Kutosen taka stefa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Ei pidä, ei :evil:
Tässä ja edellisessä koneessa sama vika.
Ohjeitten mukaan asennettu, muttaa sieltä akselin välistä vaan tirskuu.
Tarttis vähän vinkkiä.
hamis
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja hamis »

Onko akseliin kulunut ura?
96taunus
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Eipä ole kulumaa.
Voisko liika öljy aiheuttaa tota.
Tai olisko kone liikaa takakenossa.
Vermilion
Viestit: 1649
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla vasta 3s stefa ei vuotannu.... aika monenlaista kaupan, kannattaa vilkaista vaikka rockautosta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Eli mulle on sattunut ne huonommat.
Tiivistesarjan mukana tulleita. Yksi haettu erikseen motonetista. Taisi toinen tiivistesarjakin olla motonetista.
Oranssin värinen nyt paikallaan. Ruskea taisi olla joskus. Valmistajista ei tietoa.
Katoin noi rock auton stefat. Vitonia ja kumia tarjotaan, hinta haitari melkoinen. Mistä noistakin tietää mikä toimii. Ilmeisesti kaikissa ei ole vasemman käden "kierrettä".
veeqs
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Omissa romuissa olen suosinut Viton versiota, jos vain on ollut saatavilla.
Jos vain on mennyt ehjänä tiiviste paikoillaan on öljyt pysyneet siitä kohti sisällä. Laitan vaseliinia sisäjousen koloon vaikka olisi työkalu asennukseen, ja jos joutuu naputtelemaan tiivisteen, niin vaseliini estää jousen pois lähtemisen kolosta.
Joskun on asennuskämmien johdosta uudet tiivisteet loppuneet niin käyttänyt vanhaa. Tässä tapauksessa kiristin sisäjousta. Tämä tapahtuu kiertämällä jousta tumman kohdan kahtapuolen, normikierre. Laskin kierrokset, lyhensin pari milliä naaraspuolelta ja kiersin takaisin kasaan. Tämä viritys kesti seuraavaan remonttiin :lol:

Mutta nykyään tahtoo olla aikalailla kaikki vanhempien vehkeiden tiivisteet ja osat kuraa sekä osa uudempia myös. Vanhat laatumerkit ulkoistavat osien teon ulkopuolisille ja laatuvaihteluita löytyy :cry:
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Vermilion
Viestit: 1649
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Kutosen taka stefa

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti: 16 Touko 2024, 09:01 Eli mulle on sattunut ne huonommat.
Tiivistesarjan mukana tulleita. Yksi haettu erikseen motonetista. Taisi toinen tiivistesarjakin olla motonetista.
Oranssin värinen nyt paikallaan. Ruskea taisi olla joskus. Valmistajista ei tietoa.
Katoin noi rock auton stefat. Vitonia ja kumia tarjotaan, hinta haitari melkoinen. Mistä noistakin tietää mikä toimii. Ilmeisesti kaikissa ei ole vasemman käden "kierrettä".
Viton + vihreä väri on yleensä ne parhaimmat jos vaan saa. Itse joutunut tosin tyytymään siihen mustaan.
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... +seal,5604

Ymmärtäkseni toi PTFE on myös ok materiaalia viton lisäksi. Ei voi minkään. Itse joutunnu stefan yhteydessä käyttämään vähän moottoritiivistettäkin, mutta mullahan ei olekkaan ihan normaali noi...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin