manuaalista tomaatiksi!!!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kyllä a4ld pelaa ei se siitä kiinni ole.

Samat kokemukset kuin Tanarilla noista askeista.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mikäs siinä tomaatissa jos kaupungissa asuu mut sitte ku lähetään maalle ni menee kaikki hauskat leikit ohi jos ei oo manuaali :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No kyllä se mun a4ld on vallan mainio sladitteluun, harmillisesti vaan vuotaa ja
on toisessa autossa kiinni. Viime talvena kumminkin tuli oikein hyvä mieli
automaatilla leikkiessä :D
Taunus Maximus =)
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Täältä kans ääni A4LD:lle, ei se paras tomaatti ole mutta toimivana sen kanssa voi elää. Ja jos ei toimi niin parilla saturaisella saa uudet romut sisälle, ja taas pelittää. Kesäautossa on kestänyt vahvistettuna jopa tuplaturbo kutosen väännön ja talviautossa 293Nm dieselvääntöä.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo ei se leikki siihen lopu eikä se aski mitenkään mielivaltaisesti niitä pykäliä sisään heittele, ellei siellä ole vikaa. Ensimmäisen 100km aikana oppii varmasti tyhmempikin miten se aski käyttäytyy ja mitä se missäkin tilanteissa tekee.

Ei muuten oo juur ollenkaa offtopikkii vielä. :lol:
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ite en kyllä rupeis toimivaa autoa pilaamaan tuolla a4ld toosalla. Noista on ollu useemmassa scorpiossa pelkästään huonoja kokemuksia, millon häviää pakki, millon nelonen ja välillä kaikki vaihteet. Kaveri on nyt jotain 4-5 vuotta ajanu moisella ja loota tai pari menee vuodessa.

Ainoita oikeesti toimivia ja luotettavia automaateja on esim. th350 ja th400 lootat ja vääntävän kasin jatkeena.
Vapaasti henkivä neloskone ja automaatti on vaan uskomattoman hengetön kombo.

Hommaa Mari vaikkapa Caprise Classic 350+350 tekniikalla..
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Vai että oikein ainoita toimivia tomaatteja
löytyy GM:ltä... :)

Joskus tullut kesät/talvet ajettua
C4+FordKasipaketilla ja rohkenen väittää
että toimivat(nekin)moitteetta. :wink:

Ja,vuosikilometrejä tuli noin 25 tuhatta....
Mari
Viestit: 81
Liittynyt: 28 Elo 2006, 23:00
Paikkakunta: Hattula, Lepaa

Viesti Kirjoittaja Mari »

Tomi kirjoitti:Järjettömin perustelu ikinä,minkä olen kuullu,että miksi sierraan pitäis laittaa automaatti...Että se olis jenkimpi!! :lol: :lol:

Ostat ihan aitoa ameriikkalaista ja unohdat se sierran automaatin..

noku just möin 6.5 litrasen chevy vanin pois... (raha pulassa) siin ois ollu jenkkii... mut ku pitääs olla voortti jolla ajaa... :wink:
.......ku vaa keksis jostain lääkkeen tähä sairauteen....
Mari
Viestit: 81
Liittynyt: 28 Elo 2006, 23:00
Paikkakunta: Hattula, Lepaa

Viesti Kirjoittaja Mari »

eli eli...

juuh... ja kattokaas ku ei mul oo tarvetta sille sladittelulle ja sun muulle kaahailulle (ainakaan kauheesti) ku on kax lasta kyydissä melkein aina ja yx viel masuasukkina... mennään ihan nätisti vaan.

Mä poimin näistä texteistä vaan ohjeet ja rupeen pistään sierraa projektiin. joutuu kyl oottaan ens kesää että saa Tanelin ajoon et on joku millä kulkea. Ja se tomaatti kestää sen minkä kestää ja sit hajoo. Eikös Fordissa hajoo kaikki kuluvat osat joskus?? :roll: Ja kyllähän renkaatkin puhki kuluu ku tarpeex ajaa, oli se valmistaja kuka tahansa... :D

Ja kyllä mulle se oikee jenkkikin taas joskus tulee... (chrysler voyager) sit ku ei perhe mahu enää sierraan... ens kesänä paikka luku olis täys, mut kyl siin jonkun ajan päästä olis tarvetta jo kuudennelle paikalle... :wink:
.......ku vaa keksis jostain lääkkeen tähä sairauteen....
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Mari kirjoitti:
Mä poimin näistä texteistä vaan ohjeet ja rupeen pistään sierraa projektiin.
näin täällä joutuu aina toimiin,kysyypä kuka tahansa mitä tahansa :lol: no onneks sait pari vastausta kysymykseeski :D
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Loppujen lopuksi, niin eikös siitä Scorpiosta saa kokolailla kaiken tarvittavan Sierraan. Kardaani saattaa onnistua niin että vaihtaa tukilaakerin etupuolella olevan osuuden skorpparista siihen sierran takaosaan.

Ei se A4LD nyt aivan huono voi olla, käytetty kumminkin mm. Ford Explorerissa 4.0 V6 + neliveto yhteydessä ja ajoneuvon paino on ties mitä. Jos nyt joku on ostellut käytettyjä vaihteistoja ja hetken päästä ne on menneet paskaksi, niin se varmaan johtuu siitä että loota on alkuaan purettu pois orastavan vaihteistovian takia. Kyllä ehjillä laatikoilla ajelee pitkään jos joskus öljyt ja filtterin vaihtaa.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

No ei oo pakko uskoa järkipuhetta jos ei halua. Mitä hyötyä tässä ees on koettaakkaan neuvoa?
Eikös näitten keskustelufoorumeiden idea ole, että kaikkien ei tarvitse tehdä samoja virheitä. Mutta suomalainen ei usko, ennenkun koettaa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Juu ei järkipuheita kannatakaan noteerata.
Kun ei järki oikeen liity näihin autoharrastehommiin mitenkään.
Kukin korjatkoon tyylillään. Jatkakaa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nii, se automaatin laittaminen on melkein yhtä tyhmää ku 2.8:n laittaminen 1.6:n tilalle :lol: :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Mois puhuu asiaa.. Eihä kummankaan (koneen tai laatikon) vaihdossa oo käytännössä järkee, jos ajattelee siltä kantilta että auto on kulkuväline.. Mutta, harrastaminen on harrastamista ja se salittakoon! 8)
Pitää se itelläki joskus tuo A4ld loota laittaa kutosen jatkoks, kunhan saa vähän isompaa tekniikkaa pellin alle :)
Vastaa Viestiin