Sivu 6/9

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:06
Kirjoittaja arska82
Komppaan edellistä!

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:27
Kirjoittaja ismo
Mites, saakos tuon granadan 2,8litrasta moottoria ja sen vaihteistoa siirrettya taunuksen konehuoneeseen suosiolla?

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:29
Kirjoittaja Hessu
Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita :) Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:31
Kirjoittaja Taunus-Sälli
Hessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita :) Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
vaihdelaatikko,laturi,koneenkorvat :lol:

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:31
Kirjoittaja JeeSe
Suosittelen lämpimästi nyt aluksi lueskelemaan vähän näitä muitakin viestiketjuja tästä foorumista.
Yhen päivänkin kun malttaa lueskella niin selviää jo Taunuksesta ja sen mahdollisuuksista aika paljon.

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:45
Kirjoittaja ismo
Hessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita :) Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
Siis tarkotinki 2,3litrasta, ku tuos ois jo iha ok hintaan kone ja loota: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... _model=593 Et tuo oiskii jo iha vakavissa otettava vaihtoehto, kun ei ole kaukanakaan ku joku 100km ja hintakin on kohillaan.

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 23:48
Kirjoittaja henu
ismo kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Ai jaa että 1.6 OHC -> 2.0 OHC on liian työteliäs homma mutta V6:tta voisi harkita :) Vaihtoon menee edellisten lisäksi taka-akseli kokonaan, ehkä etujouset, jäähdytin, startti, kaksihaarainen pakoputkisto ja mitäs vielä?
Siis tarkotinki 2,3litrasta, ku tuos ois jo iha ok hintaan kone ja loota: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... _model=593 Et tuo oiskii jo iha vakavissa otettava vaihtoehto, kun ei ole kaukanakaan ku joku 100km ja hintakin on kohillaan.
Ihan yhtäpaljon joudut vaihtamaan osia, oli se sitten 2.3 V6 tai 2.8 V6.

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 16:34
Kirjoittaja ismo
Eli jos laittaa taunuksen 2litran tai sierran 2litran, nii ei tarttee vaihtaa perää? Noni sain sitte itestä sen verra irti että laitoin ostoilmoituksen 2litran koneesta :D

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 16:35
Kirjoittaja ohc205
1,6 Gt;ssä on 90hv ja siinä on siis sama nokka ja kaasari kuin 2litrasessa. jos sulla on kunnossa oleva kone, niin vaihdat vaan siihen 2,0litrasen nokan ja kaasarin imusarjoineen, niin se vastaa Gt;tä.

2,0 Nokka-akselisarja maksaa esim motonetissä 99e ja siinä tulee kaikki keinuvivut ja öljyputki mukana.

Ja sitten kun tehonälkä kasvaa kuitenkin, niin hankit 2,0 alakerran ja voit laittaa tuon 1,6 kannen siihen.

KANNATTAA HOMMATA OHC KONEEN VIRITYSOPAS, HOW TO POWER TUNE FORD SOHC PINTO AND COSWORTH ENGINES.

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 17:16
Kirjoittaja p3
ohc205 kirjoitti:1,6 Gt;ssä on 90hv ja siinä on siis sama nokka ja kaasari kuin 2litrasessa. jos sulla on kunnossa oleva kone, niin vaihdat vaan siihen 2,0litrasen nokan ja kaasarin imusarjoineen, niin se vastaa Gt;tä.

2,0 Nokka-akselisarja maksaa esim motonetissä 99e ja siinä tulee kaikki keinuvivut ja öljyputki mukana.

Ja sitten kun tehonälkä kasvaa kuitenkin, niin hankit 2,0 alakerran ja voit laittaa tuon 1,6 kannen siihen.

KANNATTAA HOMMATA OHC KONEEN VIRITYSOPAS, HOW TO POWER TUNE FORD SOHC PINTO AND COSWORTH ENGINES.
+ peltisarja, mikäli kyseessä on LC kone pitäs puristuksia nostaa myös.

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 19:07
Kirjoittaja ismo
p3 kirjoitti:
ohc205 kirjoitti:1,6 Gt;ssä on 90hv ja siinä on siis sama nokka ja kaasari kuin 2litrasessa. jos sulla on kunnossa oleva kone, niin vaihdat vaan siihen 2,0litrasen nokan ja kaasarin imusarjoineen, niin se vastaa Gt;tä.

2,0 Nokka-akselisarja maksaa esim motonetissä 99e ja siinä tulee kaikki keinuvivut ja öljyputki mukana.

Ja sitten kun tehonälkä kasvaa kuitenkin, niin hankit 2,0 alakerran ja voit laittaa tuon 1,6 kannen siihen.

KANNATTAA HOMMATA OHC KONEEN VIRITYSOPAS, HOW TO POWER TUNE FORD SOHC PINTO AND COSWORTH ENGINES.
+ peltisarja, mikäli kyseessä on LC kone pitäs puristuksia nostaa myös.
LC kone? Mikäs se semmone? Mistä erottaa?

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 22:44
Kirjoittaja iji-69
ismo kirjoitti: LC kone? Mikäs se semmone? Mistä erottaa?
Low Compression=matala puristussuhde
En tiedä onko Suomeen ikinä tuotu Taunuksia LC-koneella. Ainoat LC-koneet ovat 2-litraisia ja Transiteissa.
Kun OHC:sta puhutaan. Viisaammat täydentäkööt.

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 22:51
Kirjoittaja Tauski
Jos ajattelit laatikonkin vaihtaa, niin joutunet vaihtamaan kardaaninkin, ne kun ovat erilaiset iso- ja pikkulaatikollisissa..

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 23:09
Kirjoittaja ismo
Tauski kirjoitti:Jos ajattelit laatikonkin vaihtaa, niin joutunet vaihtamaan kardaaninkin, ne kun ovat erilaiset iso- ja pikkulaatikollisissa..
No mites sitte sen perän kanssa, jos joutuu kardaaninkin vaihtaa, nii eikös silloin pitäis periaatteessa joutua vaihtamaan peräkin? Vai? Korjatkaa jos olen väärässä...

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 23:19
Kirjoittaja iji-69
ismo kirjoitti:
Tauski kirjoitti:Jos ajattelit laatikonkin vaihtaa, niin joutunet vaihtamaan kardaaninkin, ne kun ovat erilaiset iso- ja pikkulaatikollisissa..
No mites sitte sen perän kanssa, jos joutuu kardaaninkin vaihtaa, nii eikös silloin pitäis periaatteessa joutua vaihtamaan peräkin? Vai? Korjatkaa jos olen väärässä...
Niin, ainakin etupään. Eiköhän tuo takalaippa ole samankokoinen Salisbury B:ssä ja C:ssä.
Pikkulaatikossa on pieni poori perseessä.