ohc alakertojen erot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

ohc alakertojen erot?

Viesti Kirjoittaja kana12 »

tuli tässä mielee et onko kukaa koskaa tarkemmin tutkinu onko mitää eroo taunuksen ja is sierran 2,0 ohc alakerroilla?kiertokangissa ym paino eroja tms! :roll:
taunus is my obsession!
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Lohkoissa tais olla jotain semmosta et sen 205 lohkon vois porata vähän isommaks johtuen tarkemmasta valusta tai jostain, eli sylinterit olis "keskemmällä" putkee kun noissa vanhoissa 20 taunus lohkoissa.
20 lohkossa ei tainu olla myöskään öljynpaluuta lohkon alareunassa + jotain pikku eroja mitä en nyt muista.
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

is:ssä on F-mallin veivit jotka hieman kestävemmät kuin vanhemmissa lohkoissa olevat (loytyy myös muista sierroista,taisi olla kaikissa 205-lohkoisissa)
286kw459Nm OHC:n kanssa
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ja männänrenkaat on ohuemmat, olikohan 1,6mm? tässä uudemmassa sierran versiossa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

kiitoksia kiitoksia eli näi vapari koneesa ei oo mitää eroo vaikkaki vähä viritetty is yläkerta ja taunuksen alakerta ku hyllyssä lepää is sierranki alakerta ja jotku rallimiehet ilmeisesti tykkää enemmän siitä is alakerrasta!tulee kuulema kestävämpi!
taunus is my obsession!
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ja onhan ne männätkin jo hieman nykyaikaisemmat kuin taunuksen lohkoissa.(ei niin paljon sylinterin pintaa koskettavaa pintaa).
286kw459Nm OHC:n kanssa
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

jaaaa!on näköjää tullukki tehtyä pien munaus tossa heh!mulla onki toine taunuksen alakerta kokonaisena ja sierran lohkosta oon viskannu sisähulut sulattamoo :( nooo autossa o kiinni iha hyvässä kunnossa oleva alakerta et eipä taida toimittaa alkaa kasaamaan toista samanlaista uusilla samanlaisilla hiluilla jos ei vanha korkkaa:lol:!
taunus is my obsession!
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Moi, multa vapautus kohta is-sierran männät veiveineen 40e hintaan saat jos tarviit.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

vois ne veivit kiinnostaakki!onko missäpäi suomee?varmaa onnistuu posti/matkahuolto toimitus?
taunus is my obsession!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Onkos iS kanget vahvemmat kuin normi 205?
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

isoatlas kirjoitti:Onkos iS kanget vahvemmat kuin normi 205?
Samat F-mallin veivit molemmissa yleensä on paikoillaan.
286kw459Nm OHC:n kanssa
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

voi veivi :lol: kai se on sitte iha hyvä toi vanha kone ja sitte jos kajahtaa tai innostuu turbon laittamaan ni kattelee uusiks koko homman!kiitoksia vastauksista jokatapauksessa!mitkähä männät ois edullisimmat jos ajattelis et turbon laittaa ja tarviiko välttämättä efi 0hc niitä mega sguirtteja vai mitä olikaa jos "vaan" pari sataa kaakkia ottais ulos!varmaa sierran 5v laatikkoki sanoo sopimuksesa irti niillä tehoilla aika herkästi?
taunus is my obsession!
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

kana12 kirjoitti:voi veivi :lol: kai se on sitte iha hyvä toi vanha kone ja sitte jos kajahtaa tai innostuu turbon laittamaan ni kattelee uusiks koko homman!kiitoksia vastauksista jokatapauksessa!mitkähä männät ois edullisimmat jos ajattelis et turbon laittaa ja tarviiko välttämättä efi 0hc niitä mega sguirtteja vai mitä olikaa jos "vaan" pari sataa kaakkia ottais ulos!varmaa sierran 5v laatikkoki sanoo sopimuksesa irti niillä tehoilla aika herkästi?
Vakio männillä pääsee just tuonne 200 pintaan mut jos ei kaikki ole kunnossa(seos/sytkä) niin ei ole pitkä ikäinen.
Kuplan mahlet+saabin veivit olis halpa ratkaisu. Cossun männät+veivit kestää sit kiusausta reilusti.
Kyllä se 5v aski kestää viellä pari sataa ihan helpostiI. tsellä on ollut 330hv/440Nm viellä normi 5v askilla ihan kestävästi(kytkin ei kestänyt yhtään enempää=säästi askia vaihdoissa)
Mulla oli viime kesänä vakio kone(avaamaton) ja siihen pultattuna hx35:n,ic ja ruisku niin vakio kytkin oli se mikä ei kestänyt (no meni alkuperäinen kannentiivistekin tietty). Parhaillaan oli 1,3bar ahtoja. Seokset ja sytkä laitteet oli sellaiset joilla nyt mennään 400 lukemissa. 4kierrosta affenistolla kävin kokeilemassa ja kaasun kanssa pitämällä ahdot alle 0,8(yli alkoi kytkin luistaa) ei ollut ongelmia keston kanssa.
286kw459Nm OHC:n kanssa
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Ei taaskaan varsinaisesti liity aiheeseen, mutta noita F veivejä on ollu jo loppupään 20 koneissakin. Vanhin F veivillinen 2litranen mikä on tullu purettua oli -81 farmarista, tod.näk toi -82 minkä lava-autosta nostin pois on myös F veiveillä..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

juuh sitähä ei sitte oikee tiiä mite tolla efillä noi seokset pysyy kohillaan jos turboo laittas:roll:!kuha sais ensi auton muute valmiiks ja kilpiin ni sit alkaa kattelee et tartteeko lisää mujua!tällä hetkellä on isot rosteri venat ja fast road nokka ja vähä avarrettu kuiluja ja säädettävä pyörä tietysti et olisko siinä sit joku 150 lonkkavikasta heppaa ehkä!
taunus is my obsession!
Vastaa Viestiin