Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
toi moottorin paino on kuivapaino eli sillä ei oo merkitystä koneen painon suhteen onko öljytilavuus pienempi..
kytkinkopan paino ei kuulu moottorin painoon tietääkseni..
taunuksissa on myös alumiinistä laturinkorvaa..
ja ne koneenkorvat on kuitenki noin saman painoset ku taunuksessaki....
Escort on pikkuauto ja Taunus on tilava ja turvallinen perheauto, joten niitten moottorit EI mitenkään voi olla saman painoset, vaikka se nyt sama moottori oliskin. Sen takia se on 5kg kevyempi eskortissa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Etupalkin vahvistuksesta. Olikohan niin, että kaikki saumat umpinaisiksi ja semmoiset kolmiopalat vaaka-, ja pystytukien väliin?! Lisäksi tukivarsien kiinnitysreiät hiukan ylempänä kuin normaalipalkissa, että pyöräkulmat pysyy kohillaan. Näin muistelisin.
arska82 kirjoitti:Etupalkin vahvistuksesta. Olikohan niin, että kaikki saumat umpinaisiksi ja semmoiset kolmiopalat vaaka-, ja pystytukien väliin?! Lisäksi tukivarsien kiinnitysreiät hiukan ylempänä kuin normaalipalkissa, että pyöräkulmat pysyy kohillaan. Näin muistelisin.
Kaveri ainakin hitsas aikanaan just semmoset "RS-vahvikkeet". Iskarien yläpäähän vahvikepellit siihen päälle ja eturunkoaisoihin jonkinlaiset vahvikepalat johonkin siihen tulipellin ja aisojen väliin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Joo mullakin on kyllä eturunkoaisojen ja tulipellin väliin hitsattu kolmion muotoset tuet. Ja iskareitten yläpään kiinnitys pisteet on vahvistehitsattu.
Finnishclassicfordsin sivulla enemmänkin juttua tosta etupalkista,ja kuvia "originellista" 2l etupalkista,ja suomeen tuodut eskot pääsääntöisesti "HD" (Heavy Duty) koreja,eli ne vahvikkeet iskareitten yläpäissä..