kannattaako koneremontti?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kannattaako koneremontti?
nyt se keksi taas ruveta vittuileen, kaamee röpötys,kaikki tulpat litimärkiä öljystä paitsi 1, puristuspaineet 7.5, 6.5, 6 ja 5,5 vissii pakovenat päätti sulaa kanteen ties mitä muuta kannattaako rempata konetta vai ostaako suoraan toisen moottorin mikä kestää seuraavat 10 vuotta tai 3 viikkoo? löytys nurkista viilattu kansi josta pitäis vaan raapasta seetit puhtaiks niin olis kansi mutta kuinka noi lohkojen poraus? maksaa 6x taunuksen verran?
plaaah aamulla tolla töihin, kyllä se sen verran jaksaa käydä
plaaah aamulla tolla töihin, kyllä se sen verran jaksaa käydä
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
miks ei? tottakai pitää säylyttää klassikoit ja jos itellään pitää ni kai sitä voi laittaa ja sit laittaa hyvin ni ei tarvii 400000km tehä kone remonttii... itellään kone remontti menos ja jos sais vähän lisää hp...
mut kohan sais vain rahaa tienattuu et sais osii...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ex sierra xr4x4
sierra rs cosworth 4x4
sierra rs cosworth 4x4
Elä naura,tiedän -70 vuosimallinJapu kirjoitti:Heh.. Jos fordin vanhoilla koneilla pääsee 400000 ilman mitään ylimäärästä kolinaa / remppaa (lukuunottamatta huoltoa) niin se on jo jonkin sortin ihme..
Ford pikkulohkon jolla ajettu 500 000
ja käy kun kello.
Ja toisen vielä pienemmän lohkon,
eli 2.0 oharin,jolla ajettu vähän
YLI 400 000 sekin käytössä ja toimii.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
2.4/2.9 scorppareilla järistään on ajettu 400000.Japu kirjoitti:Heh.. Jos fordin vanhoilla koneilla pääsee 400000 ilman mitään ylimäärästä kolinaa / remppaa (lukuunottamatta huoltoa) niin se on jo jonkin sortin ihme..
Tosin skorpparesita hajosi matkamittari yleensä ennen 200000 ja sitten toimi miten sattuu.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
kone remontti ei kannata ikinä, se aina paisuu ja paisuu, samalla ku otat sen koneen pois nii putsaat konehuoneen, hiot, hitsaat, maalaat, siirrät akun konttiin, uusit puslat, iskarit, kaikki kuluvat osat, johtosarjan, umpiot, laitat ruiskun kaasarin tilalle, vedät bensalinjaa, sit ei vakio nokka käy, vaihdat virinokkaa ja sitä rataa, sit menee fyrkkaa ihan sikana ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
matalan pudjetin kulkineet...
Mikä kannattaa mikä ei? Kuitenkin meinasin vaihtaa 1.6l tilalle 2l.ja tietenkin vähän piristää sitä.Sitähän ei tiedä mitä vielä lisäksi keksii.Mutta eikös TAUNUKSEN pitäminen tarkoita jonkin sorttista ikuista projektia.Olen ajanut nykyisellä koneella 100 000km ilman ongemia,joten alkaa tekemisen puute vaivata.
epäilempä ettei yhtään?luulisi jo venakoneiston rempatun.eikä voi enää olla kovin tiivis moottorinkaan.entä laakerit/laakeriliuskat?en usko jollei ole faktaa esitttää.tosin jos mootorin vaihtaa sitä eikai lueta koneremontiksiAnonymous kirjoitti:no se nyt riippuu ihan miten autoa huolletaan. Esim. tiedän ainakin yhen 123-koppasen mesen, jossa jo 1,5 miljoonaa mittarissa ilman yhtään koneremonttia.