pakkanen...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Älä ota sitä niin punasesti :lol:
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

asennekysymys ottaako punasenvalon vakavasti :lol:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no..? miten on taunukset toimineet?
oma ei suostu mihinkään.. :roll:
kev...vääm..mäl..lä...
Taunus Maximus =)
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

taunushan räjähti käyntiin -21 ilman mitään ongelmia! ehkä piti vähän meteliä kun johto ei ylettäny lohkolämppäristä tolppaan asti :? tekniikanluovuttajaksi hommattu iS sierra taas ei pukahtanutkaat, ei vissiin '86 vielä niin hyvä kylmäkäynnistyspiiri tai jotain, se vaati 2h johdossa jonka jälkeen hörähti ihan normaalisti. se tossa ruiskussa on parasta että se jaksaa vetää vaikka olisi kuinka kylmä, tuppas tanarin vähän nykiä ennen ku lämpes :)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:) sytkä aikasella,liian paksut öljyt eikä tolppa-paikkaakaan.
eikä mitään toivoa käyntiin :lol: ..katotaan kunhan saa laitettua sitten kun on pakkaset lauhtunu,josko seuraavilla pakkasilla lähtis vähän paremmin.nyt en edes viitti kokeilla käyntiin hetkeen.
Taunus Maximus =)
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

janzamar kirjoitti::) sytkä aikasella,liian paksut öljyt eikä tolppa-paikkaakaan.
eikä mitään toivoa käyntiin :lol: ..
Sytkä kohdallaan, Mobil 1 5W-50 -öljyt, VV-kaasuttimessa säädöt kohdallaan ja termostaattiohjattu imuilman esilämmitys toimii :) Lähtee nätisti käyntiin ja hyvin vetää nykimättä kylmänäkin. Pakkasta noin -22 astetta, lämpöä pukkaa sisälle ja kaikki lasit kirkkaina :)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Tänään oli eka kerta ku joutu pidempää sahailee kun duunissa ei ole tolppapaikkaa. Uusi akku onneks jakso vääntää. Öljyt jotai halpaa puolisynteettistä.

Joka puolelta vihelsi, kahisi ja rutisi. Loota jäässä, kuten myös ohjaus... Käsijarru jumissa. Vedot puuttu. Hetken lämmettyään liikkukin sitten normaalisti. Lämpöä saisi tulla enemmänkin mutta tuollakin pärjää.

Tolpasta lähtee samantien iloisesti. Kyllä tää tästä, pino laakereita taitaa kyllä mennä vaihtoon.
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ite vaihtelin vasta eilen scorppariin uuden filtterin ja täyssynteettiset koneeseen. Tuo IS-mylly kyllä yleensä lähtee käyntiin, vaikka kuinka kova pakkanen ois, jos vaan startti jaksaa pyörittää. Tuokin lähtee kun palmun alta, vaikka tänäkin aamuna oli -26°C. Puolikin kierrosta jos kunnolla pyörähtää, niin se on tulilla. ja kouluun ajellessa jo ~2 minuutin ajamisen jälkeen puhalti kuumaa ilmaa. Penkinlämmitin kruunaa kaiken :P

Entinen 2.0 V6 tanikka lähti vielä -29°C tulille pakkasesta, mutta motarilla hävis nokkapyörästä hampaat, ku ei 10w-30 öljyt oikein voidelleet nokkaa tai venttiilikoneistoa, vaan liimasivat ne kiinni :P
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Viipo kirjoitti:mutta motarilla hävis nokkapyörästä hampaat, ku ei 10w-30 öljyt oikein voidelleet nokkaa tai venttiilikoneistoa, vaan liimasivat ne kiinni :P
Tai siis ei liimannu tarpeeks kovin, ku lähti hampaat... :lol:
Hoh hoijaa.. :)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jhiukka kirjoitti:Niin kiertääkö se lämppärin kennolle tuleva vesi termostaatin kautta tanarissa? Itse olen kattellut että ei kiertäis koska sehän tulee lämmittämästä imusarjaa sinne kennolle ja painelee siitä vesipumpulle. Lämmintäkin alkaa pukkaamaan lähes välittömästi kun koneen käynnistää eikä mun mielestä termostaatti voi heti olla auki...
Ei lämppärin kierto mene missään autossa termostaatin kautta.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

