1.6ohc
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1.6ohc
Millaisiksi säädetään Tanarin venttiilinvälykset? Kuumana vai kylmänä? Onkos Tulppiin olemassa joku hyvä momentti?
Ford Mondeo tddi 2001
Ford Taunus Coupe 1976
menneet:
Ford Cortina mk2 1970
Ford Scorpion 1986
Ford Scorpion 1996
Ford Taunus Coupe 1976
menneet:
Ford Cortina mk2 1970
Ford Scorpion 1986
Ford Scorpion 1996
imu 0.20mm
pako 0.25mm
ja kylmänä
ja ngk:n sivuilta lainattuna:
"Kiristysmomentit tiivisteelliselle tulpalle, jossa tiivisterengas
Tulpan kierteen halkaisija..........18 mm....14 mm....12 mm....10 mm
Valettu teräskansi.....................35-45Nm 25-35Nm 15-25Nm 10-15Nm
Alumiinikansi............................35-40Nm 25-30Nm 15-20Nm 10-12Nm"
taitaa olla kartio tiivisteellä eri arvot..
tuolla jotain asiaa: http://www.ngk.fi/Sytytystulppien_kiris ... 651.0.html
jokuhan vois autodatasta tarkastaa löytyykö "varmaa tietoa.."
tosin ite kyllä laittanut vaan "tiukkaan"...
pako 0.25mm
ja kylmänä
ja ngk:n sivuilta lainattuna:
"Kiristysmomentit tiivisteelliselle tulpalle, jossa tiivisterengas
Tulpan kierteen halkaisija..........18 mm....14 mm....12 mm....10 mm
Valettu teräskansi.....................35-45Nm 25-35Nm 15-25Nm 10-15Nm
Alumiinikansi............................35-40Nm 25-30Nm 15-20Nm 10-12Nm"
taitaa olla kartio tiivisteellä eri arvot..
tuolla jotain asiaa: http://www.ngk.fi/Sytytystulppien_kiris ... 651.0.html
jokuhan vois autodatasta tarkastaa löytyykö "varmaa tietoa.."
tosin ite kyllä laittanut vaan "tiukkaan"...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
jos ei kukaan pane pahakseen niin lisäisin venttiilin säätö ohjeisiin yhden vinkin!jos nostajat on kuluneet "kupille" venttiilinpuoleisesta päästä niin hioo sen rakotulkin liuskan sopivaks sinne venttiilin ja nostimen väliin!tosin monesti ohc koneessa sillon on jo nostajan nokkakosketus pinta on kulunu jo nii paljon et ei nokan ja nostajan välistä pysty kunnolla mittaamaankaan :?
taunus is my obsession!
nii no näi ne kuulema jotkut rallimiehet mittaa sama välys se siellä venttiilin ja nostimen välissäki on ku nokan ja nostajan otaksuisin.Jari H kirjoitti:Samalla kannattaa miettiä mikä on oikea välys väärästä kohdasta mitattuna..kana12 kirjoitti:niin hioo sen rakotulkin liuskan sopivaks sinne venttiilin ja nostimen väliin!
taunus is my obsession!
Nyt meni vähä ohi?! Nostajahan on OHC-koneissa koko ajan venttiilissä kiinni, eli välys on aina nokan ja nostajan välissä?!kana12 kirjoitti:nii no näi ne kuulema jotkut rallimiehet mittaa sama välys se siellä venttiilin ja nostimen välissäki on ku nokan ja nostajan otaksuisin.Jari H kirjoitti:Samalla kannattaa miettiä mikä on oikea välys väärästä kohdasta mitattuna..kana12 kirjoitti:niin hioo sen rakotulkin liuskan sopivaks sinne venttiilin ja nostimen väliin!
no nouseeha se nostaja siitä venttiilin päältä sen verra mitä nokan ja nostajan välissä o välystä!se takapään jousha siellä vaan pitää sitä siinä pikkuse painatuksessa!sieltä saa paremmi sen välyksen kapeella rakotulkilla jos o nostajat kulunu mut anteeks et oon olemassa ja sori jos oon syntyny.arska82 kirjoitti:Nyt meni vähä ohi?! Nostajahan on OHC-koneissa koko ajan venttiilissä kiinni, eli välys on aina nokan ja nostajan välissä?!kana12 kirjoitti:nii no näi ne kuulema jotkut rallimiehet mittaa sama välys se siellä venttiilin ja nostimen välissäki on ku nokan ja nostajan otaksuisin.Jari H kirjoitti: Samalla kannattaa miettiä mikä on oikea välys väärästä kohdasta mitattuna..
taunus is my obsession!