista?
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Ei tässä muuta, mutta tuo koneenvaihto tapahtuu parinsadan kilometrin päässä sieltä missä ne sierran osat lepäilee, joten haluan varmistua kaikesta, että projekti ei jää sitten seisomaan, kun esim. vaihdelaatikko ei käykkään.tanari kirjoitti:käy tai ei käy, sierran etuosan vaihtamalla ainakin käy. Silmä käteen ja sitärataa ...
Siinä korissa ollut 2.0l kone hajosi aikoinaan, ja sillä ajettiin leima loppuun 1.6l koneella. Eikös se silloin ole juuri type-9??ohc205 kirjoitti:Niin ja varmista että se sierran loota on type-9.
Suurin osa -91 sierroista on ollut dohc-koneella ja Mt-75 lootalla.