Fordin 2.8 viriosia?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
Haluan mielummin alavääntöisen kuin että huippu teho on todella korkeilla kierroksilla, ja ilmeisesti T2 on alavääntöinen ja oikenlaisella laitolla pääsee 200heppaanFoorttiFani kirjoitti:kyl ite laittaisin sen t3 kaasarinokan. Toi t2 tuntuu viel aikast miedolta, mut on kyllä tosi hyvä ajella, vääntöö alhaalla ihan riittävästi. Mut jos tehoa haluut lähelle 200hp ni kyl se t3 mun mielest
Taunus 2.8 V6
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
En tiedä sitten vaikuttaako triplat paremmin saamaan alavääntöä.TaunusVolvo2.3 kirjoitti:Mutta ilmeisesti lähtee vetämään korkemmalta ja syö enmpi pensaa.Sultzi kirjoitti:Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Taunus 2.8 V6
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
- Paikkakunta: Kempele
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
juu ei mitään t2 nokkaa, mulla oli 2.8 koneessa t4 nokka ja soli ihan bueno,hienosti kävi tyhjäkäyntiä tonnin nurkilla ja veti alhaaltaki ihan tarpeeksi. toki siinä oli paljon muutaki tehty ja kaasarina 4-kurkkunen..
usko nyt vaan mitä kaikki koittaa sanoo että älä pelkää sitä nokkaa
usko nyt vaan mitä kaikki koittaa sanoo että älä pelkää sitä nokkaa
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
T4 3000 - 7500 rpmTaunusVolvo2.3 kirjoitti:Luin jostain että T3 lähtee vetämään n.3500rpm, lähtisiköhän vetämään paljonkin pienemmillä kierroksilla kun on korkeammat puristukset ja triplat.
T3 2000 - 6500 rpm
Valmistan ilmoittamat ns. käyttöalueet, nuo ei tarkota sitä että oikein tehty / säädetty motti ei toimi pienemmillä kierroksilla, tuo T4 menee kyllä turhan ylös kun päälle 6000 rpm ei Golognelle suositella.
Ne on niitä Esson baarin juttuja että 300 asteisella nokalla varustetun koneen minimi kierrokset on 3500rpm ottaen huomioon että nokkaprofiilit on kutakuinkin järkevät.
Enempi olisin huolissani niistä triploista, vakio kansilla / pakopuolella / nokalla taitaa hyöty olla visuaalista.........joka tapauksessa ne on paljon hankalampi saada toimimaan pienillä kierroksilla kun esim. tuo T3.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Mulla löytyy hyllystä isolaakerinen T3 ja pikkulaakerinen T4 Kent nokka-akseli. Molemmat uusista aihioista, ei siis hiottuja.
Hinta on kilpailukykyinen ja kysymällä selviää (sähköposti: info@sporttiauto.com, privaattiviesti tai puhelin 02-5332686).
Tuollainen konehan olisi kiva kokeilla ensin niillä kolmella kaasarella ja sitten vaihtaa niiden tilalle ruiskuläppärungot ja katsoa minkä verran teho nousee. Kokeilin tuon muinoin yhdellä kaasarilla vakiohkossa 2,3:ssa:
Koko juttu täällä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Hinta on kilpailukykyinen ja kysymällä selviää (sähköposti: info@sporttiauto.com, privaattiviesti tai puhelin 02-5332686).
Tuollainen konehan olisi kiva kokeilla ensin niillä kolmella kaasarella ja sitten vaihtaa niiden tilalle ruiskuläppärungot ja katsoa minkä verran teho nousee. Kokeilin tuon muinoin yhdellä kaasarilla vakiohkossa 2,3:ssa:
Koko juttu täällä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi