Colognen virittely
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
tanari kirjoitti:Itellä oli edellisessä taunuksessa kiva 2.8
kentcams v6t31 nokka(ei saa päästöistä läpi ilman venttiilivälyskeplottelua)
kentcams venttiilijouset mitkä on tarkoitettu tähän nokkasarjaan.
compcams teräsjakopää
11.5:1 puristusuhde
uudet männät 1mm ylikoossa
tasapainotettu
5.5kilonen teräsvauhtipyörä
eka vakiokansilla sitten myöhemmin siihen vaihtu portatut
meni ihan ok:sti
bensansyötöstä huolehti 1kpl dellorto DHLA VAAKAimu kaasuttimia 2.8koneen kaasari-imusarjan päälle tehdyn adapterin kanssa.
saa epätasasen hienon tyhjäkäynnin ja ihan ok tehot. 190hv
video aiheesta.Toinen video
Sattuisitko muistamaan minkäkokoisilla suuttimilla ja kurkulla sait parhaiten toimimaan. ?
-vk-
Selitäppäs Herkku-Herkko sitten miksi 2.8i koneeseen saa +15hv paremmalla imusarjalla joka syöttää enemmän ilmaa ? Ja Autodata muuten ilmoittaa 2.8i koneille huikeita eroja min 145hv (joku Sierra) ja max 160hv (Capri)...Herkko kirjoitti:Eli kaasari 2.8=135hp.
Ruiskumalli 150hp.
Eli väittäisin että peruskoneen erona
ei ole kun ii myllyn kireämpi nokka,
jos ei polttoaineen syöttötapaa oteta huomioon.
Ja vakiokoneessa ei mäntä tiedä,että
tuleeko kaso ruiskusta vai kaasarin
välittämänä.
Vielä:2.8 ii,johon asennetaan kaasari,
on tuo 150 hp.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Varmaan siksi,kun se imusarja on parempiTaco kirjoitti:Selitäppäs Herkku-Herkko sitten miksi 2.8i koneeseen saa +15hv paremmalla imusarjalla joka syöttää enemmän ilmaa ? Ja Autodata muuten ilmoittaa 2.8i koneille huikeita eroja min 145hv (joku Sierra) ja max 160hv (Capri)...Herkko kirjoitti:Eli kaasari 2.8=135hp.
Ruiskumalli 150hp.
Eli väittäisin että peruskoneen erona
ei ole kun ii myllyn kireämpi nokka,
jos ei polttoaineen syöttötapaa oteta huomioon.
Ja vakiokoneessa ei mäntä tiedä,että
tuleeko kaso ruiskusta vai kaasarin
välittämänä.
Vielä:2.8 ii,johon asennetaan kaasari,
on tuo 150 hp.
http://www.tickfordportal.co.uk/capripo ... .php?t=643
ja lainaus ko. linkistä:
"Steve, reason i converted it to carb was basically cos i wanted to do something different with the engine,
having had it on the rolling road, it hasnt lost any power, A. it seems to pull better from lower down,
and B. it doesnt run out of "oomph" as much as the injection system does at high revs."
ja lainaus ko. linkistä:
"Steve, reason i converted it to carb was basically cos i wanted to do something different with the engine,
having had it on the rolling road, it hasnt lost any power, A. it seems to pull better from lower down,
and B. it doesnt run out of "oomph" as much as the injection system does at high revs."
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.
Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.
Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.
Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
Jos en väärin muista,niin Natulilla oli jossain välissä kaiSultzi kirjoitti:Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.
Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.
Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
2.3 koneessa 2.6 kampura tai jotenkin tuohon suuntaan ainakin.
Kumminkin oli sitten tilavuus isompi ja merkit kai sitten 2.3 päällepäin.
Taunus Maximus =)
Sama lohko kuin 2.3! Kampura ja männät vaan erilaiset.Sultzi kirjoitti:Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.
Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.
Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
2.8 kampura käy ja siihen "Kuplan" mahlet kaveriksi.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kai ne 2.6:n omat kannet kanavat siistittynä ois aika hyvät.Sultzi kirjoitti:Se olisi tuolla 2,8 kampiakselilla ja kuplan 90,5mm männillä n. 2,7l.
Mikähän on turvallinen kierrosraja tuolla v6:sella? Jossain 6000 kieppeillä vakiokangilla kiilloitettuna? Mitkähän kannet olis hyvät, eli missä on parhaat lähtökohdat? Puristuksia tietysti nostetaan lähelle 11:1.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kannattaa kattoa niistä kansista onko venttiilit uponneet istukoihin.
Kaikki noi V6 kannet on samaa saissea eli hieman muotoilemalla ja portaamalla niistä saa kohtuulliset.
Ruisku 2.8 / benssa 2.8 kansissa on eroa, että ruiskun pakopuolellea on paikat joillekkin 'saastekikkareille'
jotka kannattaa hioa pois..
2.6 kansista saa kohtuu helpolla samaa kokoluokkaa kuin 2.8 ja siihen päälle venttiilin suurennustyöt niin ihan hyvät kannet tulee.
Kaikki noi V6 kannet on samaa saissea eli hieman muotoilemalla ja portaamalla niistä saa kohtuulliset.
Ruisku 2.8 / benssa 2.8 kansissa on eroa, että ruiskun pakopuolellea on paikat joillekkin 'saastekikkareille'
jotka kannattaa hioa pois..
2.6 kansista saa kohtuu helpolla samaa kokoluokkaa kuin 2.8 ja siihen päälle venttiilin suurennustyöt niin ihan hyvät kannet tulee.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6