manuaalista tomaatiksi!!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
manuaalista tomaatiksi!!!!
ja apuva kun tyhmiä kyselee taas tää...
MUTTA kuis iso rojekti on jos scorpiosta, jossa 2.0 doch ottaa automaatti lootan ja siirtää sen sierraan jossa myöskin 2.0 doch mutta manuaali loota...
Kun tahtoo mun riesasta automaatin tai mää myyn sen pois... scorpio sen verran laho että ei uskalla viiä ees lähellekään konttoria...(ja oli semmonen hätäpäissään ostos... )
mut joo kertoo saa omista kokemuksista ja siitä että tartteeko vaihtaa ku polkimet...
MUTTA kuis iso rojekti on jos scorpiosta, jossa 2.0 doch ottaa automaatti lootan ja siirtää sen sierraan jossa myöskin 2.0 doch mutta manuaali loota...
Kun tahtoo mun riesasta automaatin tai mää myyn sen pois... scorpio sen verran laho että ei uskalla viiä ees lähellekään konttoria...(ja oli semmonen hätäpäissään ostos... )
mut joo kertoo saa omista kokemuksista ja siitä että tartteeko vaihtaa ku polkimet...
.......ku vaa keksis jostain lääkkeen tähä sairauteen....
samaa meinasin kirjoittaa, että ei missään nimessä sitä scorpion automaattilaatikkoa mihinkään, niitä kun on kuulemma vain kahta mallia; rikkinäisiä, ja sitten on niitä jotka menevät pian rikki...
oikeestaan ainoa helppo toimiva vaihteisto on vanha C3, mutta se on 3-vaihteinen eikä siis ole ylivaihdetta..
oikeestaan ainoa helppo toimiva vaihteisto on vanha C3, mutta se on 3-vaihteinen eikä siis ole ylivaihdetta..
Se ny vaan on sillä tavalla että aina sitä vaihteenvaihtamista ei vaan jaksais millään. Ihan vaikka vaan pienenä esimerkkinä liikenne täällä apinakehien läheisyydessä työmatka-aikaan, tai oikeestaan missä tahansa ja mihin aikaan tahansa näillä nurkilla on sellasta että vartti sitä soutamista ja huopaamista niin kytkinjalkaan tulee suonenveto ja vaihdekäteen jännetupintulehdus ja keuhkot palaa karrelle siitä tupakin määrästä minkä joutuu polttaan ku vituttaa se liikenne ja etenki se vaihekepin vispaaminen.
Ja ohan se nyt muutenkin letkeempää ja mukavampaa kunnei tartte pykältää.
Ja joo - viime kesältä ei oo itelläkään kovin herkkuja kokemuksia a4ld:stä vaikkakin se alkukesän ongelmien jälkeen toimikin ihan asiallisesti. Mut noin muutoin niin kyl ne peruskunnossa ollessaan on ihan ok askeja kun muistaa öljyjä vaihdella vaan sillontällön. Loppujen lopuks kuitenkin A4LD = C3 + ylivaihde.
Ja ohan se nyt muutenkin letkeempää ja mukavampaa kunnei tartte pykältää.
Ja joo - viime kesältä ei oo itelläkään kovin herkkuja kokemuksia a4ld:stä vaikkakin se alkukesän ongelmien jälkeen toimikin ihan asiallisesti. Mut noin muutoin niin kyl ne peruskunnossa ollessaan on ihan ok askeja kun muistaa öljyjä vaihdella vaan sillontällön. Loppujen lopuks kuitenkin A4LD = C3 + ylivaihde.
mulla on ollu noin 10 fordia jossa a4ld loota, niistä tasan yks on toiminut - siitä oli 3000e kuitti hansikaslokerossa puolen vuoden takaa..
fordilla on heikosti takavetoisen automaatteja, edellämainittu 3-vaihteinen C3 tai sen isoveli C4 on ainoat toimivat euro-fordin takavetoloodat, molemmat 3-vaihteisia :-/
vai jenkimpi..
fordilla on heikosti takavetoisen automaatteja, edellämainittu 3-vaihteinen C3 tai sen isoveli C4 on ainoat toimivat euro-fordin takavetoloodat, molemmat 3-vaihteisia :-/
vai jenkimpi..
Mullakin oli just rempattu aski, ajamaton rempan jälkeen, ja se porsi 200km ajon jälkeen. Olivatten kulumajäljistä päätellen keskittäneet öljypumpun persiilleen, taikka sitten siinä oli joku valmistusvika, mutta hajos kuitenkin ja vei turbiininkaulan mennessään. Sen jälkeen ajoin askilla 5000km jonka aikana se kävi kerran alhaalla ja sillonkin oikeastaan turhaan, kun vika oli jumittavassa "kuvernöörissä" jonka olis saanut paikallaankin herkisteltyä hännän irrottamalla. Tuli kuitenki purettua muttereiks ja putsattua venttiilikoneisto. Muita ongelmia sen kanssa ei ollut, hyvin toimi ajokauden loppuun saakka jollon sit nostin koko läjän pois keulilta ja möin eteenpäin.
No, en mä nyt sillä ettäkö se mun mielestä paras aski olis, mutta ihan okei. suoraan sopivat vaihtoehdot on aika vähissä.
