Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Jostain vaikka K-raudasta putkisokka jos ei muuta keksi.
Kaikki saranat taitaa olla samanlaisia ettei korimallilla paljon väliä,
mulla saattas olla suht hyvät farmarin saranat kun jaksas joskus irrottaa.
Takaovista ei ehkä käy eteen ja päinvastoin..
itse ainakin löysin uudet tapit paikallisesta nippeliliikkeestä joka myy esim traktoreitten varaosia,laakereita,pultteja yms...jostain tuollaisesta liikkeestä vois kysellä..
rallivehkeisiin laitettiin pultit, helppo irrottaa ovi ja ei varmasti tipu ku nylockmutterin laittaa.
se tapin peäkin on monasti kulunu, joutuu poraan isommaks. voihan sen myös helottaa alkuperäselle tapille.
Niitä tavallisia rautakaupan putksokkia ei kannata laittaa, koska ne ei toimi laakerina ollenkaan, kuten saranatapin kuuluisi. Eron huomaa, kun vertaa oikeaa saranatappia ja putkisokkaa.
Ite porasin reiät isommaks ja laitoin muistaaksein 9 mm putkisokat, paikallisesta varaosamaailmasta ostin. Heppasin kyl sit ne Migil kiinni, et ei pyöri mukana...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tapit vaihdettu, ihan tavalliset putkisokat siellä oli tehtaan jäljiltä, alempi oli vaan kovin ruosteessa ja kulunut.
Koko 8 x 60 mm.
Taas menee kiinni kuin ...taunuksen ovi.
meiän entisest -74 tipahti pelkääjän ovi kun tappi mureni. Nurkissa oli joku japsi-kansi ja siitä venttiili, hattu pois ja eikun reikään. Sopis niin hyvin ettei etu edes klonksahtanut kun veti kiinni. Siitä hajos,ruostus sittemmin kaikki muu kuin se uusiotappi. 2004 oli turun ford-liikkeessä uusiakin tappeja, ostin muutaman, jäi käyttämättä, annoin tarvitsijalle.