Pari kysymystä sierran osista taneen.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tollikka
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Joulu 2010, 17:38
Paikkakunta: Kouvola

Pari kysymystä sierran osista taneen.

Viesti Kirjoittaja tollikka »

Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?

Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.

Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.

hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pari kysymystä sierran osista taneen.

Viesti Kirjoittaja tanari »

tollikka kirjoitti:Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?

Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.

Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.

hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla :lol:

5vaihteinen vaihteisto menee taunukseen automaatti taunuksen vaihteistopalkin kanssa.
se 2.0 OHC moottori menee paikalleen muittamutkitta 1.6koneenkorvilla.
matalan pudjetin kulkineet...
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Minkä ikäsestä sierrasta olet konetta ottamassa?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
tollikka
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Joulu 2010, 17:38
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tollikka »

ohc205 kirjoitti:Minkä ikäsestä sierrasta olet konetta ottamassa?
Kone on kaiketi taunuksen 2.0OHC, voimansiirto on tarkoitus ottaa -91 2.0l sierrasta.


Vaihteiston, ja koneen tiedän sopivan, mutta mites tuon kardaanin, perän ja vetareiden laita (jotka siis on tuosta .91 2.0 riesasta)?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Pari kysymystä sierran osista taneen.

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

tanari kirjoitti:
tollikka kirjoitti:Eli, käykös tuohon -82 taunukseen sierran perä, vetarit, vaihteisto ja kardaani?

Tuon oman 1.6OHC tilalle tulossa 2.0OHC, ja halvalla saisi 2.0 sierran korista 5v-lootan, perän, vetarit ja kardaanin.

Senverran tietoa löysin, että tuon 5v-lootan kanssa ei tule suurempia onglemia, kuin se yksi kannatin.

hakua olen käyttänyt, mutta mitään tarkkaa tietoa en löytänyt.
taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla :lol:

5vaihteinen vaihteisto menee taunukseen automaatti taunuksen vaihteistopalkin kanssa.
se 2.0 OHC moottori menee paikalleen muittamutkitta 1.6koneenkorvilla.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

tanari kirjoitti: taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla :lol:
Eli sierran taka-akseli ei tosiaan mee taunukseen muutaku leikkaamalla sierrasta puoli autoa pohjalevyä mukaan :)

..ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.
tollikka
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Joulu 2010, 17:38
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tollikka »

Luhtis kirjoitti:
tanari kirjoitti: taunuksessa on jäykkä akseli, eli sierran erillisjousitettu eikäy, muuta kuin osan pohjaa vaihtamalla :lol:
Eli sierran taka-akseli ei tosiaan mee taunukseen muutaku leikkaamalla sierrasta puoli autoa pohjalevyä mukaan :)

..ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.

Selvä, mites käykös tuo minun nykyinen kardaani siihen sierran 5v-lootaan?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

käy tai ei käy, sierran etuosan vaihtamalla ainakin käy. Silmä käteen ja sitärataa ...
matalan pudjetin kulkineet...
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Niin ja varmista että se sierran loota on type-9.
Suurin osa -91 sierroista on ollut dohc-koneella ja Mt-75 lootalla.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

..ja vaikka sen sinne sovittaisitkin niin ei se leimalla käsittääkseni vieläkään käy, eli jäykkää akselia ei saa vaihtaa erillisjousitettuun, eikä toisinpäin.
Ilmesisesti erillisjousitetun saa laittaa poikkeusluvalla alle ,muttei toisinpäin. Auton alustaa saa parantaa. Toki on aivan eri asia kumpaa pittää parannuksena...
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ei ole mitään kieltoa mitä poikkeusluvalla EI sais tehdä, ne vain käsitellään yksilötapauksina aina. mutta ajoneuvon ominaisuuksia ei saa huonontaa miltään osin.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Onko erillisjousitetun akselin vaihto jäykkään akseliin huonontamista?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

ohc205 kirjoitti:Onko erillisjousitetun akselin vaihto jäykkään akseliin huonontamista?
ei ainakaan jos kyse on sierran akselistosta :lol: :lol: :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
RUMPALI74
Viestit: 185
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 11:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RUMPALI74 »

Eikös Taunuksen taka-akselikin ole erilis JOUSITETTU?
Mul ainakin on kaks kierrejousta takana. :D :D
Oiskohan Sierran taka-akseli erillisRIPUSTETTU?
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
tollikka
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Joulu 2010, 17:38
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tollikka »

tanari kirjoitti:käy tai ei käy, sierran etuosan vaihtamalla ainakin käy. Silmä käteen ja sitärataa ...
Ei tässä muuta, mutta tuo koneenvaihto tapahtuu parinsadan kilometrin päässä sieltä missä ne sierran osat lepäilee, joten haluan varmistua kaikesta, että projekti ei jää sitten seisomaan, kun esim. vaihdelaatikko ei käykkään.


ohc205 kirjoitti:Niin ja varmista että se sierran loota on type-9.
Suurin osa -91 sierroista on ollut dohc-koneella ja Mt-75 lootalla.
Siinä korissa ollut 2.0l kone hajosi aikoinaan, ja sillä ajettiin leima loppuun 1.6l koneella. Eikös se silloin ole juuri type-9??
Vastaa Viestiin