pakkanen...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
taunushan räjähti käyntiin -21 ilman mitään ongelmia! ehkä piti vähän meteliä kun johto ei ylettäny lohkolämppäristä tolppaan asti :? tekniikanluovuttajaksi hommattu iS sierra taas ei pukahtanutkaat, ei vissiin '86 vielä niin hyvä kylmäkäynnistyspiiri tai jotain, se vaati 2h johdossa jonka jälkeen hörähti ihan normaalisti. se tossa ruiskussa on parasta että se jaksaa vetää vaikka olisi kuinka kylmä, tuppas tanarin vähän nykiä ennen ku lämpes
Sytkä kohdallaan, Mobil 1 5W-50 -öljyt, VV-kaasuttimessa säädöt kohdallaan ja termostaattiohjattu imuilman esilämmitys toimii Lähtee nätisti käyntiin ja hyvin vetää nykimättä kylmänäkin. Pakkasta noin -22 astetta, lämpöä pukkaa sisälle ja kaikki lasit kirkkainajanzamar kirjoitti: sytkä aikasella,liian paksut öljyt eikä tolppa-paikkaakaan.
eikä mitään toivoa käyntiin ..
Tänään oli eka kerta ku joutu pidempää sahailee kun duunissa ei ole tolppapaikkaa. Uusi akku onneks jakso vääntää. Öljyt jotai halpaa puolisynteettistä.
Joka puolelta vihelsi, kahisi ja rutisi. Loota jäässä, kuten myös ohjaus... Käsijarru jumissa. Vedot puuttu. Hetken lämmettyään liikkukin sitten normaalisti. Lämpöä saisi tulla enemmänkin mutta tuollakin pärjää.
Tolpasta lähtee samantien iloisesti. Kyllä tää tästä, pino laakereita taitaa kyllä mennä vaihtoon.
Joka puolelta vihelsi, kahisi ja rutisi. Loota jäässä, kuten myös ohjaus... Käsijarru jumissa. Vedot puuttu. Hetken lämmettyään liikkukin sitten normaalisti. Lämpöä saisi tulla enemmänkin mutta tuollakin pärjää.
Tolpasta lähtee samantien iloisesti. Kyllä tää tästä, pino laakereita taitaa kyllä mennä vaihtoon.
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Audi 80 2.0E -91 b4
ite vaihtelin vasta eilen scorppariin uuden filtterin ja täyssynteettiset koneeseen. Tuo IS-mylly kyllä yleensä lähtee käyntiin, vaikka kuinka kova pakkanen ois, jos vaan startti jaksaa pyörittää. Tuokin lähtee kun palmun alta, vaikka tänäkin aamuna oli -26°C. Puolikin kierrosta jos kunnolla pyörähtää, niin se on tulilla. ja kouluun ajellessa jo ~2 minuutin ajamisen jälkeen puhalti kuumaa ilmaa. Penkinlämmitin kruunaa kaiken
Entinen 2.0 V6 tanikka lähti vielä -29°C tulille pakkasesta, mutta motarilla hävis nokkapyörästä hampaat, ku ei 10w-30 öljyt oikein voidelleet nokkaa tai venttiilikoneistoa, vaan liimasivat ne kiinni
Entinen 2.0 V6 tanikka lähti vielä -29°C tulille pakkasesta, mutta motarilla hävis nokkapyörästä hampaat, ku ei 10w-30 öljyt oikein voidelleet nokkaa tai venttiilikoneistoa, vaan liimasivat ne kiinni
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Tai siis ei liimannu tarpeeks kovin, ku lähti hampaat...Viipo kirjoitti:mutta motarilla hävis nokkapyörästä hampaat, ku ei 10w-30 öljyt oikein voidelleet nokkaa tai venttiilikoneistoa, vaan liimasivat ne kiinni
Hoh hoijaa..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Ei lämppärin kierto mene missään autossa termostaatin kautta.jhiukka kirjoitti:Niin kiertääkö se lämppärin kennolle tuleva vesi termostaatin kautta tanarissa? Itse olen kattellut että ei kiertäis koska sehän tulee lämmittämästä imusarjaa sinne kennolle ja painelee siitä vesipumpulle. Lämmintäkin alkaa pukkaamaan lähes välittömästi kun koneen käynnistää eikä mun mielestä termostaatti voi heti olla auki...
-26C tais olla mittarissa ku poksautin käyntiin tänä aamuna ilman mitään ongelmia, eli ekalla lähti. Sisällä Mobil ygöset. Ompahan Tanessakin kerrankin jäykkä alusta ja penkit Motarilla vähän ihmetytti et miten on noin vaihdelaatikon ja perän öljyt jumissa kun ei millään meinannu kiihtyä. Perille kun pääsin niin totesin vaan et juu, kannattas muuten vissiin ottaa se käsijarruki pois päältä
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-32°C ja iloisesti pamahtaa tuo yli 360tkm ajettu ohari tulille, kuin palmun alta. Tosin eilissäaamuna luovutti vanha exiden reuhka, niin kävin sijottamassa uuteen boshin silveriin... 90e meni, mutta sen verran leveempi hymy naamalla saapi iskeä näillä pakkasilla vaan koslan tulille, ku kaverit metästää apuvirtaa japsikotteroihinsa koulun pihalla
Aamusin huomattavasti vähemmän nousee vitutuskäyräkin ku ei tarvi miettiä, että lähtisköhän se nyt käyntiin vai ei, ku ei ollu sitten roikassa...
Aamusin huomattavasti vähemmän nousee vitutuskäyräkin ku ei tarvi miettiä, että lähtisköhän se nyt käyntiin vai ei, ku ei ollu sitten roikassa...
- surinasussu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Joulu 2005, 00:27
- Paikkakunta: Viiala
Pakkanen...
:twisted: Ja naisnäkökulmaa! Harrasteauto=käyttöauto asenteella kenguroitiin edellisviikko Taneni kanssa töihin. Tolppapaikkaa ei ole, eikä ryyppyä, joten eiku parkkiksella konepelti ylös, akka sen alle, ilmanputsari irti (oli homman nopeuttamiseksi ruuveistaan irti koko ajan) ja eiku käsipelillä weberistä läppää heilumaan.. Ja räjähtihän se p.kele käyntiin. Työkaverit juoksi kaapeleiden kanssa 90-luvun kosliaan käynnistään, kun tämä tytsy huristeli vanhuksellaan kotio! Noh, sitten tuli perjantai-aamu, -27 ja akku sanoi wow-wow, siihen loppui se lysti. Nyt on Tane teloil, rakennellaan auton sisäpuolelta toimivaa käsiryyppyä ja odotellaan lauhempia kelejä. Mutta tätä minä sanon talviautourheiluksi, heh heh!
Käyttis: Mondeo 1.8 farkku vm. 97
Ikuisuus projekti: Taunus L 2D 2.0 ´73 (tulossa vuonna 2026 )
Kaksipyöräinen: AJS Sapphire SS vm. 65
Ikuisuus projekti: Taunus L 2D 2.0 ´73 (tulossa vuonna 2026 )
Kaksipyöräinen: AJS Sapphire SS vm. 65
Re: Pakkanen...
Itsekkin omistanu tanen jossei ollut ryyppyä.Useita kertoja vain kaasunpumppausta ja tane tulille.surinasussu kirjoitti::twisted: Ja naisnäkökulmaa! Harrasteauto=käyttöauto asenteella kenguroitiin edellisviikko Taneni kanssa töihin. Tolppapaikkaa ei ole, eikä ryyppyä, joten eiku parkkiksella konepelti ylös, akka sen alle, ilmanputsari irti (oli homman nopeuttamiseksi ruuveistaan irti koko ajan) ja eiku käsipelillä weberistä läppää heilumaan.. Ja räjähtihän se p.kele käyntiin. Työkaverit juoksi kaapeleiden kanssa 90-luvun kosliaan käynnistään, kun tämä tytsy huristeli vanhuksellaan kotio! Noh, sitten tuli perjantai-aamu, -27 ja akku sanoi wow-wow, siihen loppui se lysti. Nyt on Tane teloil, rakennellaan auton sisäpuolelta toimivaa käsiryyppyä ja odotellaan lauhempia kelejä. Mutta tätä minä sanon talviautourheiluksi, heh heh!