Vanha Escort

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

toi moottorin paino on kuivapaino eli sillä ei oo merkitystä koneen painon suhteen onko öljytilavuus pienempi..
kytkinkopan paino ei kuulu moottorin painoon tietääkseni..
taunuksissa on myös alumiinistä laturinkorvaa..
ja ne koneenkorvat on kuitenki noin saman painoset ku taunuksessaki....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Escort on pikkuauto ja Taunus on tilava ja turvallinen perheauto, joten niitten moottorit EI mitenkään voi olla saman painoset, vaikka se nyt sama moottori oliskin. Sen takia se on 5kg kevyempi eskortissa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Uskoakseni eskoon on hitsattava ns.RS:N VAHVIKKEET jos painavampaa mootori sovittaa.
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Tyhmä kysymys mutta mistä vahvikkeista nyt mahdat puhua?
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Etupalkin vahvistuksesta. Olikohan niin, että kaikki saumat umpinaisiksi ja semmoiset kolmiopalat vaaka-, ja pystytukien väliin?! Lisäksi tukivarsien kiinnitysreiät hiukan ylempänä kuin normaalipalkissa, että pyöräkulmat pysyy kohillaan. Näin muistelisin.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

virallisesti palkki pitäis vaihtaa tehdastekoiseen oikeanlaiseen, mutta on noita yleisesti hyväksytty kun vahvistetaan vastaamaan oikeanlaista.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

arska82 kirjoitti:Etupalkin vahvistuksesta. Olikohan niin, että kaikki saumat umpinaisiksi ja semmoiset kolmiopalat vaaka-, ja pystytukien väliin?! Lisäksi tukivarsien kiinnitysreiät hiukan ylempänä kuin normaalipalkissa, että pyöräkulmat pysyy kohillaan. Näin muistelisin.
Tyhmä kysymys :2

Mitä vaaka-, ja pystytukia tarkoitat?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaveri ainakin hitsas aikanaan just semmoset "RS-vahvikkeet". Iskarien yläpäähän vahvikepellit siihen päälle ja eturunkoaisoihin jonkinlaiset vahvikepalat johonkin siihen tulipellin ja aisojen väliin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Joo mullakin on kyllä eturunkoaisojen ja tulipellin väliin hitsattu kolmion muotoset tuet. Ja iskareitten yläpään kiinnitys pisteet on vahvistehitsattu.

Mutta nuo vaaka-, ja pystytuet jäi ihmetyttään?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Joo. Huonosti ilmaistu. Eli etupalkin ja niiden pystyssä törröttävien palojen väliin. Tommoset ku tohon kuvaan on punasella sutattu:

http://i137.photobucket.com/albums/q201 ... 1257354588
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Finnishclassicfordsin sivulla enemmänkin juttua tosta etupalkista,ja kuvia "originellista" 2l etupalkista,ja suomeen tuodut eskot pääsääntöisesti "HD" (Heavy Duty) koreja,eli ne vahvikkeet iskareitten yläpäissä..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

joo jostain päin "suomalaista" nettiä löytyy hyvät kuvat ja ohjeet.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

enpä oo ennen tiennykkää että rs2000 eskossa on 8" takajarrut.. erikoista :roll:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Mutta rummussa kaksi jarrusylinteriä.
Vastaa Viestiin