Aiheeseen liittyen, jos laitat a4ld laatikon niin tarttee jollain, esimerkiks erillisellä katkaisijalla ohjata 3-4 vaihtoa. Kolmoselle asti se pelaa ilman sähköäkin. Vanhemmissa turbiininlukituskin toimii hydraulisesti, eli lukko kytkeytyy mutta vain 4. vaihteella. Uudemmissa on sitten sekin sähköohjattu.
Eipä siinä, polkimet vaihtoon, keppi vaihtoon, imusarjasta letku modulaattorille ja tietty askiin sopiva palkki ja kardaani + nuo mitättömät sähköt niin sillä pääsee jo kurvailemaan.
Pitkällä perällä pärjää kolmevaihteisellakin, joskin motarivauhdeissa menee aika huudattamiseksi.
No, en mä nyt sillä ettäkö se mun mielestä paras aski olis, mutta ihan okei. suoraan sopivat vaihtoehdot on aika vähissä.
Aiheeseen liittyen, jos laitat a4ld laatikon niin tarttee jollain, esimerkiks erillisellä katkaisijalla ohjata 3-4 vaihtoa. Kolmoselle asti se pelaa ilman sähköäkin. Vanhemmissa turbiininlukituskin toimii hydraulisesti, eli lukko kytkeytyy mutta vain 4. vaihteella. Uudemmissa on sitten sekin sähköohjattu.
Eipä siinä, polkimet vaihtoon, keppi vaihtoon, imusarjasta letku modulaattorille ja tietty askiin sopiva palkki ja kardaani + nuo mitättömät sähköt niin sillä pääsee jo kurvailemaan.
Pitkällä perällä pärjää kolmevaihteisellakin, joskin motarivauhdeissa menee aika huudattamiseksi.
No eikös se lauhduttimen kuitenkin tarvii vielä lisäks...? Ruuhkassa mataaminen synnyttää kuitenkin liikaa lämpöä...Luhtis kirjoitti: Eipä siinä, polkimet vaihtoon, keppi vaihtoon, imusarjasta letku modulaattorille ja tietty askiin sopiva palkki ja kardaani + nuo mitättömät sähköt niin sillä pääsee jo kurvailemaan.
Onhan automaatti herraskainen varuste autossa, vähän vähemmän uusissa autoissa kuitenkin syö sen viimeisenkin puhdin moottorista, ja uudemmissakin pilaa kaiken sen kivan mitä talvi+takaveto voisi tarjota. Vaikka pakkovaihteista automaateissakin puhutaan niin kyllä se laatikon ohjaus kuitenkin päättää milloin vaihdetta vaihdetaan eikä kuski, kesken kurvin tämä ominaisuus määrittelee tilanteesta riippuen jatkuuko matka tangentin suuntaa keula vai perä edellä...
kyllä toi a4dl laatikon dissaus on ihan turhaa. Ollessaan ehjä(ei nämä paskat mihin ei ole ikinä vaihdettu öljyjä) ne ovat erittäinkin hyviä vaihteistoja.
itselläni ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia a4ld vaihteiston kanssa, tai noh. itseasiassa kerran, hävis ylivaihde, mutta sähköliittimen putsauksella se palasi.
itselläni ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia a4ld vaihteiston kanssa, tai noh. itseasiassa kerran, hävis ylivaihde, mutta sähköliittimen putsauksella se palasi.
matalan pudjetin kulkineet...
Kun nyt tälle juupaseipäs linjalle on taas lähdetty, niin selkeesti on havaittavissa kahdenlaisia Ford harrastajia, niitä jotka ymmärtää miten automaatti toimii ja niitä jotka ei ymmärrä.
A4ld:n ylivaihde on vähän erikoisesti toteutettu mutta aivan soiva peli.
Muijan Sierraan laitoin jokuaika sitten yli 200tkm ajetun A4ld:n, täysin ehjä kytkimiltään ja od:n osalta. Uudet tiivisteet ja kansi kiinni. Eikä toi nyt ole ollut ainoa ajettu A4ld joka on täydessä lyönnissä kohtuullisilla kilsoilla.
Jos haluaa, voi niitä C3:n raskaita valurauta osia käyttää 1,2 ja 3 toteutukseen, noi ld:n peltirummut on vaan paljon kevyempiä.
Sen od:n modaus rallimmaksi tulee varmaan eteen enskesänä, kun nostetaan oharit nurkkaan ja ahdettua Colognea tilalle.
Ei tuntunut valkoisesta Sierrastakaan automaatti puhtia syövän, yhtä iloisesti kumi paloi satasen vauhdissa kuin T9:llä..
A4ld:n ylivaihde on vähän erikoisesti toteutettu mutta aivan soiva peli.
Muijan Sierraan laitoin jokuaika sitten yli 200tkm ajetun A4ld:n, täysin ehjä kytkimiltään ja od:n osalta. Uudet tiivisteet ja kansi kiinni. Eikä toi nyt ole ollut ainoa ajettu A4ld joka on täydessä lyönnissä kohtuullisilla kilsoilla.
Jos haluaa, voi niitä C3:n raskaita valurauta osia käyttää 1,2 ja 3 toteutukseen, noi ld:n peltirummut on vaan paljon kevyempiä.
Sen od:n modaus rallimmaksi tulee varmaan eteen enskesänä, kun nostetaan oharit nurkkaan ja ahdettua Colognea tilalle.
Ei tuntunut valkoisesta Sierrastakaan automaatti puhtia syövän, yhtä iloisesti kumi paloi satasen vauhdissa kuin T9:llä..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..