Sivu 2/3

Lähetetty: 02 Heinä 2010, 17:49
Kirjoittaja Tehro
Ismolla alkaa olee koht kiire :)

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 18:37
Kirjoittaja ismo
Tehro kirjoitti:Ismolla alkaa olee koht kiire :)
Joo ei tässä mikää kiire tuu.. Toivottavasti :D

Lähetetty: 02 Joulu 2011, 08:54
Kirjoittaja taunusti
joko tanikka on leimattu.onhan tässä ollu korjaus aikaa aika hyvin

Lähetetty: 04 Heinä 2012, 07:44
Kirjoittaja handeS
taunusstyle kirjoitti:
Janzamar kirjoitti:
ismo kirjoitti:hei oon vast 12 v
:lol: No niin :D
On ainakin aikaa laittaa auto kuntoon siiheksi kun kortin saa :wink:
niin ja sillon alkaa oleen luultavasti taunuski melko harvinainen näky liikenteessä 2012 :P
jäsen taunusstylen ristallipallon patterit ollu elinkaarensa loppuppuolella? (viesti lähetetty: |Maa|Mar|20|2006|) Lisimään päinhän noi näkyis olevan... :lol:

Lähetetty: 04 Heinä 2012, 19:51
Kirjoittaja taunusstyle
eipä nuita kyllä minun mielestä juuri vastaan ole pahemmin tullu,ainakaan täällä pohjosessa :roll:

Lähetetty: 04 Heinä 2012, 20:39
Kirjoittaja Luhtis
Aika harvinainen näky toi tosiaan on täälläki. Kerholaisten ~tuttuja kulkineita sillontällön näkyy mutta muut havainnot on olleet vähänlaisia.

Lähetetty: 04 Heinä 2012, 22:35
Kirjoittaja Mois
III-koppasia oon tänä keväänä nähny tääl meitin kylil 3 kpl, muita malleja 0.

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 21:58
Kirjoittaja sale
Näyttää Taunuksen kohdalla käyvän ihan samoin tavoin, kuin kaikille muillekin "ennen niin yleisille ja tavallisille" autoille. Tarjonta supistuu Euroopassa, ja samoin kotimaassa. Voin kertoa omalta osaltani, että seuraan varsinkin Euroopan tarjontaa koko ajan. Usein jäljellä on enää aikanaan eniten myytyjä OHC koneisia tavis versioita. Muutamaa erikoisempaa olen työmatkan puitteissa käynyt EU:ssa katsomassa, mutta ei niistäkään ollut ostettavaksi asti. Näkemykseni on, että tämän automallin hinnat tulevat jatkossa nousemaan - pohja on mennyt jo...ja varsinkin erikoisemman varustelun / korimallin ( coupe ) yksilöt ovat jo nelinumeroisia, vaikka puhutaan täysistä projekteista. Valmiit, näyttelytkuntoiset ovat esim. Sveitsissä,(jossa viimeksi kävin) hinnaltaan 7-10te. Näyttelykunto tosin tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin esim. Lahden klassikkoshow taso. Auto on siis uudenveroinen jokaista nippeliä/prikkaa myöden. Vaikka Lahden päätavoitteena ei varmasti ole steriili tehtaan alkuperäisjäljitelmäfiilis.

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 00:48
Kirjoittaja Janne
Samat havainnot Euroopan Taunus-tarjonnasta Salen kanssa. Lisäksi markkinoille näyttää tulleen myös "väärennöksiä'". Elikä muutama päällisinpuolin aidon näköinen GXL tai GT on paljastunut tyyppikilven perusteella alunperin "alemman" varustelutason autoksi.

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 17:17
Kirjoittaja sale
Janne kirjoitti:Samat havainnot Euroopan Taunus-tarjonnasta Salen kanssa. Lisäksi markkinoille näyttää tulleen myös "väärennöksiä'". Elikä muutama päällisinpuolin aidon näköinen GXL tai GT on paljastunut tyyppikilven perusteella alunperin "alemman" varustelutason autoksi.
Juuri tuollainen 2.0V6 GXL klooni oli Italian Autoscoutissa myynnissä. Todella hieno ja täysin ruosteeton valkoinen / musta vinyyli - mutta alkuperäinen XL. Hyvin taitavasti oli tehty, mikään muu kuin tyyppikilpi ei olisi paljastanut asiaa. Vanhassa italian otteessakaan ei näet ole merkitty välttämättä varustelutasoa ollenkaan. On vain merkintä Taunus 2.0.

Ei siitä viittynyt viittätonnia antaa...

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 14:31
Kirjoittaja taunus 78
Tai sitten Foordilla mokattu sen kilven kanssa.
Onhan niissä värikooditkin yms aina persiillään.

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 15:15
Kirjoittaja isoatlas
Ei ole värikoodi ollut kyllä yhdessäkään persiillään, jotka mulla on olleet...se koodi täytyy vaan osata tulkita oikein.

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 16:05
Kirjoittaja taunus 78
isoatlas kirjoitti:Ei ole värikoodi ollut kyllä yhdessäkään persiillään, jotka mulla on olleet...se koodi täytyy vaan osata tulkita oikein.
Tulkitse sitten minulle.
Taunus vm 78 koodi O (tumman keltainen)
Taunus vm 77 koodi 9 (vaalean keltainen)
Sierra vm 82 koodi F-3 (beige)

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 18:10
Kirjoittaja TaunusTomi
Noi foordin värikoodit on kautta aikojen keksitty jossain huumepäissään.. Ei niissä oo mitään logiikkaa..

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 18:24
Kirjoittaja isoatlas
taunus 78 kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:Ei ole värikoodi ollut kyllä yhdessäkään persiillään, jotka mulla on olleet...se koodi täytyy vaan osata tulkita oikein.
Tulkitse sitten minulle.
Taunus vm 78 koodi O (tumman keltainen)
Taunus vm 77 koodi 9 (vaalean keltainen)
Sierra vm 82 koodi F-3 (beige)
Tässäpä sulle värit.

-Koodi 0 (nolla) = Signal Amber 78 , XSC 1253

-Koodi 9 = Signal Yellow 77 , XSC 1034

-Koodi F3 = Coral Beige/Sand Beige , XSC 1652


Ei näissä koodeissa ole mitään epäselvää...aika monia koodeista on tosiaan käytetty usealle eri värille, mutta eri vuosina...vuosimalli siis määrittää lopulta sen oikean värin.