Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Kaipaisin vähän apuja Sierran ruiskun kytkemisen kanssa. Apuja löytyy varmasti myös eri kirjojen kytkentäkaavioista kunhan pääsen tallille, mutta kysyn täältäkin jos joku osaisi ulkomuistista helpottaa
(m)asentamista. Eli kyseessä on edellisiltä omistajilta kesken jäänyt tekniikan vaihto 1975 Taunukseen, 1.6 kaasarikone nostettu veke, ja Riesan 2,0 ruisku (lohkossa vuosimallina 1985) tiputettu keulille. Sähköihin on jotain tehty, mutta koitan nyt selvitellä mitä ja mitä on tekemättä.
Ruiskun boxin löysin hanskalokeron alta, en ole sitä vielä kaivanut esille, releet roikkuu oik etujalkatilassa.
-onko ruiskun johtosarjassa jotain piuhoja jotka pitää kytkeä auton omaan johtosarjaan, virtalukkoon tms? Eli mistäpäin johtonippua alan kaivaa niitä esille ja tarkistamaan onko niitä jo kytketty jonnekin?
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa.
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Noi kun ratkaisee, auton pitäisi pienen tauon jälkeen hörähtää tulille, kyseinen kulkine on tainnut olla viimeksi ajossa 1990-luvun puolivälissä...
(m)asentamista. Eli kyseessä on edellisiltä omistajilta kesken jäänyt tekniikan vaihto 1975 Taunukseen, 1.6 kaasarikone nostettu veke, ja Riesan 2,0 ruisku (lohkossa vuosimallina 1985) tiputettu keulille. Sähköihin on jotain tehty, mutta koitan nyt selvitellä mitä ja mitä on tekemättä.
Ruiskun boxin löysin hanskalokeron alta, en ole sitä vielä kaivanut esille, releet roikkuu oik etujalkatilassa.
-onko ruiskun johtosarjassa jotain piuhoja jotka pitää kytkeä auton omaan johtosarjaan, virtalukkoon tms? Eli mistäpäin johtonippua alan kaivaa niitä esille ja tarkistamaan onko niitä jo kytketty jonnekin?
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa.
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Noi kun ratkaisee, auton pitäisi pienen tauon jälkeen hörähtää tulille, kyseinen kulkine on tainnut olla viimeksi ajossa 1990-luvun puolivälissä...
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Kimi-oz kirjoitti:Kaipaisin vähän apuja Sierran ruiskun kytkemisen kanssa. Apuja löytyy varmasti myös eri kirjojen kytkentäkaavioista kunhan pääsen tallille, mutta kysyn täältäkin jos joku osaisi ulkomuistista helpottaa
(m)asentamista. Eli kyseessä on edellisiltä omistajilta kesken jäänyt tekniikan vaihto 1975 Taunukseen, 1.6 kaasarikone nostettu veke, ja Riesan 2,0 ruisku (lohkossa vuosimallina 1985) tiputettu keulille. Sähköihin on jotain tehty, mutta koitan nyt selvitellä mitä ja mitä on tekemättä.
Ruiskun boxin löysin hanskalokeron alta, en ole sitä vielä kaivanut esille, releet roikkuu oik etujalkatilassa.
-onko ruiskun johtosarjassa jotain piuhoja jotka pitää kytkeä auton omaan johtosarjaan, virtalukkoon tms? Eli mistäpäin johtonippua alan kaivaa niitä esille ja tarkistamaan onko niitä jo kytketty jonnekin?
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa.
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Noi kun ratkaisee, auton pitäisi pienen tauon jälkeen hörähtää tulille, kyseinen kulkine on tainnut olla viimeksi ajossa 1990-luvun puolivälissä...
moro!
jos on kyse perinteisestä sierran EFI-ruiskusta niin voi nappasta kuvia liittimistä ilalla/viikonloppuna. Asennettu myös jälkeenpäin.
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Kimi-oz kirjoitti:
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Liekö saksanmallin toispuoleisten parkkivalojen johto joka on maahantuojan toimesta katkaistu...
Joskus ~10 vuotta sitten purin ruiskukoneen johtosarjan iS-sierrasta ja muistaakseni 3 johtoa meni itte ruiskun sarjasta muualle.
Ford johtaa.
Jep, juuri se ruisku, mulla on koko tekniikkapaketti (kone, ruisku+sähköt ja v-loota) otettu ilmeisesti yhdestä ja samasta autosta. Kiitos jos viitsit ottaa kuvia, kaikki projektia nopeuttava apu on tervetullutta! Auto seisoo yhä paikassa josta ostin sen, ja sanoin siirtäväni sen sieltä mahdollisimman pikaisesti ajamalla pois.astriel kirjoitti:moro!
jos on kyse perinteisestä sierran EF-ruiskusta niin voi nappasta kuvia liittimistä illalla/viikonloppuna. Asennettu myös jälkeenpäin.
Toi parkkivalojohto -asia voisi olla sille ihan looginen selitys, jos näin kerran on Fordeissa tehty. Koitin selata Alfamerin kirjan kytkentäkaaviota, enkä löytänyt siitä ollenkaan koko harmaata johtoa? Alunperin ajattelin että katkaisu on tapahtunut kun joku on aloittanut tekemään ruiskulle sähköjä, mutta voihan se olla katkaistu jo aiemminkin...iji-69 kirjoitti:Liekö saksanmallin toispuoleisten parkkivalojen johto joka on maahantuojan toimesta katkaistu...Kimi-oz kirjoitti: Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Joskus ~10 vuotta sitten purin ruiskukoneen johtosarjan iS-sierrasta ja muistaakseni 3 johtoa meni itte ruiskun sarjasta muualle.
Itsekin olen ymmärtänyt että tuostakaan ruiskusta ei paljon kytkettävää löydy, pikkasen hankaloittaa hommaa kun en ikinä ole itse nähnyt koko settiä irrallaan, ja nyt joutuu muiden puolivalmiita tekeleitä selvittelemään... :? Noh, oma vika, mitäs piti taas haalia yksi projekti lisää.
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Kytkentä kaavio olis tossa , tosin hieman uuudempaan eli 87 eteenpäin (sytty yksikkö lokasuojassa) vanhempaan en ole löytänyt. Johtojen värit taitaa heittää ainakin sytty puolelta, sekä releiden osalta vanhempaan verrattuna. Johtosarjaan tulee ulkopuolelta jatkuva virta (se punainen johto reikäliittimellä tulipellin lähellä) maa (ruskea, taitaa löytyä hanttarin jalkatilasta, rengasliitin, taitaa tulla pari johtoa) ja heräte (musta johto, kuljettajan lokasuojassa tai uudemmassa tulipellin tienoilla. moninapaliitin). Liitin omassa puolien johdot yhteen koska en löytänyt heräte johtoa, tuntu toimivan näinkin, ilmeisesti is johtosarjan lähes kaikki mustat menee yhteen.
Mainitsemasi liittimet uskoisin olevan turhia. Startin laittaisin varmaan taunuksen johtosarjasta. Irtonaiset päät kannattaa nyt ainakin eristää niin ettei präiski mihinkään. Kannatta vielä tarkistaa että bensapumppu on kytketty.
Virrat päälle ja pitäisi bensapumpun hörähtää parin sekunnin ajan.. Eiköhän se siittä lähde.
Tekstistä sattaa tietenkin löytyä virheitä jotka viisaammat saavat korjata..
Megaa asentaessa omaani huomasin ettei boksille tule tps eikä lämpöanturi tietoa, vaihdoin tulipellin ja imusarjan väliset liittimet, niin loppui tyhjäkäynnin soutaminen ja tuli rutkasti halpoja hevosia..
Mainitsemasi liittimet uskoisin olevan turhia. Startin laittaisin varmaan taunuksen johtosarjasta. Irtonaiset päät kannattaa nyt ainakin eristää niin ettei präiski mihinkään. Kannatta vielä tarkistaa että bensapumppu on kytketty.
Virrat päälle ja pitäisi bensapumpun hörähtää parin sekunnin ajan.. Eiköhän se siittä lähde.
Tekstistä sattaa tietenkin löytyä virheitä jotka viisaammat saavat korjata..
Megaa asentaessa omaani huomasin ettei boksille tule tps eikä lämpöanturi tietoa, vaihdoin tulipellin ja imusarjan väliset liittimet, niin loppui tyhjäkäynnin soutaminen ja tuli rutkasti halpoja hevosia..
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Moro! Tämmösiä kuvia tähän hätään. Ruiskusta en tiedä että onko vanha vai uus vai mikälie , voi olla sekoitus kumpaakin.Ei ole ite kytkemäni. Toimii tällä kytkennällä.(= voi ajaa, lähtee käyntiin)
-onko ruiskun johtosarjassa jotain piuhoja jotka pitää kytkeä auton omaan johtosarjaan, virtalukkoon tms? Eli mistäpäin johtonippua alan kaivaa niitä esille ja tarkistamaan onko niitä jo kytketty jonnekin?
