Sivu 3/3

Lähetetty: 01 Syys 2005, 14:02
Kirjoittaja HooPee
No mites ihmeessä 70-80-luvun autoilla ei ajettu kuin 200 tkm, kun alko olemaan liian väljää ja kulunutta. 90-luvun vaihteessa markkinoille tuli täyssynteettiset öljyt, ja nytkin nettiautossa on varmaan kymmeniä 90-luvun alun kinnereitä myynnissä, joilla on ajettu +300tkm silti tekniikka on timmissä kunnossa, pellit ei. Eli paremmat öljyt suojaavat konetta paremmin kulumista vastaan, ja konehan kuluu eniten käynnistyksissä, varsinkin kylmänä.

Lähetetty: 02 Syys 2005, 09:38
Kirjoittaja Tehro
niin eikai nyt pari sataa tuhatta tunnu viel missään ees nois vanhois autois. kaheksakyt luku oli muutenkin aika himmet aikaa autojen kans että en yhtään ihmettele sen ajan loppuu olevia raatoja.ja onhan kaikki laitteet yksilöitä eikä öljyjen kanssakaan voi yleistää toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta

Lähetetty: 02 Syys 2005, 18:20
Kirjoittaja p3
mk1 käsikirjassa on öljysuosituksena alle -12 5w 20 tai 5w 30 ja tuo 20w 50 yli +32 vuonna -75.

Lähetetty: 03 Syys 2005, 00:24
Kirjoittaja Herkko
Maailma tosiaan menee eteenpäin,
öljyjenkin suhteen.
Itehän sitä voi tykätä vanhankansan
öljyistä,ku hullu puurosta.
Mutta tosi asiahan on,että uudet(kalliimmat)
öljyt,ovat aina parempia kun vanhat mineraali/
osasynteettiset tökötit.
Ainakin kun Taunuksista puhutaan.
Uudempiiin Voorteihinhan ei kestä mennä
laittaan ku Voortin omaa 5w/30.
Mutta sehän ei taas oo TaunuMiesten murhe :wink:

Nimim.Rally vormula Taunuksessa.

Lähetetty: 03 Syys 2005, 03:08
Kirjoittaja taunusstyle
ite lorautin kuus litraa bp:n täyssynteettistä öljyä koneeseen 10w/40 ja hyvin pelittää. tuo kuus litraa johtuu että on öljyn lauhdutin ja kolme metriä letkua

Lähetetty: 03 Syys 2005, 13:10
Kirjoittaja jani
taunusstyle kirjoitti:ite lorautin kuus litraa bp:n täyssynteettistä öljyä koneeseen 10w/40 ja hyvin pelittää. tuo kuus litraa johtuu että on öljyn lauhdutin ja kolme metriä letkua
Selityksen makua.. Ensmäset 2 litraa meni suoraa lattialle ku pohjaroppu unohtu :lol: vai mitä??

Lähetetty: 03 Syys 2005, 14:44
Kirjoittaja taunusstyle

Lähetetty: 05 Syys 2005, 00:01
Kirjoittaja astriel
Käytetyssä kilometreiltään tuntemattomassa koneissa hallppissynteettistä ja halppis suodattimia.Rempatussa rally formulaa ja alkuperäisiä suodattimia.

Kolisevassa koneessa jopa teräketjuöljyä : )

-vk-

Lähetetty: 06 Syys 2005, 11:47
Kirjoittaja Mikey
Mä köytän omassa Valvoline Racing 20-50 ja konehan nykysin kun on toi 16v DOHC ja kun oli toi ohari niin 10-60 Castrol racing, ovat kyllä kalliita ölkkejä mut en säästä öljyissä kun on sen verran arvokkaat noi mosat olleet 8)

Lähetetty: 06 Syys 2005, 12:16
Kirjoittaja Janzamar
kyllähän hyväkuntosessa koneessa öljyt sen mukaan..
ja periaatteessa tulee käytettyä orggis-suodattimiakin,kun niitä löytää aina kirppiksiltä :lol: ..viimeksi tänään ostin suodattimen,2 euroa ja boschin..
ja volvoissa on sama kierre jne..mikä millonkin käteen osuu mistäkin.
ja austin,opel..rover..mitä noita nyt on.. :wink:

Lähetetty: 06 Syys 2005, 13:24
Kirjoittaja Mois
janzamar kirjoitti:kyllähän hyväkuntosessa koneessa öljyt sen mukaan..
ja periaatteessa tulee käytettyä orggis-suodattimiakin,kun niitä löytää aina kirppiksiltä :lol: ..viimeksi tänään ostin suodattimen,2 euroa ja boschin..
ja volvoissa on sama kierre jne..mikä millonkin käteen osuu mistäkin.
ja austin,opel..rover..mitä noita nyt on.. :wink:
Noita suodattimiakin on "Piraatti" versioita, aina ei voi olla varma onko alkuperäinen :D

Lähetetty: 25 Syys 2005, 20:02
Kirjoittaja Tapsa
Alunperin Tanariin suositeltiin Castrolin GTX-sarjaa. Katselin Castrolin Internet-sivuja, ja kun valkkasin autoksi Sierran, tuli suositukseksi erityisesti Fordin moottoreihin tehty Castrol Performance A1 5W-30. Näköjään ainakin kaksilitrainen Granada antaa saman suosituksen. Voisipa koittaa tuota ensiksi mainittua seuraavaksi.