Kaasuttimessakö?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kaasuttimessakö?
Ite tullu ropattua hiukka vähemmän ton tekniikan kans ja varsinkin toi hifistely on yhtä ??? merkkiä.
Joka tapauksessa Taunuksessa Granadan 2,6 V6 ja joku Solexin kaasari.
Koneen ku ajaa lämpöseks alkaa nykimään ja paukkuun välil putkes.
Kylmänä kiihtyy ihan kivasti ku ryyppy on päällä.
Auto oli jokin aika sit pajalla, jossa huollettiin kaasari ja pelattiin suuttimilla seokset kuntoon.
Vika edelleenkin säilyi, eli ei pitäisi olla vikaa bensan saannissa.
En sit tiedä pitäiskö olla jotain rouheempaa kaasaria kiinni, kun tos on toi nokka kireä(309)?
Eli eikö suuttimilla sit pysty tarpeeks hakemaan oikeita arvoja.
Koneremppa on muuten tehty autoon täysin ja läpikäyty.
Olis helvetin hienoa jos sais tuon auton toimimaan niinkuin sen kuuluukin ja päästä tielle ilman prkl...moisia nykimisiä.
Uudenmaan alueella jos löytyis joku Klubilainen kenel vois vaik käydä näyttää vikaa ja sais apuja niin olis hienoa!
Joka tapauksessa Taunuksessa Granadan 2,6 V6 ja joku Solexin kaasari.
Koneen ku ajaa lämpöseks alkaa nykimään ja paukkuun välil putkes.
Kylmänä kiihtyy ihan kivasti ku ryyppy on päällä.
Auto oli jokin aika sit pajalla, jossa huollettiin kaasari ja pelattiin suuttimilla seokset kuntoon.
Vika edelleenkin säilyi, eli ei pitäisi olla vikaa bensan saannissa.
En sit tiedä pitäiskö olla jotain rouheempaa kaasaria kiinni, kun tos on toi nokka kireä(309)?
Eli eikö suuttimilla sit pysty tarpeeks hakemaan oikeita arvoja.
Koneremppa on muuten tehty autoon täysin ja läpikäyty.
Olis helvetin hienoa jos sais tuon auton toimimaan niinkuin sen kuuluukin ja päästä tielle ilman prkl...moisia nykimisiä.
Uudenmaan alueella jos löytyis joku Klubilainen kenel vois vaik käydä näyttää vikaa ja sais apuja niin olis hienoa!
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Niiiiiiiiiin...eli olis kai sitten käyvinään laihalla tai ilmavuotoa jossain ehkäpä.
Epäilys olis kumminkin eniten sytkän puoleen ja ihan vaan siksi
kun se on niin yleistä..kärkivälit sun muut vaikuttaa kumminkin paljon.
En tiedä noista suuttimista sen kummempia ja paljonko tuo nokka voi haitata
että ryyppyä tarvii,onhan tuo tavallista että kun saa ajon kohdalleen
niin tyhjäkäynti on ongelmana ja päinvastoin.
Mutta kun putkessa paukkuu niin yleensä se sytkä on myöhäsellä.
Kaasarissa niin aikasella.
Eihän jakaja olis hampaalla pielessä?
Epäilys olis kumminkin eniten sytkän puoleen ja ihan vaan siksi
kun se on niin yleistä..kärkivälit sun muut vaikuttaa kumminkin paljon.
En tiedä noista suuttimista sen kummempia ja paljonko tuo nokka voi haitata
että ryyppyä tarvii,onhan tuo tavallista että kun saa ajon kohdalleen
niin tyhjäkäynti on ongelmana ja päinvastoin.
Mutta kun putkessa paukkuu niin yleensä se sytkä on myöhäsellä.
Kaasarissa niin aikasella.
Eihän jakaja olis hampaalla pielessä?
Taunus Maximus =)
Mikäs Solex siinä sitten on?
Weberillähän noi ongelmat usein poistuu,mutta ei tuo Solexikaan niin huono ole,
herkempi vaan noitten roskien suhteen sun muuta.
Kaasarin jalassa pitäs olla koko merkattuna,tai sitten työntömitallakin
saa katottua mutta kaasarin taitaa joutua irrottamaan jo väkisinkin.
Weberillähän noi ongelmat usein poistuu,mutta ei tuo Solexikaan niin huono ole,
herkempi vaan noitten roskien suhteen sun muuta.
