kannattaako koneremontti?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

kannattaako koneremontti?

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

nyt se keksi taas ruveta vittuileen, kaamee röpötys,kaikki tulpat litimärkiä öljystä paitsi 1, puristuspaineet 7.5, 6.5, 6 ja 5,5 vissii pakovenat päätti sulaa kanteen ties mitä muuta kannattaako rempata konetta vai ostaako suoraan toisen moottorin mikä kestää seuraavat 10 vuotta tai 3 viikkoo? löytys nurkista viilattu kansi josta pitäis vaan raapasta seetit puhtaiks niin olis kansi mutta kuinka noi lohkojen poraus? maksaa 6x taunuksen verran?
plaaah aamulla tolla töihin, kyllä se sen verran jaksaa käydä
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Ei kannata. :lol:
Osta multa kone, tärkeämpiä tietoja tuolla ostaa/myy foorumissa ja hinnasta päästään varmaan sopuun :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Niin... rahojaan siitä ei saa kyllä ikinä pois, mutta mistäpä saisi näissä piireissä. Mutta kun kerralla laittaa hyvän/hyvin, niin saattaa säästyä muutamalta "turhalta" operaatiolta.

Nim. 3. kone menossa... ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Taco kirjoitti:Niin... rahojaan siitä ei saa kyllä ikinä pois, mutta mistäpä saisi näissä piireissä. Mutta kun kerralla laittaa hyvän/hyvin, niin saattaa säästyä muutamalta "turhalta" operaatiolta.

Nim. 3. kone menossa... ;)
niin ja siinä samalla oppii ja voi jakaa kustannuksia eri kuukausille.

-vk-
Kaizu_k
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Loka 2005, 19:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k »

miks ei? tottakai pitää säylyttää klassikoit ja jos itellään pitää ni kai sitä voi laittaa ja sit laittaa hyvin ni ei tarvii 400000km tehä kone remonttii... itellään kone remontti menos ja jos sais vähän lisää hp... :lol: mut kohan sais vain rahaa tienattuu et sais osii...
ex sierra xr4x4
sierra rs cosworth 4x4
Japu

Viesti Kirjoittaja Japu »

Heh.. Jos fordin vanhoilla koneilla pääsee 400000 ilman mitään ylimäärästä kolinaa / remppaa (lukuunottamatta huoltoa) niin se on jo jonkin sortin ihme.. :)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Japu kirjoitti:Heh.. Jos fordin vanhoilla koneilla pääsee 400000 ilman mitään ylimäärästä kolinaa / remppaa (lukuunottamatta huoltoa) niin se on jo jonkin sortin ihme.. :)
Elä naura,tiedän -70 vuosimallin
Ford pikkulohkon jolla ajettu 500 000
ja käy kun kello.
Ja toisen vielä pienemmän lohkon,
eli 2.0 oharin,jolla ajettu vähän
YLI 400 000 sekin käytössä ja toimii.
:wink:
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kateelliset ne naureskelee
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Japu kirjoitti:Heh.. Jos fordin vanhoilla koneilla pääsee 400000 ilman mitään ylimäärästä kolinaa / remppaa (lukuunottamatta huoltoa) niin se on jo jonkin sortin ihme.. :)
2.4/2.9 scorppareilla järistään on ajettu 400000.
Tosin skorpparesita hajosi matkamittari yleensä ennen 200000 ja sitten toimi miten sattuu.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kone remontti ei kannata ikinä, se aina paisuu ja paisuu, samalla ku otat sen koneen pois nii putsaat konehuoneen, hiot, hitsaat, maalaat, siirrät akun konttiin, uusit puslat, iskarit, kaikki kuluvat osat, johtosarjan, umpiot, laitat ruiskun kaasarin tilalle, vedät bensalinjaa, sit ei vakio nokka käy, vaihdat virinokkaa ja sitä rataa, sit menee fyrkkaa ihan sikana :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: :lol: :lol:
Taunus Maximus =)
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Mikä kannattaa mikä ei? Kuitenkin meinasin vaihtaa 1.6l tilalle 2l.ja tietenkin vähän piristää sitä.Sitähän ei tiedä mitä vielä lisäksi keksii.Mutta eikös TAUNUKSEN pitäminen tarkoita jonkin sorttista ikuista projektia.Olen ajanut nykyisellä koneella 100 000km ilman ongemia,joten alkaa tekemisen puute vaivata.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

cologne kirjoitti:
2.4/2.9 scorppareilla järistään on ajettu 400000.
Tosin skorpparesita hajosi matkamittari yleensä ennen 200000 ja sitten toimi miten sattuu.
No mutta. Nimimerkkisi mukaisilla kuutosillahan on ajettu monesti yli puoli miljoonaa...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

no se nyt riippuu ihan miten autoa huolletaan. Esim. tiedän ainakin yhen 123-koppasen mesen, jossa jo 1,5 miljoonaa mittarissa ilman yhtään koneremonttia.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:no se nyt riippuu ihan miten autoa huolletaan. Esim. tiedän ainakin yhen 123-koppasen mesen, jossa jo 1,5 miljoonaa mittarissa ilman yhtään koneremonttia.
epäilempä ettei yhtään?luulisi jo venakoneiston rempatun.eikä voi enää olla kovin tiivis moottorinkaan.entä laakerit/laakeriliuskat?en usko jollei ole faktaa esitttää.tosin jos mootorin vaihtaa sitä eikai lueta koneremontiksi
Vastaa Viestiin