Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:06
Komppaan edellistä!
Ford Taunus I-III Club Finland Keskustelupalsta
https://www.taunusfinland.com/keskustelu/
https://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?f=3&t=8967
vaihdelaatikko,laturi,koneenkorvatHessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
Siis tarkotinki 2,3litrasta, ku tuos ois jo iha ok hintaan kone ja loota: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... _model=593 Et tuo oiskii jo iha vakavissa otettava vaihtoehto, kun ei ole kaukanakaan ku joku 100km ja hintakin on kohillaan.Hessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
Ihan yhtäpaljon joudut vaihtamaan osia, oli se sitten 2.3 V6 tai 2.8 V6.ismo kirjoitti:Siis tarkotinki 2,3litrasta, ku tuos ois jo iha ok hintaan kone ja loota: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... _model=593 Et tuo oiskii jo iha vakavissa otettava vaihtoehto, kun ei ole kaukanakaan ku joku 100km ja hintakin on kohillaan.Hessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
+ peltisarja, mikäli kyseessä on LC kone pitäs puristuksia nostaa myös.ohc205 kirjoitti:1,6 Gt;ssä on 90hv ja siinä on siis sama nokka ja kaasari kuin 2litrasessa. jos sulla on kunnossa oleva kone, niin vaihdat vaan siihen 2,0litrasen nokan ja kaasarin imusarjoineen, niin se vastaa Gt;tä.
2,0 Nokka-akselisarja maksaa esim motonetissä 99e ja siinä tulee kaikki keinuvivut ja öljyputki mukana.
Ja sitten kun tehonälkä kasvaa kuitenkin, niin hankit 2,0 alakerran ja voit laittaa tuon 1,6 kannen siihen.
KANNATTAA HOMMATA OHC KONEEN VIRITYSOPAS, HOW TO POWER TUNE FORD SOHC PINTO AND COSWORTH ENGINES.
LC kone? Mikäs se semmone? Mistä erottaa?p3 kirjoitti:+ peltisarja, mikäli kyseessä on LC kone pitäs puristuksia nostaa myös.ohc205 kirjoitti:1,6 Gt;ssä on 90hv ja siinä on siis sama nokka ja kaasari kuin 2litrasessa. jos sulla on kunnossa oleva kone, niin vaihdat vaan siihen 2,0litrasen nokan ja kaasarin imusarjoineen, niin se vastaa Gt;tä.
2,0 Nokka-akselisarja maksaa esim motonetissä 99e ja siinä tulee kaikki keinuvivut ja öljyputki mukana.
Ja sitten kun tehonälkä kasvaa kuitenkin, niin hankit 2,0 alakerran ja voit laittaa tuon 1,6 kannen siihen.
KANNATTAA HOMMATA OHC KONEEN VIRITYSOPAS, HOW TO POWER TUNE FORD SOHC PINTO AND COSWORTH ENGINES.
Low Compression=matala puristussuhdeismo kirjoitti: LC kone? Mikäs se semmone? Mistä erottaa?
No mites sitte sen perän kanssa, jos joutuu kardaaninkin vaihtaa, nii eikös silloin pitäis periaatteessa joutua vaihtamaan peräkin? Vai? Korjatkaa jos olen väärässä...Tauski kirjoitti:Jos ajattelit laatikonkin vaihtaa, niin joutunet vaihtamaan kardaaninkin, ne kun ovat erilaiset iso- ja pikkulaatikollisissa..
Niin, ainakin etupään. Eiköhän tuo takalaippa ole samankokoinen Salisbury B:ssä ja C:ssä.ismo kirjoitti:No mites sitte sen perän kanssa, jos joutuu kardaaninkin vaihtaa, nii eikös silloin pitäis periaatteessa joutua vaihtamaan peräkin? Vai? Korjatkaa jos olen väärässä...Tauski kirjoitti:Jos ajattelit laatikonkin vaihtaa, niin joutunet vaihtamaan kardaaninkin, ne kun ovat erilaiset iso- ja pikkulaatikollisissa..