Kaasarin jalassa pitäs olla koko merkattuna,tai sitten työntömitallakin
saa katottua mutta kaasarin taitaa joutua irrottamaan jo väkisinkin.
Taunus Maximus =)
Milloin tuota nykimistä ja paukkumista ilmenee?
Tasakaasulla?
kiihdyttäessä?
jollakin nopeudella tai kierrosalueella?
Ryyppyn kanssa kun toimii, niin voisi tosiaan viitata bensapulaan. Mutta putkessa paukkuminen taas meinailee sitä bensa syttyy vasta pakoputkessa. Eli ei ole syttynyt normaalisti sylinterissä.
Tasakaasulla?
kiihdyttäessä?
jollakin nopeudella tai kierrosalueella?
Ryyppyn kanssa kun toimii, niin voisi tosiaan viitata bensapulaan. Mutta putkessa paukkuminen taas meinailee sitä bensa syttyy vasta pakoputkessa. Eli ei ole syttynyt normaalisti sylinterissä.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
- foodismi-gt
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 13:28
- Paikkakunta: punkalaidun
Ilmenee tasakaasulla n.70km/h vauhdissa ja ylöspäin, sekä kiihdyttäessä paikaltaan ja vauhdista, kuin myös vapaalla kaasua annetaessa alkaa "röpöttämään".20m kirjoitti:Milloin tuota nykimistä ja paukkumista ilmenee?
Tasakaasulla?
kiihdyttäessä?
jollakin nopeudella tai kierrosalueella?
Taunus 2,6 V6 Coupé -72
Muutamia arvailuja mahdollisista vian aiheuttajista:
-Virranjakajan alipainesäädön liikkuessa pätkii sytytys. voisi johtua huonosta maadoituksesta alipainesäätölevyn ja virranjakajan rungon välillä. Siellä yleensä on sellainen punottu johto niiden välillä.
-jos on kärjellinen sytytys, niin kärkien kärkiväli ei saisi olla suurempi kuin 0,4mm, jolloin voi pätkiä kaasuttaessa.
-tulppien kärkiväli liian suuri.
-sytytysennakot ei ole sopivia kireälle nokalle.
-Kaasuttimen (vaikka se onkin ammattilaisen huoltama) jompikumpi venturiputki voi olla löysällä. Hörppii ilmaa bensan sijasta hölskyessään.
-Roska kaasuttimessa.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Virranjakajan alipainesäädön liikkuessa pätkii sytytys. voisi johtua huonosta maadoituksesta alipainesäätölevyn ja virranjakajan rungon välillä. Siellä yleensä on sellainen punottu johto niiden välillä.
-jos on kärjellinen sytytys, niin kärkien kärkiväli ei saisi olla suurempi kuin 0,4mm, jolloin voi pätkiä kaasuttaessa.
-tulppien kärkiväli liian suuri.
-sytytysennakot ei ole sopivia kireälle nokalle.
-Kaasuttimen (vaikka se onkin ammattilaisen huoltama) jompikumpi venturiputki voi olla löysällä. Hörppii ilmaa bensan sijasta hölskyessään.
-Roska kaasuttimessa.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
No perkeles sehän oli just toi virranjakajan alipainesäätimenkalvo paskana.
Ei työnnä ollenkaan sitä vipua mikä tulee säätimestä vaikka puhaltaa/imee ilmaa (menee läpi).
Tod.näk vika sitten löytyi, kun vain jostain saisin uuden/käytetyn tilalle.
Jos jollain on lojumassa tuo säädin tallin hyllyissä, niin ostan sen pois.
Kannassa pitäisi olla numero 563 kun virranjakajanmerkistä ei ole tietoa, eikä näkynyt virranjakajassa.
Ilmoitan vielä josko vika säilyy, jahka oon säätimen saanut paikalleen ja sytytyksen säädettyä.
Ei työnnä ollenkaan sitä vipua mikä tulee säätimestä vaikka puhaltaa/imee ilmaa (menee läpi).
Tod.näk vika sitten löytyi, kun vain jostain saisin uuden/käytetyn tilalle.
Jos jollain on lojumassa tuo säädin tallin hyllyissä, niin ostan sen pois.
Kannassa pitäisi olla numero 563 kun virranjakajanmerkistä ei ole tietoa, eikä näkynyt virranjakajassa.
Ilmoitan vielä josko vika säilyy, jahka oon säätimen saanut paikalleen ja sytytyksen säädettyä.
Taunus 2,6 V6 Coupé -72