-26C tais olla mittarissa ku poksautin käyntiin tänä aamuna ilman mitään ongelmia, eli ekalla lähti. Sisällä Mobil ygöset. Ompahan Tanessakin kerrankin jäykkä alusta ja penkit :) Motarilla vähän ihmetytti et miten on noin vaihdelaatikon ja perän öljyt jumissa kun ei millään meinannu kiihtyä. Perille kun pääsin niin totesin vaan et juu, kannattas muuten vissiin ottaa se käsijarruki pois päältä :lol:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Tane71
Viestit: 42
Liittynyt: 03 Syys 2005, 01:17
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tane71 »

Helpottaa muuten kummasti. Tossa syksyllä kun sain oman koslan pihaan ja siinä kaverin kans ajeltii ja mietittiin kun alko kulkee niin nuhasesti, oltiin kans unohdettu kässäri päälle :oops: oli meinaan rummut kuumina.
Viipo_

Viesti Kirjoittaja Viipo_ »

-32°C ja iloisesti pamahtaa tuo yli 360tkm ajettu ohari tulille, kuin palmun alta. Tosin eilissäaamuna luovutti vanha exiden reuhka, niin kävin sijottamassa uuteen boshin silveriin... 90e meni, mutta sen verran leveempi hymy naamalla saapi iskeä näillä pakkasilla vaan koslan tulille, ku kaverit metästää apuvirtaa japsikotteroihinsa koulun pihalla :P
Aamusin huomattavasti vähemmän nousee vitutuskäyräkin ku ei tarvi miettiä, että lähtisköhän se nyt käyntiin vai ei, ku ei ollu sitten roikassa...
Avatar
surinasussu
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Joulu 2005, 00:27
Paikkakunta: Viiala

Pakkanen...

Viesti Kirjoittaja surinasussu »

:twisted: Ja naisnäkökulmaa! Harrasteauto=käyttöauto asenteella kenguroitiin edellisviikko Taneni kanssa töihin. Tolppapaikkaa ei ole, eikä ryyppyä, joten eiku parkkiksella konepelti ylös, akka sen alle, ilmanputsari irti (oli homman nopeuttamiseksi ruuveistaan irti koko ajan) ja eiku käsipelillä weberistä läppää heilumaan.. Ja räjähtihän se p.kele käyntiin. Työkaverit juoksi kaapeleiden kanssa 90-luvun kosliaan käynnistään, kun tämä tytsy huristeli vanhuksellaan kotio! Noh, sitten tuli perjantai-aamu, -27 ja akku sanoi wow-wow, siihen loppui se lysti. Nyt on Tane teloil, rakennellaan auton sisäpuolelta toimivaa 8) käsiryyppyä ja odotellaan lauhempia kelejä. :cry: Mutta tätä minä sanon talviautourheiluksi, heh heh!
Käyttis: Mondeo 1.8 farkku vm. 97
Ikuisuus projekti: Taunus L 2D 2.0 ´73 (tulossa vuonna 2026 :peukku: )
Kaksipyöräinen: AJS Sapphire SS vm. 65
REPA

Re: Pakkanen...

Viesti Kirjoittaja REPA »

surinasussu kirjoitti::twisted: Ja naisnäkökulmaa! Harrasteauto=käyttöauto asenteella kenguroitiin edellisviikko Taneni kanssa töihin. Tolppapaikkaa ei ole, eikä ryyppyä, joten eiku parkkiksella konepelti ylös, akka sen alle, ilmanputsari irti (oli homman nopeuttamiseksi ruuveistaan irti koko ajan) ja eiku käsipelillä weberistä läppää heilumaan.. Ja räjähtihän se p.kele käyntiin. Työkaverit juoksi kaapeleiden kanssa 90-luvun kosliaan käynnistään, kun tämä tytsy huristeli vanhuksellaan kotio! Noh, sitten tuli perjantai-aamu, -27 ja akku sanoi wow-wow, siihen loppui se lysti. Nyt on Tane teloil, rakennellaan auton sisäpuolelta toimivaa 8) käsiryyppyä ja odotellaan lauhempia kelejä. :cry: Mutta tätä minä sanon talviautourheiluksi, heh heh!
Itsekkin omistanu tanen jossei ollut ryyppyä.Useita kertoja vain kaasunpumppausta ja tane tulille.
Vastaa Viestiin