Sivu 5/50

Lähetetty: 29 Syys 2009, 17:36
Kirjoittaja FoorttiFani
jaa että niin ripeesti :lol: Mietin vaa että onkohan liian raju nokka kun lootakskin on tulossa 5 vaihtenen. Mut kai se siitä kiihtyy kun heittää nelosta pesää

Lähetetty: 10 Loka 2009, 12:53
Kirjoittaja vtormane
Kysympä tässä, miten ootte irrottaneet kampuran hihnapyörän? Ihan vain vasaralla koputtelemalla takaa? Pultti tietysti irti, ei kait tuossa mitään kikkakolmosta ole..?

Lähetetty: 10 Loka 2009, 14:28
Kirjoittaja henu
Ulosvetäjällä piti itellä ottaa ku oli niin saamarin tiukassa.

Lähetetty: 11 Loka 2009, 17:07
Kirjoittaja FoorttiFani
Onkos 2.3 ja 2.6 kansissa eroa, muuta kun venttiilien koossa? Palotilathan on kaiken järjen mukaan samankokoiset kun kerta poraus on sama? Mietin vaan että miten saisin puristuksia lisää tohon koneeseen. Jos vakiopuristukset on 9:1, niin paljon mahtais suunnilleen tulla jos ottaa kansista millin pois?

Lähetetty: 11 Loka 2009, 17:24
Kirjoittaja Jari H
2.6:ssa on luonnollisesti isommat palotilat kuin 2.3:ssa. Myös kanavissa on eroa.

Lähetetty: 11 Loka 2009, 18:25
Kirjoittaja FoorttiFani
aijaa, vaikka poraus on kuitenkin sama. Osaako joku sanoa tarkkaan että kuinka isot nuo palotilat on, kuutiosentteinä tai millilitroina, miten niitä sitten mitataankin?

Lähetetty: 21 Loka 2009, 11:19
Kirjoittaja vtormane
2.8 kutoseen ARP:n pultit kankiin ja vauhtipyörään sekä Melling M-87 HV öljypumppu. Mistähän nuo saisi nopeimmin ja edullisimmin? Soitin racersplace ja sanoivat että tilaamalla 1-3 viikkoa.

Lähetetty: 22 Loka 2009, 23:00
Kirjoittaja gepardi
FoorttiFani kirjoitti:aijaa, vaikka poraus on kuitenkin sama. Osaako joku sanoa tarkkaan että kuinka isot nuo palotilat on, kuutiosentteinä tai millilitroina, miten niitä sitten mitataankin?
Ne on about 40cm3, kun 2.3:ssa ne on n.34cm3. Ja imukanavat on aivan hivenen isommat. Imuvenat on sitten 40mm, mutta pakot on samat 32mm, mitä 2.3:ssa.

Lähetetty: 23 Loka 2009, 11:45
Kirjoittaja ohc205
mites sitten nämä uudemman 114hv 2,3 kannet, niissä lienee pieniä eroja vanhempaan 108hv versioon verrattuna.

Lähetetty: 25 Loka 2009, 14:48
Kirjoittaja FoorttiFani
sopiskohan ne 2.3:sen a9 kannet tuon -73 vuoden 2.6 lohkon päälle? Ja osaisko joku näppärästi laskea mitkä puristukset tulis 2.6:seen 2.3:sen kansilla? :)

Lähetetty: 25 Loka 2009, 17:59
Kirjoittaja ohc205
Selvitä vaan palotilan koko, kannentiivisteen paksuus kokoonpuristuneena, männän päässä mahdollisesi olevien kuoppien koko, ja kuinka paljon männät jää kansitason alle ja sylinterin halkaisija ja isku?
Ja laita sitten ne tiedot tänne.

Lähetetty: 25 Loka 2009, 18:13
Kirjoittaja FoorttiFani
isku 66.8mm, poraus 90mm. Palotilan koko ilmeisesti 40cm3. Muista ei tietoa, vakio 2.6. Ei voi avata konetta vielä niin ei pysty mittailee mitään muuta. Onko jollain tietoja näistä orkkis puristuksista? tai paljon sais ruttua 2.3 kansilla? Koitan vähän haalia tietoa valmiiks kun suunnittelen tätä koneen tekoa.

Lähetetty: 25 Loka 2009, 18:14
Kirjoittaja ohc205
Tässä karkea (2,3 kansilla) arvio ja oletuksia:

2550cc/6=425cc yhden pytyn tilavuus
Kannen tiivisteen paksuus 1,5mm
Mäntä jää 0,5mm kansitason alle.
Mäntä on tasalakinen

(425+12,717+34)/34+12.717cc=10,1:1

Lähetetty: 25 Loka 2009, 18:19
Kirjoittaja gepardi
ohc205 kirjoitti:Kannen tiivisteen paksuus 1,5mm
katso vanhasta kokoonpuristuneesta tiivisteestä tuo. Mulla on tuo ollut 1mm.

Lähetetty: 25 Loka 2009, 18:21
Kirjoittaja FoorttiFani
noniin kiitoksia. Samalla kaavalla sain sitten 40cm3 palotilalla tuloksen 9.06:1. 2.3 kannet on sitten varmaan ihan hyvä vaihtoehto, ei tarvii varmaan enää laskeakkaan.