Nykybensa + kaasarin suuttimet
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nykybensa + kaasarin suuttimet
Miten onko muut huomanneet että koneet tuntuu vetävän laihalle tällä nykybensalla ja vanhoilla säädöillä.
Lainassa on tällähetkellä 1600 ohc taunus 2kurkkusella kaasarilla ja tuntuu että käy pirun laihalla. tosi helposti nakuttaa kun painaa enemmän läppää auki. Vaihoin 5numeroa isommat pääsuuttimet kumpaakin kurkkuun ja nakutus loppui täysin.
taitaa toi pienikin määrä etanolia tehdä outouksia vanhoissa säädöissä oleviin moottoreihin?
Lainassa on tällähetkellä 1600 ohc taunus 2kurkkusella kaasarilla ja tuntuu että käy pirun laihalla. tosi helposti nakuttaa kun painaa enemmän läppää auki. Vaihoin 5numeroa isommat pääsuuttimet kumpaakin kurkkuun ja nakutus loppui täysin.
taitaa toi pienikin määrä etanolia tehdä outouksia vanhoissa säädöissä oleviin moottoreihin?
matalan pudjetin kulkineet...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Juurikin näin, muuta etanolin energia arvo on n.1/3 huonompi joten sitä pitää syöttää enemmänhenu kirjoitti:Eikös se oo just toisinpäin, etanoolin puristuskestävyyshän on paljon enemmän ku bensan.taunusstyle kirjoitti:sehän se on ku oktaani luku pienenee pontikan takia,alkaa koneet nakuttaan ja äijät naputtaan
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
noh mun heitto oliki pienonen vitsi,kyllä sitä äijä alkaa naputtaan jos juoman voltit on liian alhasetheka kirjoitti:Juurikin näin, muuta etanolin energia arvo on n.1/3 huonompi joten sitä pitää syöttää enemmänhenu kirjoitti:Eikös se oo just toisinpäin, etanoolin puristuskestävyyshän on paljon enemmän ku bensan.taunusstyle kirjoitti:sehän se on ku oktaani luku pienenee pontikan takia,alkaa koneet nakuttaan ja äijät naputtaan
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Kyllä ainakin Scimitarin kaasarissa piti tyhjäkäyntisuuttimet isontaa, ennen kuin alkoi käydä nättiä joutokäyntiä järjellisillä seosruuvin asennoilla. Jos ajattelee 70-luvun bensaa, niin siitä on otettu pois ensin lyijy ja sitten lyöty melkoinen määrä spriitä sekaan. Ei ole ollenkaan sama aine, joille moottorit on suunniteltu aikoinaan...
iS:ään eilen tankkasin. Nyt ~100km ajettu, en huomannut mitään erikoista ainakaan vielä.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Eihän se kai mitään heti vaikuta, muutakun lisää kulutusta/vähentää tehoja, kun energiasisältö on kuulemma pienempi.
Etanoliahan siinä vaan (ehkä) on enempi kun ennen. Eli sama kun ois jäänestoa tankissa vähän reilummin.
Pitemmän päälle saattaa sitten kai jotaan letkuja ja tiivisteitä tuo etanooli haurastuttaa.
Sen takia se "ei sovi kaikkiin autoihin".
Etanoliahan siinä vaan (ehkä) on enempi kun ennen. Eli sama kun ois jäänestoa tankissa vähän reilummin.
Pitemmän päälle saattaa sitten kai jotaan letkuja ja tiivisteitä tuo etanooli haurastuttaa.
Sen takia se "ei sovi kaikkiin autoihin".
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Niin no, onhan siinä nyt 0-5% enempi etanolia entiseen verrattaessa. Mitä tossa lueskelin niin kyllä ne kaikki 70-luvun jälkeset autot toimii vielä E10:llä ilman ongelmia.
http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm
Tuolla on enempi tietoa vaikutuksista. E85:lla alkaa letkut ja metallit syöpyy jos on vanhempaa vuosimallia ku -88.
Et eiköhän ne autot tuon E10:n kestä. Vaikkei Suomen autojen maahantuojat haluakkaa vastuuta ottaa.
Voihan tuo sivu olla puuta heinääki, mutta taitas aika äkkiä olla raastuvassa ku kertoilevat tuollaista amerikan puolella.
http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm
Tuolla on enempi tietoa vaikutuksista. E85:lla alkaa letkut ja metallit syöpyy jos on vanhempaa vuosimallia ku -88.
Et eiköhän ne autot tuon E10:n kestä. Vaikkei Suomen autojen maahantuojat haluakkaa vastuuta ottaa.
Voihan tuo sivu olla puuta heinääki, mutta taitas aika äkkiä olla raastuvassa ku kertoilevat tuollaista amerikan puolella.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)
Toyota Camry 3.0 V6 -97
(projekti)
Toyota Camry 3.0 V6 -97
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Niin, nykyisessä 95:ssa on tuo 10% etanolia, ennen oli max 5%. Ja tuo 5% siksi, että sitä ei tarvinnut erikseen ilmoittaa, vaan sai vapaasti sekoittaa. Mutta jos olis esim. 6% ollu etanolia, niin olisi tarvinnut kuluttajille ilmoittaa siitä.Sultzi kirjoitti:Tässä nykyisessähän on siis 0-10% etanolia, ennen vissiin 2-5%?? Jostain tän tiedon bongasin, tiedä sitten totuutta? Eiköhän valmistajat laita ton 10% mitä max arvo on, paljon edullisempaa vissiin niille.
Nykyisessä 98:ssa on nyt tuo 5% etanolia.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe