Taunuksen öljyt

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Kerrankin joku tietää jotakinöljyistä.P3 JA HERKKO.Tälläkin TAUNUS kerhon sivulla on ollut jos jonkin näköistä
asiantuntijaa jotka tietää öljyistä ja lisäaineista.Joskus lukenut ja ihmetellyt voiko olla näin.No jokainen voidelkoon kuten parhaaksinäkee.Itselläni on jonkin sortin käsitys öljyistä, enkä usko olevani kovin väärässä.Kuitenkin toivotan jokaiselle huolettomia kilometrejä.
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Mielenkiinnosta nyt kysyn mitä kutoskoneen omistajat on käyttäny moottoriöljynä, tää on joo tää ikuinen öljy keskustelu :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

nesteen 10w-40 taitaa mennä kaikkiin menopeleihin traktorista aina kakspyöräsiin :lol: mobilia tuli kerran kokeiltua -94 mondeoon mut tuli samantien ulos :roll: teboiliakin tullu joskus käytettyä mut kyllä sillä neste oil linjalla pysytään

ja jos haluaa oikeen tarkka olla niin sinnehän vois vielä kaataa sekaan jotain sinkki-lisäainetta vähentämään nokkien yms. kulumista
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Okei kiitos tiedosta, on iha hyvä saada vähä muiltaki kuulla ja nimenomaan fordeissa käytettyjä öljyjä.

Mietin kans tota hommaa et lisäis ite sinkkiä mukaan, tai sitten ilmeisesti tuossa Valvoline VR 1:sessä 20w50 öljyssä on valmiina runsaasti sinkkiä?

"VR1 Racing 20W-50
Mineraalipohjainen kilpamoottoriöljy
Erinomainen hapettumiskestävyys
Täydellinen suoja korkeissa lämpötiloissa
Pitää moottorin puhtaana
Erinomainen öljykalvon leikkauskestävyys
Käyttöesimerkki: ralli- ja rata-autoihin kun venttiileihin kohdistuu kilpailuolosuhteissa normaalia suurempi paine. Sopii myös erinomaisesti vanhempiin harrasteautoihin, erinomainen yhteensopivuus eri tiivistemateriaalien kanssa.
API: SL/CE, Ford M2C-153E"

Tää aihe tuli itseasias mieleen ku hain kaupasta uusimman Klassikot lehden niin siin oli juttua et mitä öljyä nyt kannattaa laittaa harrasteautoon. Tuo oli yks mitä suositeltiin kun siitä sinkistä puhuttiin siinä heidän kirjoittamassa jutussa.

Menee kait vähä viilaamiseks jo tää aihe, kun mulla on kuitenkin vaan kyseessä vakio 2.8 V6. Mielenkiinnosta ihan tuli mieleen kysyä :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Tärkeintä kummiskin on että tikku kastuu.
Ford johtaa.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ite oon aina OOHOOSEEssä käyttäny halvinta mitä on löytyny, ja aina ne on sieltä johonkin hävinny. Koskaan ei oo tarvinu vaihtaa.. :lol:

No on niitä joskus tullu laskettua poiskin, kun on putsaria vaihtanu..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Minä käytän kesäaikaan GULF SL Zinc Plus 20W50:stä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Oolrait, kiitoksia vastauksista toi Gulf on kans varteenotettava vaihtoehto. :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Edelleen 5w40 täyssynteettiset, tulee käynnisteltyä harrestevehkeidenkin moottoreja muutaman kerran talvessa eikä kehtaa pelata eri öljyjä talveksi ja kesäksi. Keväällä olen vaihtanu öljyt ja suodattimen mikäli otan auton ajoon. Vieläkään en ole todennu mitään öljyistä johtuvaa moottorivikaa autoissani.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Nesteen 5w40 täyssynteettiset mullakin pyörii joka vehkeessä kesät talvet. Ei ongelmia ja pysyy sisällä.
Vastaa Viestiin