Sivu 1/1

Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Lähetetty: 19 Loka 2010, 22:26
Kirjoittaja haapis75
Hei onks kellään mitään hajua aiheesta kanta-auto tarkastus? Onko jo myöhästä kun prosentteja on jo otteessa aika pirusti ja kiinnostas toi taka-akselin vaihto. Ei taho tattiksen oma perä oikeen pysyä paketissa. Kestäsköhän mahdollisesti joku 700-Volvon akseli? Sattus nääs nurkassa oleen 3,31 välitteinen sellanen ja pari 200:sen normi akselia.Onhan niissä tietysti korvakkeen hitsausta ja sen semmosta pientä vääntöä.. (VOLVO.. kuulostaa ihan ruotsalaiselta kirosanalta. mut olihan se vähän niinku voortti välillä..!?) Eli siis onko edes olemassa taunuksen alle helposti käyvää ja myöskin vääntöä kestävää akselia?

Lähetetty: 19 Loka 2010, 22:30
Kirjoittaja Sultzi
Ei ole enään kanta-autotarkastusta. Prosenttiraja se 50% joka täyttyy jo itse kantavasta korista ja luukuista. Periaatteessa kaiken muun voi sitten vaihtaa. Myös vanhat otteessa olevat prosentit voi käydä konttorilla muuttamassa nykyisien sääntöjen mukaisiksi. Joten ei ole mitään ongelmaa sitä akselia vaihtaa.

Edit: Ja itsellä on tuommonen 940 taka-akseli detroit lockerin lukolla mk3 cortinassa alla http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-12708

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Lähetetty: 19 Loka 2010, 22:46
Kirjoittaja henu
haapis75 kirjoitti:Eli siis onko edes olemassa taunuksen alle helposti käyvää ja myöskin vääntöä kestävää akselia?
En tiedä miten helposti menee mut Fox mustangin akseli olis kuulemma melko käypänen leveyden ja kiinityksien suhteen.
Sehän taitaa olla 8.8" ja lukkoja on varmasti tarjolla reilusti, ei tietty ihan kevein akseli mut kestää varmaan.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 22:59
Kirjoittaja Tehro
En tiiä mut näyttää melkein kaikkien uusien mustien perät suht oikean levysiltä näin silmämääräsesti katottuna.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 23:04
Kirjoittaja haapis75
No mutta tämäpä oli messevä tietää. on tainnu joku tippua eu-kelkasta.. saattaahan tämä osaltaan nostaa rakentelu mielialaa. vielä kun ois aikaa ja rahaa ja taitoa ja..

Lähetetty: 19 Loka 2010, 23:12
Kirjoittaja haapis75
olikos siinä 900:n akselissa alunperin yhellä vai kahella alatukivarrella se tuenta ku tossa 700:ssa on joku epämiellyttävästi asennettavan näkönen tukivarsi hässäkkä

Lähetetty: 19 Loka 2010, 23:41
Kirjoittaja henu
Tehro kirjoitti:En tiiä mut näyttää melkein kaikkien uusien mustien perät suht oikean levysiltä näin silmämääräsesti katottuna.
Ja näyttäävät kiinnityksiltäkin saman näkösiltä vm 79-04, hitto ku jollain olis joku mussen perä josta sais mittoja ni olis hyvä.

Lähetetty: 20 Loka 2010, 06:05
Kirjoittaja Tehro
pitäis jaksaa könytä pihalla auton alla että sais mittailtuu. :)

Lähetetty: 20 Loka 2010, 17:45
Kirjoittaja Sultzi
haapis75 kirjoitti:olikos siinä 900:n akselissa alunperin yhellä vai kahella alatukivarrella se tuenta ku tossa 700:ssa on joku epämiellyttävästi asennettavan näkönen tukivarsi hässäkkä
Oli tossakin joku epämääränen systeemi, mutta rälläköin kaikki korvat pois ja tein kokonaan uudet niin ei tarvii miettiä asiaa tarkemmin.

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Lähetetty: 22 Joulu 2017, 22:35
Kirjoittaja perämetsä
Nostan vanhan aiheen ylös, onko noita volvon akseleita monikin laittanut alle? Itsellä olis ko operaatio menossa ja tarkoitus olisi tehdä muutos taunuksen omilla alatukivarsilla ja volvon ylätukivarsilla, jotka asennetaan suoraan koriin nähden. Sivusuunta on tarkoitus tukea watt linkillä. Jos joku on tehnyt vastaavanlaisen muutoksen, niin kiinnostais mm. tukivarsien kulmat.

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Lähetetty: 22 Joulu 2017, 22:36
Kirjoittaja perämetsä
Jos täällä foorumilla kukaan enää edes käy:)

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Lähetetty: 23 Joulu 2017, 21:06
Kirjoittaja Mois
perämetsä kirjoitti:Jos täällä foorumilla kukaan enää edes käy:)
Kyl käy aina akun muistaa ja kykenee :) Täähän on netin paras Fordfoorumi :)