Kaasuttimessakö?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Kaasuttimessakö?

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

Ite tullu ropattua hiukka vähemmän ton tekniikan kans ja varsinkin toi hifistely on yhtä ??? merkkiä.

Joka tapauksessa Taunuksessa Granadan 2,6 V6 ja joku Solexin kaasari.
Koneen ku ajaa lämpöseks alkaa nykimään ja paukkuun välil putkes.
Kylmänä kiihtyy ihan kivasti ku ryyppy on päällä.

Auto oli jokin aika sit pajalla, jossa huollettiin kaasari ja pelattiin suuttimilla seokset kuntoon.
Vika edelleenkin säilyi, eli ei pitäisi olla vikaa bensan saannissa.

En sit tiedä pitäiskö olla jotain rouheempaa kaasaria kiinni, kun tos on toi nokka kireä(309)?
Eli eikö suuttimilla sit pysty tarpeeks hakemaan oikeita arvoja.

Koneremppa on muuten tehty autoon täysin ja läpikäyty.

Olis helvetin hienoa jos sais tuon auton toimimaan niinkuin sen kuuluukin ja päästä tielle ilman prkl...moisia nykimisiä.

Uudenmaan alueella jos löytyis joku Klubilainen kenel vois vaik käydä näyttää vikaa ja sais apuja niin olis hienoa!
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Vaihda tulpat,johdot ja jakajan kansi?
Taunus Maximus =)
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

Janzamar kirjoitti:Vaihda tulpat,johdot ja jakajan kansi?
hmmm... mites ku kuitenkin ryypyllä toimii paremmin?
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Niiiiiiiiiin...eli olis kai sitten käyvinään laihalla tai ilmavuotoa jossain ehkäpä.
Epäilys olis kumminkin eniten sytkän puoleen ja ihan vaan siksi
kun se on niin yleistä..kärkivälit sun muut vaikuttaa kumminkin paljon.
En tiedä noista suuttimista sen kummempia ja paljonko tuo nokka voi haitata
että ryyppyä tarvii,onhan tuo tavallista että kun saa ajon kohdalleen
niin tyhjäkäynti on ongelmana ja päinvastoin.
Mutta kun putkessa paukkuu niin yleensä se sytkä on myöhäsellä.
Kaasarissa niin aikasella.
Eihän jakaja olis hampaalla pielessä?
Taunus Maximus =)
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

Jakaja ja sytkä on kohillaan vimpan päälle.

Joku muu siin on tuol kaasarin hifistely puolel ku vaan joku noit tietäis.
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mikäs Solex siinä sitten on?
Weberillähän noi ongelmat usein poistuu,mutta ei tuo Solexikaan niin huono ole,
herkempi vaan noitten roskien suhteen sun muuta.
Kaasarin jalassa pitäs olla koko merkattuna,tai sitten työntömitallakin
saa katottua mutta kaasarin taitaa joutua irrottamaan jo väkisinkin.
Taunus Maximus =)
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Milloin tuota nykimistä ja paukkumista ilmenee?
Tasakaasulla?
kiihdyttäessä?
jollakin nopeudella tai kierrosalueella?

Ryyppyn kanssa kun toimii, niin voisi tosiaan viitata bensapulaan. Mutta putkessa paukkuminen taas meinailee sitä bensa syttyy vasta pakoputkessa. Eli ei ole syttynyt normaalisti sylinterissä.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
foodismi-gt
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 13:28
Paikkakunta: punkalaidun

Viesti Kirjoittaja foodismi-gt »

kannattaa tarkistaa noi venttiilivälykset kuumana.jos vaikka kantaa pakovenat.
toinen tarkastus mitata puristuspaineet kuumana ,näkee vuotaako venttiilit.(kantaa tai palanut.lohjennut) :?:
kerran taunus AINA taunus !!!!!!! muutaman fordin voimalla??
Merlin
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 21:58

Viesti Kirjoittaja Merlin »

sytkä myöhäsellään- paukkuu putkessa , myös jakajan alipainesäädin?
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

20m kirjoitti:Milloin tuota nykimistä ja paukkumista ilmenee?
Tasakaasulla?
kiihdyttäessä?
jollakin nopeudella tai kierrosalueella?
Ilmenee tasakaasulla n.70km/h vauhdissa ja ylöspäin, sekä kiihdyttäessä paikaltaan ja vauhdista, kuin myös vapaalla kaasua annetaessa alkaa "röpöttämään".
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

foodismi-gt kirjoitti:kannattaa tarkistaa noi venttiilivälykset kuumana.jos vaikka kantaa pakovenat.
toinen tarkastus mitata puristuspaineet kuumana ,näkee vuotaako venttiilit.(kantaa tai palanut.lohjennut) :?:
Pitääpi muuten tarkistaa nuo venojen välykset myös.
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
_Ladee_
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 22:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja _Ladee_ »

itse vielä tekisin ton ohivuoto mittauksen, eikä sekään mahdotonta ole että vika löytyisi tulpista.. sierraan tuli joskus sama vika ilmojen lämmetessä, ku oli väärät lämpöarvot tulpissa..
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Muutamia arvailuja mahdollisista vian aiheuttajista: :roll:

-Virranjakajan alipainesäädön liikkuessa pätkii sytytys. voisi johtua huonosta maadoituksesta alipainesäätölevyn ja virranjakajan rungon välillä. Siellä yleensä on sellainen punottu johto niiden välillä.
-jos on kärjellinen sytytys, niin kärkien kärkiväli ei saisi olla suurempi kuin 0,4mm, jolloin voi pätkiä kaasuttaessa.
-tulppien kärkiväli liian suuri.
-sytytysennakot ei ole sopivia kireälle nokalle.
-Kaasuttimen (vaikka se onkin ammattilaisen huoltama) jompikumpi venturiputki voi olla löysällä. Hörppii ilmaa bensan sijasta hölskyessään.
-Roska kaasuttimessa.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

No perkeles sehän oli just toi virranjakajan alipainesäätimenkalvo paskana.
Ei työnnä ollenkaan sitä vipua mikä tulee säätimestä vaikka puhaltaa/imee ilmaa (menee läpi).

Tod.näk vika sitten löytyi, kun vain jostain saisin uuden/käytetyn tilalle.
Jos jollain on lojumassa tuo säädin tallin hyllyissä, niin ostan sen pois.

Kannassa pitäisi olla numero 563 kun virranjakajanmerkistä ei ole tietoa, eikä näkynyt virranjakajassa.

Ilmoitan vielä josko vika säilyy, jahka oon säätimen saanut paikalleen ja sytytyksen säädettyä.
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
tonik_81
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik_81 »

Janzamar kirjoitti:Mikäs Solex siinä sitten on?
Kaasarin jalassa pitäs olla koko merkattuna,tai sitten työntömitallakin
saa katottua mutta kaasarin taitaa joutua irrottamaan jo väkisinkin.
Solex 27/27 olin kattovinani.
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Vastaa Viestiin