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
tuommosta löytyy tästä lavasierrasta puolan tienoilta, tuo liitin mihinhin tulee 3tai 4 mistä lähtee vain tuo yksi johto menee maihin.Voin mittailla että mihin se on kytketty noista tulevista johdoista.
http://www.vkukko.fi/ford/efi1.jpg
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä
johdoissa
tuommonen nippu menee suuttimien suuntaan.
http://www.vkukko.fi/ford/efi3.jpg
Imusarajaan tulee lisäksi lisäilmapötkön 2 johtoa
http://www.vkukko.fi/ford/efi4.jpg
+ läpän asentotunnistin(muistaakseni 3 johtoa) ja iso pyöreä plugi lämpöanturille(?) imusarjan keskelle.
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa.
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Noi kun ratkaisee, auton pitäisi pienen tauon jälkeen hörähtää tulille, kyseinen kulkine on tainnut olla viimeksi ajossa 1990-luvun puolivälissä... [/quote]
-vk-
-onko ruiskun johtosarjassa jotain piuhoja jotka pitää kytkeä auton omaan johtosarjaan, virtalukkoon tms? Eli mistäpäin johtonippua alan kaivaa niitä esille ja tarkistamaan onko niitä jo kytketty jonnekin?
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
tuommosta löytyy tästä lavasierrasta puolan tienoilta, tuo liitin mihinhin tulee 3tai 4 mistä lähtee vain tuo yksi johto menee maihin.Voin mittailla että mihin se on kytketty noista tulevista johdoista.
http://www.vkukko.fi/ford/efi1.jpg
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä
johdoissa
tuommonen nippu menee suuttimien suuntaan.
http://www.vkukko.fi/ford/efi3.jpg
Imusarajaan tulee lisäksi lisäilmapötkön 2 johtoa
http://www.vkukko.fi/ford/efi4.jpg
+ läpän asentotunnistin(muistaakseni 3 johtoa) ja iso pyöreä plugi lämpöanturille(?) imusarjan keskelle.
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa.
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Noi kun ratkaisee, auton pitäisi pienen tauon jälkeen hörähtää tulille, kyseinen kulkine on tainnut olla viimeksi ajossa 1990-luvun puolivälissä... [/quote]
-vk-
se on saksan parkki laiton suomessa siksi katkaistu jo maahan tullessaan.Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Mulla oli -73 farmarissa niin että jos laittoi vilkun päälle niin jompikumpi parkeista syttyi, en muista kumpi. Siis kun ei ollut virtoja päällä autossa. Oliko tää nyt se Saksan parkki?Tehro kirjoitti:se on saksan parkki laiton suomessa siksi katkaistu jo maahan tullessaan.Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Eli harmaata piuhaa voi pitää selvitettynä, kiitos kaikille siitä!
Ja Tauskilta tuli hyvin tietoa ruiskun kytkennästä:
Startin piuhoista ajattelin itse aluperin samaa, eli tarttee jostain hankkia startti jonka saa kytkettyä, nykyisessä Sierran solenoidissa on yksi johdon paikka vähemmän kuin Tanarissa on johtoja. Käykö kaikki OHC:n startit ristiin kaikkiin OHC-lohkoihin, vai onko joissain jotain eroja? Bensapumpun piuhat menevät taakse, tänään pitäis laittaa pumppu kiinni ja toivottavasti päästä jo testaamaan hörähtäiskö edes se.
Hain kaverilta pari Sierran korjausopasta lainaan, suomenkielisestä kirjasta löytyy kaavio myös tuohon 1985-86 versioon. Äkkiseltään en löytänyt siitäkään kaikkia niitä piuhoja jotka olivat epäselviä mulle. Ja toi "Johtojen värit taitaa heittää ainakin sytty puolelta, sekä releiden osalta vanhempaan verrattuna" oli myös ihan hyvä tieto, pitänee olla tarkkana mitä mistäkin katsoo!
Ja Tauskilta tuli hyvin tietoa ruiskun kytkennästä:
Tauski kirjoitti:Kytkentä kaavio olis tossa , tosin hieman uuudempaan eli 87 eteenpäin (sytty yksikkö lokasuojassa) vanhempaan en ole löytänyt. Johtojen värit taitaa heittää ainakin sytty puolelta, sekä releiden osalta vanhempaan verrattuna. Johtosarjaan tulee ulkopuolelta jatkuva virta (se punainen johto reikäliittimellä tulipellin lähellä) maa (ruskea, taitaa löytyä hanttarin jalkatilasta, rengasliitin, taitaa tulla pari johtoa) ja heräte (musta johto kai? hantin jalkatilassa virtalukolle?). Liitin omassa puolien johdot yhteen koska en löytänyt heräte johtoa, tuntu toimivan näinkin, ilmeisesti is johtosarjan lähes kaikki mustat menee yhteen.
Mainitsemasi liittimet uskoisin olevan turhia. Startin laittaisin varmaan taunuksen johtosarjasta. Irtonaiset päät kannattaa nyt ainakin eristää niin ettei präiski mihinkään. Kannatta vielä tarkistaa että bensapumppu on kytketty.
Virrat päälle ja pitäisi bensapumpun hörähtää parin sekunnin ajan.. Eiköhän se siittä lähde.
Tekstistä sattaa tietenkin löytyä virheitä jotka viisaammat saavat korjata..
Megaa asentaessa omaani huomasin ettei boksille tule tps eikä lämpöanturi tietoa, vaihdoin tulipellin ja imusarjan väliset liittimet, niin loppui tyhjäkäynnin soutaminen ja tuli rutkasti halpoja hevosia..
Startin piuhoista ajattelin itse aluperin samaa, eli tarttee jostain hankkia startti jonka saa kytkettyä, nykyisessä Sierran solenoidissa on yksi johdon paikka vähemmän kuin Tanarissa on johtoja. Käykö kaikki OHC:n startit ristiin kaikkiin OHC-lohkoihin, vai onko joissain jotain eroja? Bensapumpun piuhat menevät taakse, tänään pitäis laittaa pumppu kiinni ja toivottavasti päästä jo testaamaan hörähtäiskö edes se.
Hain kaverilta pari Sierran korjausopasta lainaan, suomenkielisestä kirjasta löytyy kaavio myös tuohon 1985-86 versioon. Äkkiseltään en löytänyt siitäkään kaikkia niitä piuhoja jotka olivat epäselviä mulle. Ja toi "Johtojen värit taitaa heittää ainakin sytty puolelta, sekä releiden osalta vanhempaan verrattuna" oli myös ihan hyvä tieto, pitänee olla tarkkana mitä mistäkin katsoo!
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Kiitos kuvista, täytyy tänään verrata johtoja omiin epäselviin, ja ottaa vaikka itsekin kuvat niistä. Toi "iso pyöreä plugi lämpöanturille(?)" voisi kuulostaa samalta kuin yksi oma epäselvä, eli minnepäin se tarkalleen menee? Auton omaan johtosarjaan olen kytkenyt öljynpaine- ja lämpötila-anturin, joiden lisäksi en löytänyt koneesta muita antureita. Noi kuvat 3 ja 4 vaikuttais olevan jo OK eli ne ovat kai löytäneet jo paikkansa...astriel kirjoitti:Moro! Tämmösiä kuvia tähän hätään. Ruiskusta en tiedä että onko vanha vai uus vai mikälie , voi olla sekoitus kumpaakin.Ei ole ite kytkemäni. Toimii tällä kytkennällä.(= voi ajaa, lähtee käyntiin)
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
tuommosta löytyy tästä lavasierrasta puolan tienoilta, tuo liitin mihinhin tulee 3tai 4 mistä lähtee vain tuo yksi johto menee maihin.Voin mittailla että mihin se on kytketty noista tulevista johdoista.
http://www.vkukko.fi/ford/efi1.jpg
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä
johdoissa
tuommonen nippu menee suuttimien suuntaan.
http://www.vkukko.fi/ford/efi3.jpg
Imusarajaan tulee lisäksi lisäilmapötkön 2 johtoa
http://www.vkukko.fi/ford/efi4.jpg
+ läpän asentotunnistin(muistaakseni 3 johtoa) ja iso pyöreä plugi lämpöanturille(?) imusarjan keskelle.
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Jep, juurikin näin. Sukulaisia asuu Saksassa eli perheessä on aika paljon ollut noita Saksasta tuotuja autoja, joista kaikista löytyy tuo ominaisuus. 1971 pystylamppu Mersu meni MR-leimastakin noilla läpi, eli nykyään ne saisi kai jo kytkeä Wanhoissa Fordeissakin toimimaan. Jos kyseiselle toiminnolle löytyy valokatkaisijasta oma asentonsa...?Luhtis kirjoitti:idea vissiin se että saa jätettyä tien puoleiset parkit päälle jos jostain syystä tarttee stopata tienvarteen. oli yks vm91 volkkari vähän aikaa niin siinä oli toi kans toiminnassa.
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala