Colognen virittely

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Joo monta konetta on tullut niputettua noilla payen tiivisteillä ja on pitäneet.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

tanari kirjoitti:Itellä oli edellisessä taunuksessa kiva 2.8

kentcams v6t31 nokka(ei saa päästöistä läpi ilman venttiilivälyskeplottelua)
kentcams venttiilijouset mitkä on tarkoitettu tähän nokkasarjaan.
compcams teräsjakopää
11.5:1 puristusuhde
uudet männät 1mm ylikoossa
tasapainotettu
5.5kilonen teräsvauhtipyörä
eka vakiokansilla sitten myöhemmin siihen vaihtu portatut

meni ihan ok:sti

bensansyötöstä huolehti 1kpl dellorto DHLA VAAKAimu kaasuttimia 2.8koneen kaasari-imusarjan päälle tehdyn adapterin kanssa.

saa epätasasen hienon tyhjäkäynnin ja ihan ok tehot. 190hv

video aiheesta.Toinen video

Sattuisitko muistamaan minkäkokoisilla suuttimilla ja kurkulla sait parhaiten toimimaan. ?

-vk-
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sitä oon ihmetelly, miten tuo yksi 40mm lortto riittää tuolle 2,8l ja 190hv tehoille? :shock: Kun vertaa johonkin 1,6 kenttiin ja kahteen 40mm tuplaan.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Herkko kirjoitti:Eli kaasari 2.8=135hp.
Ruiskumalli 150hp.

Eli väittäisin että peruskoneen erona
ei ole kun ii myllyn kireämpi nokka,
jos ei polttoaineen syöttötapaa oteta huomioon.

Ja vakiokoneessa ei mäntä tiedä,että
tuleeko kaso ruiskusta vai kaasarin
välittämänä.

Vielä:2.8 ii,johon asennetaan kaasari,
on tuo 150 hp.
Selitäppäs Herkku-Herkko sitten miksi 2.8i koneeseen saa +15hv paremmalla imusarjalla joka syöttää enemmän ilmaa ? ;) Ja Autodata muuten ilmoittaa 2.8i koneille huikeita eroja min 145hv (joku Sierra) ja max 160hv (Capri)...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taco kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Eli kaasari 2.8=135hp.
Ruiskumalli 150hp.

Eli väittäisin että peruskoneen erona
ei ole kun ii myllyn kireämpi nokka,
jos ei polttoaineen syöttötapaa oteta huomioon.

Ja vakiokoneessa ei mäntä tiedä,että
tuleeko kaso ruiskusta vai kaasarin
välittämänä.

Vielä:2.8 ii,johon asennetaan kaasari,
on tuo 150 hp.
Selitäppäs Herkku-Herkko sitten miksi 2.8i koneeseen saa +15hv paremmalla imusarjalla joka syöttää enemmän ilmaa ? ;) Ja Autodata muuten ilmoittaa 2.8i koneille huikeita eroja min 145hv (joku Sierra) ja max 160hv (Capri)...
:) Varmaan siksi,kun se imusarja on parempi :wink:
Avatar
raimo
Viestit: 500
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

http://www.tickfordportal.co.uk/capripo ... .php?t=643

ja lainaus ko. linkistä:

"Steve, reason i converted it to carb was basically cos i wanted to do something different with the engine,
having had it on the rolling road, it hasnt lost any power, A. it seems to pull better from lower down,
and B. it doesnt run out of "oomph" as much as the injection system does at high revs."
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.

Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.

Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Sultzi kirjoitti:Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.

Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.

Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
Jos en väärin muista,niin Natulilla oli jossain välissä kai
2.3 koneessa 2.6 kampura tai jotenkin tuohon suuntaan ainakin.
Kumminkin oli sitten tilavuus isompi ja merkit kai sitten 2.3 päällepäin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sultzi kirjoitti:Suunnitelmat uusiksi, näillä näkymin sitten 2,6l v6 tulossa, tehot kun siinä riittävät ilman mitään keplottelua.

Missä tuota konetta on ollut? Onko sama rakenne ja näkö kuin 2,0l 2,3l ja 2,8l v6? Passaakohan 2,8l kampiakseli tähän kuinka helposti? Saisi iskua n. 2mm lisää ja samalla sitä tilavuutta.

Edit: Konetta ollu 26m taunuksessa, capreissa ja granadassa..
Sama lohko kuin 2.3! Kampura ja männät vaan erilaiset.
2.8 kampura käy ja siihen "Kuplan" mahlet kaveriksi.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Se olisi tuolla 2,8 kampiakselilla ja kuplan 90,5mm männillä n. 2,7l.

Mikähän on turvallinen kierrosraja tuolla v6:sella? Jossain 6000 kieppeillä vakiokangilla kiilloitettuna? Mitkähän kannet olis hyvät, eli missä on parhaat lähtökohdat? Puristuksia tietysti nostetaan lähelle 11:1.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sultzi kirjoitti:Se olisi tuolla 2,8 kampiakselilla ja kuplan 90,5mm männillä n. 2,7l.

Mikähän on turvallinen kierrosraja tuolla v6:sella? Jossain 6000 kieppeillä vakiokangilla kiilloitettuna? Mitkähän kannet olis hyvät, eli missä on parhaat lähtökohdat? Puristuksia tietysti nostetaan lähelle 11:1.
Kai ne 2.6:n omat kannet kanavat siistittynä ois aika hyvät.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin ajattelinkin. Onko kansien kanavissa jotain erikoisia kompastuskiviä, vai selviääkö vain perus porttauksella (venttiiliohjurien kohdat muotoilla, kanavat mahdollisimman jouheviksi, sekä venttiileihin myös pieni muokkaus)?
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Kannattaa kattoa niistä kansista onko venttiilit uponneet istukoihin.
Kaikki noi V6 kannet on samaa saissea eli hieman muotoilemalla ja portaamalla niistä saa kohtuulliset.
Ruisku 2.8 / benssa 2.8 kansissa on eroa, että ruiskun pakopuolellea on paikat joillekkin 'saastekikkareille'
jotka kannattaa hioa pois..
2.6 kansista saa kohtuu helpolla samaa kokoluokkaa kuin 2.8 ja siihen päälle venttiilin suurennustyöt niin ihan hyvät kannet tulee.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Menen huomenna Peltosen juttusille kansien kanssa, katotaan mitä sanoopi :)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kun isompaa tekee niin kannattaa seetitkin vaihtaa että kestää paremmin lyijytöntä...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin